Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti painostaa, lopetanko?

Vierailija
11.08.2019 |

Terapeutille ei tunnu riittävän että olen mielestäni "ruma" ja "omituisen näköinen". Hän ei kiistä tuota, vaan jankkaa "niin mutta MITÄ ihmiset näkevät sinussa?". No mulla on ruma törösuu ja luulen että terapeutti on huomannut sen (ja nyt vaan yrittää, että tunnustaisin itse tuon ongelman). Kertoisin ongelmastani silloin kun olen valmis.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa on sivuprofiilini litistettynä: https://imgur.com/a/LyQEnMa

ap

Vierailija
22/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tunnistavani sivuprofiilistasi erään luokkatoverini lukiosta. Olet kuitenkin eri ikäinen, ja hän on naimisissa jo kolmattakymmenettä vuotta, lapsiakin on.

Myös kuvailemasi kasvonpiirteet sopivat häneen. Hän oli myös luonteeltaan erikoinen ja aivan takuulla koulukiusattu ennen tuloaan meidän luokalle. Me olimme sakki nörttejä, niin emme tosiaan kiusanneet toisiamme.

Usko nyt meitä. Naama ei ole este rakkaudelle. Asenne on.

Terapeutin tehtävä EI ole arvioida ulkonäköä, vaan antaa työkaluja asenteiden ja toimintamallien muutokseen. Näytä terapeutillesi vaikka tämä ketju, jos et muuten saa asiaa puheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy plastiikkakirurgilla arviossa. Jos hän ehdottaa korjausta, niin sitten ehkä on korjattavaa. Jos ei, niin vika on korvien välissä.

Plastiikkakirurgilla ei missään tapauksessa kannata käydä arvioitavana, jos on epävarma, ellei sitten ole jo itse päättänyt hankkia jotain leikkausta itselleen. Plastiikkakirurgit kyllä löytävät varmasti korjattavaa jokaisesta ihmisestä, leikkely kun on heidän elinkeinonsa.

Vierailija
24/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna konkreettisia esimerkkejä muiden haukkumisista.

"Helvetin ruma!", "Mä jos oisin sun näköinen, niin tappaisin itseni', "Ruma" (lukemattomia kertoja),  "Apina" (lukemattomia kertoja), "Sun naamasta näkee ettet saa töitä", "Onks sun naama turvonnut?", "Kellään muulla ei ole tuon näköistä sivuprofiilia", "Ootko varastoinut ruokaa noihin poskiin?", "Turvonnut alanaama", "Hyvän valokuvan sain susta vaikka sivuprofiili onkin", "Sulla on kaikissa YO-kuvissa peruna suussa", "Ei uskois että sun sisko on noin kaunis, kun sä oot tuon näköinen" jne.

Olen laskenut että jotain 40 eri ihmistä on kommentoinut negatiivisesti ulkonäöstäni. Ja yleensä lähes kaikki sanomiset jää mieleen. 

ap

Tuohan on kiusaamisista. Kuka sinulle on noin sanonut?

Vierailija
25/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Helvetin ruma!", "Mä jos oisin sun näköinen, niin tappaisin itseni', "Ruma" (lukemattomia kertoja),  "Apina" (lukemattomia kertoja), "Sun naamasta näkee ettet saa töitä", "Onks sun naama turvonnut?", "Kellään muulla ei ole tuon näköistä sivuprofiilia", "Ootko varastoinut ruokaa noihin poskiin?", "Turvonnut alanaama", "Hyvän valokuvan sain susta vaikka sivuprofiili onkin", "Sulla on kaikissa YO-kuvissa peruna suussa", "Ei uskois että sun sisko on noin kaunis, kun sä oot tuon näköinen" jne.

Olen laskenut että jotain 40 eri ihmistä on kommentoinut negatiivisesti ulkonäöstäni. Ja yleensä lähes kaikki sanomiset jää mieleen. 

ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koulussa sain kuulla ulkonäöstäni 10 vuotta - sama kaava toistui jokaisella luokalla ja jatkui armeijassa. Nyt aikuisena kuulen kommenttia vain silloin tällöin, mutta itsetuntoni on todella huono ja olen todella epävarma sosiaalisissa tilanteissa. Haukkuminen ja syrjiminen on myös jonkin verran katkeroittanut minut ja on vaikea asennoitua muihin ihmisiin ja elämään positiivisesti.

ap

Vierailija
26/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että sait kuulla ulkonäöstäsi koulussa ja myöhemminkin.

Minun ulkonäköäni arvosteli oma äitini, ja yläasteella puolet luokasta. Kadulla myös huudeltiin rumaksi.

Rumaksi haukkuminen on primitiivisen ihmisen ensimmäinen keino satuttaa. Ja se satuttaakin useimpia. Hyvin monia on haukuttu ja pahastikin.

Minä tiedän, etten ole ruma. Olen ollut rakastavissa ihmissuhteissa. Tosin jos tätä palstaa uskoisin, tai osaa kommentoijista, olisin jo siirtynyt seuraavaan maailmaan, kun toivoa ei muka olisi.

Kerää rohkeutesi ja sovi itsesi kanssa, että alat muuttaa ajatteluasi. Ja puhu terapeutillesi. Hän haluaa auttaa. Älä anna niiden haukkujapask0jen voittaa <3

/22

Vierailija
27/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla purentaongelmaa? Alikehittynyt alaleuka? Oletko käynyt hammaslääkärin/suu- leukakirurgin arviossa? Tiedän tapauksia, joille on tehty alaleuan siirto eteenpäin, jolloin purenta ja kasvojen alaosan epätasapaino saadaan korjattua paremmaksi. Iso operaatio mutta jos kyseessä on todellinen ongelma/sairaus/kehityshäiriö, sille voidaan tehdä jotain. Ja jos haitta on muu kuin pelkästään esteettinen haitta, se voidaan korjata julkisella puolella, jolloin kustannukset jäävät pieniksi. Sen sijaan, että jäisi murehtimaan ulkonäköään ja yksinäisyyttään loppuiäksi, ehkä kannattaisi käydä hammaslääkärin arviossa.

Vierailija
28/29 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla purentaongelmaa? Alikehittynyt alaleuka? Oletko käynyt hammaslääkärin/suu- leukakirurgin arviossa? Tiedän tapauksia, joille on tehty alaleuan siirto eteenpäin, jolloin purenta ja kasvojen alaosan epätasapaino saadaan korjattua paremmaksi. Iso operaatio mutta jos kyseessä on todellinen ongelma/sairaus/kehityshäiriö, sille voidaan tehdä jotain. Ja jos haitta on muu kuin pelkästään esteettinen haitta, se voidaan korjata julkisella puolella, jolloin kustannukset jäävät pieniksi. Sen sijaan, että jäisi murehtimaan ulkonäköään ja yksinäisyyttään loppuiäksi, ehkä kannattaisi käydä hammaslääkärin arviossa.

En tiedä, koska hammaslääkärit eivät ole kommentoineet purentaani tai kasvojani mitenkään (kerran yksi luuli että naamani oli "turvonnut"). Lapsena en saanut hammasrautoja, koska rako etu- ja alahampaan välissä oli alle 6mm. 

ap

Vierailija
29/29 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: Ihmettelen, että miksi terapeutti kehuu todella paljon luonnettani/persoonaa, mutta ei kommentoi mitään muuta. Jos minussa EI olisi mitään suurempaa vikaa ulkonäössäni, niin uskon että hän ilmaisisi sen jollain tavalla (sillä olen monta kertaa sanonut, etten tiedä miltä näytän objektiivisesti).

Toki terapeutilla voi olla sellainen asenne, että objektiivista kauneutta/komeutta ei ole olemassa, pelkästään subjektiivista. Ihan hyvä hyväsydäminen asenne, mutta kuinka moni ihminen oikeasti ajattelee noin? Mielestäni on fakta, että on olemassa "rumia" ihmisiä (ehkä  <5% populaatiosta) - ja itse luulen kuuluvani tähän kategoriaan.

Olen tämän asian kanssa aika sekaisin, koska olen saanut lähipiiriltä kehuja ulkonäöstäni (ja jotkut ulkopuoliset ovat kehuneet silmiäni). Vai ovatko he valehdelleet minulle?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän