Millaisia töitä teette etänä?
Minun on sairauden takia vaikeaa liikkua kodin ulkopuolella, mutta eläkkeellekään en pääse. En kyllä haluaisikaan, vaan mielelläni tekisin töitä, mutta jaksamiseni kannalta yritän miettiä, mitä voisin tehdä kotona. Yleensä, kun tätä kysyy, oikein minkäänlaisia ehdotuksia ei keksitä. Kuitenkin olen nyt pistänyt merkille, että muissa ketjuissa täällä ihmiset useinkin mainitsevat työskentelevänsä (lähes täysin) etänä. Haluaisitteko jakaa, millaisia nämä työt ovat? Pitikö olla kauan saman työnantajan palveluksessa ennen kuin luottoa tuli etätyöskentelylle?
Kommentit (36)
Ihan peruskonttorihommia, assarina työskentelen etänä päivän viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuotesuunnittelua, 3d-mallinnusta. Enimmäkseen toimistolla, mutta tarvittaessa voi ottaa läppärin kainaloon ja jäädä vaikka sairaan lapsen kanssa, odottaa nuohojaa yms.
Toimistolla varmaan pelkkää nuohousta?
Tiedän yhden naisen, joka järjestää kotonaan juhlapalvelua. Tilassa pidetään myös käsityökursseja, kesällä lasten taide/asksrtelupäiväleirejä ja joulu- ja pääsiäismarkkinoita. On siis iso, kunnostettu navetta maatalon yhteydessä.
AirBnB-majoittaja. Tai ihan perinteinen B&B.
Toimin kielipoliisina av:lla.
P.S. Merkille ei pistetä, vaan pannaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöalan asiantuntijatehtäviä.
Onko vaativa erikoisala? akateeminen
Toimittaja. Teen kotona taustatöitä ja kirjoitan kässäreitä. Työpaikalla sitten palaverit ym.
Tutkimusta, esim erilaisia tilastoanalyyseja tietokoneella ja verkon kautta. Tähän tarvitaan min. maisterin, yleisimmin tohtorin tutkinto tilastotieteessä tai vastaavassa aineessa.
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja. Teen kotona taustatöitä ja kirjoitan kässäreitä. Työpaikalla sitten palaverit ym.
Miten noissa toimittajan hommissa pääsee alkuun?
Teen puhelinpäivystystä, käyn läpi asiakkaiden papereita ja vastaan heidän kysymyksiinsä sähköpostissa, teen laskuja, vanhan arkiston digitointia jne. Etäpäiviä 1-2 viikossa.
Luen ja kirjoitan sähköposteja. Soitan ja vastaanotan puheluja. Niiden ohella sitten kaikenlaisia kotitöitä aina välissä. Käytännössä etätyöt ovat minulla puolittain palkallista vapaata. Työnantaja kuvittelee hyötyvänsä kun pienemmät konttoritilat riittävät. Ja itsellä säästyy työmatkoihin kuluva aika ja rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla on erään kulttuurialan korkeakoulututkinto, toimin journalistina kyseisellä erityisalalla. Usein toimittajat ovat opiskelleet tiedotusoppia tai taloustiedettä. Alkuun pääseminen on tuurista kiinni koska tunku alalle on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsipelillä alkuun.
Teen käännöstöitä, lähinnä venäjäksi ja toisinpäin:)
Tutkimustöitä. Opetustöistä suuren osan, kun olin opinnäytetöiden ohjaaja.
?