Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä enää töihin

Vierailija
11.08.2019 |

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/

Kommentit (341)

Vierailija
41/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä vanhempana olet kuitenkin elämäsi töitä niin että jätät pojalle hyvän perinnön.

Vierailija
42/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi että hänen kaltainen ajattelu on melkein trendi nuorten keskuudessa :( kauhea ajatella heidän tulevaisuuttaan.

Tää voi olla totta että on jonkilainen trendi joka nuorten silmissä tekee lusmuilusta siistiä kun siinä muka on joku ”aate” takana. Mun poika 21v puhuu samansuuntaisesti. Tällä hetkellä käy kyllä töissä, mutta jatkuvsti puhuu että aikoo pian ottaa loparit kun ”töissä ei oo järkee käydä”. Samansuuntaisia perusteluja kuin ap:n pojalla ja vähän muutakin sekavaa. Uskon että laiskuus ja mukavuudenhalu on se todellinen syy. Mikäs siinä lusmuillessa kun muut nuoret ovat smoilla linjoilla eikä tunnuta nuorten piireissä ollenkaan pidettävän paheksuttavana tuollaista asennetta. Tästä on väännetty, neuvoteltu, perusteltu, väitelty ja riidelty niin paljon etten enää jaksa. Tuntuu että itse pian sairastuu stressistä. Kaipa se on vaan annettava tehdä omat mokansa ja oppia kantapään kautta. On kuitenkin aikuinen ihminen ja asuu jo poissa lapsuuden kodista. Huolestuttaa kyllä sekä oman pojan, että koko yhteiskunnan tulevaisuuden puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hällä on vaan ahdistus siitä, että joutuu tekemään 40 vuotta töitä ennen eläkettä. Kyllä minuakin ahdistaisi 40 vuoden tuomio "pakkotyöstä".

Mistä olet saanut päähäsi että tämän päivän nuoret pääsevät jo 65 v. eläkkeelle?

Naiivia luuloa, valistappa hieman itseäsi.

Kunhan laitoin jonkun luvun, ei tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti. 40 vuottakin jo kulostaa kamalalta.

Jaa... no 40 vuotta töitä on jo takana, eikä eläkkeestä vielä tietoakaan.

Vierailija
44/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä poikasi tarkoitaa Euroopan poliittisella tilanteella?

Vierailija
45/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jotain yksinpuhelua vai ihanko oikeasti mammat täällä menee näin naurettavaan helppoon persuprovoon?

Eipä taida olla provo. Olisikin! Mullakin on tällainen tapaus lähipiirissä.

Vierailija
46/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkottaa varmaan avoimia rajoja yms ja demokratian heikkenemistä

Vierailija
47/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky yhteiskunnassa työntekijä on firmalle kuin tykkimies armeijalle, kun 1 lähtee seuraava ottaa paikan. Mikään muu ei firmoja kiinnosta kuin osakkeen omistajien maksimaaliset voitot työntekijän kustannuksella. Ei riitä 20miljoona voittoa vuodessa vaan työtahtia on pakko kiristää että saadaan 21miljoonaa!

M26 ja talouspuolella töissä.

Ehkä voisit harkita alan vaihtoa johonkin mielekkäämpään, mikä ei ole niin kvartaalivoitontavoittelukeskeinen? Yhteiskunnassa on monenlaista tekemistä ja toimintaa, joista moni on hyvin perustavanlaatuisesti välttämätöntä ja tärkeää yhteiselle hyvinvoinnille ja lisäksi myös eettisesti kestävää.

Vierailija
48/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on hieno mies

Olen samaa mieltä ja olen 25v nainen.

Mielummin kuolen vaikka poliisin luoteihin kun he repivät väkisin orjahommiin, kuin teen jollain naurettavalla palkalla töitä rikastuttaen niitä jotka ovat jo satojen vuosien ajan olleet rikkaita.

Nuorilla on moraalinen VELVOLLISUUS olla menemättä noihin 9€/pv orjahommiin ja töihin joista jää vähemmän käteen kuin tuista.

Jos yhteiskunta ei pysty työn ja koulutuksen kautta edes tarjoamaan siedettävää elintasoa sen nuorille ihmisille, se ansaitsee kaatua omaan mahdottomuuteensa tai väkivaltaan. Minä en töitä tee 1800 eurolla sillä aikaa kun joku perintökakara repii firmasta osinkoja 500 tonnia joka vuosi sormea nostamatta.

Mikä ihmeen yhteiskuntasopimus? En minä tällaiseen järjestelyyn ole suostumustani antanut. Minut on pakotettu syntymään tänne köyhänä, enkä edes yo-tutkinnosta huolimatta saa muuta kuin näitä matalapalkkaisia töitä.

Eipä sitä yleensä saakaan muuten kuin amk- tai yliopistotutkinnolla. Kannattaa opiskella.

Vierailija
49/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tietoisia että osa näistä nuorista parikymppisistä loisista HALVEKSUU työssäkäyviä ja korottavat itsensä heidän yläpuolelleen,

Mulla yksi tuttu tällainen ja hän selitti että loiset työnvieroksujat ovat ELIITTIÄ kun ovat älykkäitä ja kieltäytyvät porvarin pääoman kasvattamisesta.

Työssäkäyvät ovat sotten TYHMIÄ LAMPAITA joita on oikein kupata kun ovat niin tyhmiä että alistuvat porvarille, ja heidän selkönahastaan on pikeus sitten repiä elanto tälle loisivalle ”eliitille”.

Meinasin antaa ympäri korvia tälle nuorelle miehelle. Teen liki 50-tuntista työviikkoa ja palkasta otetaan puolet veroina pois että tää h-vetin parasiittiarmeija saadaan elätetyksl.

T. Ahkera johtaja

Vierailija
50/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä töissä kävis, mutta kun se pelkkä työnteko ei riitä. Vaan pitää olla kaikkea muutakin. Kaikkien tuntema hyvätyyppi, eli persoona joka osaa nuolla oikeiden henkilöiden takamusta. Siihen päälle viellä se, jos vähänkää poikkeat massasta saat erikoisen stigman ja kaikki välttelee tai kyräilee kulmien takaa. Huono johtaminen jossa Suomalaiset esimiehet ja pomot suorastaan loistavat.  Puhumattakaan työpaikkakiusaamisen määrästä olemme kärkimaa Euroopassa. 

Vierailija
51/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikasi on sitä mieltä, ettei yhteiskunnalta riitä hänelle eläkettä, niin miten hän ajattelee, että yhteiskunnalta riittää hänelle toimeentulotukea koko elämäksi? Millä hän aikoo elää? Omavaraistaloudessako?

Vierailija
52/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko mennä, jos ei halua. Ei pidä myöskään ruikuttaa, jos yhteiskunta lopettaa jossain kohtaa lorvimisen kustantamisen.

Näinhän vääjäämättä tulee tapahtumaan. Rahat yksinkertaisesti loppuu. Sitä ei vaan nuoret musta-valkoisuudessaan tajua! Nuori on tottunut siihen että jollain tavalla aina kaikki järjestyy ja joku pitää huolta, koska ei ole joutunut vielä missään vaiheessa ottamaan täyttä vastuuta itsenäisesti elämästään. Kun lopulta tajuaa asioiden todellisen laidan, voi olla myöhäistä. Kukaan ei halua palkata vuosia kotona makoillutta kouluttamatonta vätystä jolla ei ole näyttöä yhtään mistään. Luottotiedotkin ehkä menettänyt kun on ollut ”tärkeämpiä” menoja kuin vuokra ym tylsä. Sitten päätyy vielä asunnottomaksi kavereiden nurkissa pyörijäksi. Tulevaisuus pilalla monella jo alle 30-vuotiaana.

Vierailija
53/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on hieno mies

Olen samaa mieltä ja olen 25v nainen.

Mielummin kuolen vaikka poliisin luoteihin kun he repivät väkisin orjahommiin, kuin teen jollain naurettavalla palkalla töitä rikastuttaen niitä jotka ovat jo satojen vuosien ajan olleet rikkaita.

Nuorilla on moraalinen VELVOLLISUUS olla menemättä noihin 9€/pv orjahommiin ja töihin joista jää vähemmän käteen kuin tuista.

Jos yhteiskunta ei pysty työn ja koulutuksen kautta edes tarjoamaan siedettävää elintasoa sen nuorille ihmisille, se ansaitsee kaatua omaan mahdottomuuteensa tai väkivaltaan. Minä en töitä tee 1800 eurolla sillä aikaa kun joku perintökakara repii firmasta osinkoja 500 tonnia joka vuosi sormea nostamatta.

Mikä ihmeen yhteiskuntasopimus? En minä tällaiseen järjestelyyn ole suostumustani antanut. Minut on pakotettu syntymään tänne köyhänä, enkä edes yo-tutkinnosta huolimatta saa muuta kuin näitä matalapalkkaisia töitä.

Eipä sitä yleensä saakaan muuten kuin amk- tai yliopistotutkinnolla. Kannattaa opiskella.

Kirjoittaja sanoi että hänellä on yliopistotutkinto, luetun ymmärtäminen?

Vierailija
54/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poikasi tekee lapsia niin tulevaisuus varmistettu, koska sossu ei jätä ikinä lapsiperheitä pulaan maksaa jopa auton heille

Vierailija
55/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, poika jää ikisinkuksi, kukaan nainen ei huoli työtöntä parasiittia.

Vierailija
56/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tietoisia että osa näistä nuorista parikymppisistä loisista HALVEKSUU työssäkäyviä ja korottavat itsensä heidän yläpuolelleen,

Mulla yksi tuttu tällainen ja hän selitti että loiset työnvieroksujat ovat ELIITTIÄ kun ovat älykkäitä ja kieltäytyvät porvarin pääoman kasvattamisesta.

Työssäkäyvät ovat sotten TYHMIÄ LAMPAITA joita on oikein kupata kun ovat niin tyhmiä että alistuvat porvarille, ja heidän selkönahastaan on pikeus sitten repiä elanto tälle loisivalle ”eliitille”.

Meinasin antaa ympäri korvia tälle nuorelle miehelle. Teen liki 50-tuntista työviikkoa ja palkasta otetaan puolet veroina pois että tää h-vetin parasiittiarmeija saadaan elätetyksl.

T. Ahkera johtaja

Hyvä. Minä halveksun sinua ja kaltaisiasi. Tulisipa sisällissota niin voisi sinutkin ja perheesi laittaa äkkiä polvilleen.

Vierailija
57/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi ei halua rahoittaa Kalifaattia Suomeen

Vierailija
58/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap, poika jää ikisinkuksi, kukaan nainen ei huoli työtöntä parasiittia.

Ehkä jos on prostituoitu, maksulliset naiset ottavat maksun käytöstään. Harvaa tervettä miestä kiinnostaa maksullinen nainen kumppanina, yhden yön seurana ne menevät.

Vierailija
59/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ahkera johtaja

Hyvä. Minä halveksun sinua ja kaltaisiasi. Tulisipa sisällissota niin voisi sinutkin ja perheesi laittaa äkkiä polvilleen.

No sossupummeja tässä pitää halveksua. Kun tuet kohta loppui, mitä luulet kumpi nauraa, sinä tuloton sossupummi vai minä hyvätuloinen ahkera johtaja?

Vierailija
60/341 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kasvatuksessa jotain pielessä jos lapsen haave on olla toisia kuppaava elätti. Jokainen vastaa ITSE toimeentulostaan.