Voisiko miesten parempi itsetunto/vähäisemmät ulkonäköpaineet johtua siitä, ettei suurin osa miehistä käytä meikkiä?
Tämä nyt tuli mieleeni kun taistellut itsetunto-ongelmien kanssa niin kauan kuin muistan. Aloitin meikkaamisen jo ala-asteella ja jatkanut meikkaamista tähän päivään asti. Meikin määrä ja vahvuus on vaihdellut ja sanoisinkin, että ulkonäköpaineet ovat olleet pahimmillaan mitä enemmän olen meikkiä naamaani ladonnut. Nyt olen kulkenut ihmisten ilmoilla täysin ilman meikkiä huolimatta siitä että olen tiedostanut, etten näytä kovin kauniilta, tunnen oloni paljon itsevarmemmaksi ja rennommaksi. Meikattuna alkaa väkisinkin verrata itseään muihin, mutta naturellina ajattelee ettei tarvitse kilpailla kenenkään kanssa, se vapauden tunne on uskomaton.
Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Tai mitä ajatuksia tämä teissä herätti? ☺
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun , eikä (taaskaan) ole sanottu sitä kaikkein ilmeisintä selitystä.
Naiset arvostavat miehissä yli kaken muun rahaa ja valtaa. Miehen ulkonäköpaineet vähenevät iän myötä rahan ja vallan kasvaessa. Mitä enemmän rahaa ja valtaa, sitä vähemmän ulkonäköpaineita ja päinvastoin. Naiset taas huomioivat vain ne eliittimiehet, ja toteavat sitten, ettei miehillä ole lainkaan ulkonäköpaineita. Poikkeuksen tekevät tietenkin sellaisilla aloilla työskentelevät miehet, joilla ura liittyy jollakin tavalla edustamiseen tai ulkonäköön.
Miehet arvostavat naisissa yli kaiken muun nuoruutta ja kauneutta. Siksi naisen ulkonäköpaineet pysyvät aika vakiona jonnekin 40-vuotiaaksi asti, jolloin se tärkein ominaisuus eli nuoruus on enää muisto vain.
Jos raha olisi naisten motivaatio, niin minulla olisi jonoa odottamassa tinderissä. Nimittäin fiksu nainen näkisi jo tittelin perusteella että huitelen siellä parhaassa 10%. Ja totuus on että itse huitelen 1,6% parhaiten ansiotuloja tienaavien joukossa. Mutta totuus on että vain 12tykkäystä tullut yli kuukauden aikana, ja 0 match!!
Miten edes kehtaa kirjoittaa tuollaista? Käveletkö prismassa/lidlissä laput silmillä?
-M38
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen ap kanssa ihan eri mieltä. Koska: teineillä on samat ulkonäköpaineet oli ne sitten poikia tai tyttöjä. Ja kun ikää tulee lisää ja todelliset parisuhteet alkaa miehille riittää että oma kumppani pitää komeana/haluttavana. Eikä miesten keskuudessa toisten miesten ulkonäköjä arvostella. Taas naiset vertailevat pitkään kaveriporukassa toisia naisia, ja valitettavasti harvalle naiselle riittää että ainostaan oma mies pitää kauniina/haluttavana (miettikää tarkemmin, alitajunnasta ennen kuin annatte p.sk. myrskyn). 🤔
Eli yhteenvetona itsetunnon romutus tapahtuu omasta ystäväpiiristä.
-M38
Minä en meikannut ennenkuin 13-vuotiaana toinen tyttö tokaisi halveksuvalla äänellä "oletko *nimi sensuroitu* ikinä kuullut meikkaamisesta?" viitaten siihen että en pukeutunut muodinmukaisesti enkä laittanut hiuksiani tai meikannut. Sitten alko meikkaaminen. En tosin oikeen osannut meikata ja siitäkin sai huutia... muutaman vuoden en voinut mennä ulos ilman meikkiä.
Nykyään meikkaan hyvin vähän ja on se kyllä parempi ettei pakkomielteisesti täydy hirveää pakkelimäärää sutaista naamalle.
Aloittajalla menee sekaisin syy ja seuraus. Kyllä se on niinpäin, että meikkaaminen johtuu huonosta itsetunnosta ja ulkonäköpaineista. Ensin on huono itsetunto ja ulkonäköpaineet, niitä yritetään parantaa meikkaamalla.
Miehillä on enemmän testosteronia kuin naisilla. Testosteroni nostaa itsevarmuutta. Niin yksinkertaista se on. Afrikkalaisilla ja afrikkalaista syntyperää olevilla on korkeammat testosteronitasot kuin valkoihoisilla. Siksi afrikkalaiset naiset ovat itsevarmoja ja pitävät itseään kauniina. Tämä koskee kaikkea afrikkalaisperäistä väestöä, esim. USA:n afr.naiset ovat itsevarmoja eikä heillä ole sellaisia ulkonäköpaineita kuin valkoisilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Ehkä miehillä ei kuitenkaan ole vähäisemmät ulkonäköpaineet.
Naiset voivat raportoida enemmän subjektiivista ulkonäköpainetta, mutta miesten on paljon vaikeampi saada kehuja tai kosketusta.
Naiset voivat myös olla tutkimusten mukaan maseentuneempia, mutta miesten itsemurhaluvut kertovat ihan eri kieltä.
Ohis, mutta naiset tekevät miehiä enemmän itsemurhayrityksiä, mutta koska eivät halua jättää läheisilleen/löytäjälle sotkua, yritykset ovat ns. siistimpiä ja samalla epävarmempia, ja harvemmin onnistuvat. Miehet taas tekevät harvemmin itsemurhayrityksiä, mutta siihen ryhtyessään eivät ajattele niin paljon jälkeenjääviä/löytäjiä, vaan käyttävät ns. sotkuisempia ja samalla varmempia keinoja.
Kuka niitä naisia muuten koskettelee niin paljon enemmän jos miehet eivät saa kosketuksia, toiset naisetko?
Suurin osa naisten "itsemurhayrityksistä" on vain huomion hakemista, sen takia jäävät yleensä keskeneräisiksi. Jos todella halutaan lähteä, ei leikitä millään pillereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen ap kanssa ihan eri mieltä. Koska: teineillä on samat ulkonäköpaineet oli ne sitten poikia tai tyttöjä. Ja kun ikää tulee lisää ja todelliset parisuhteet alkaa miehille riittää että oma kumppani pitää komeana/haluttavana. Eikä miesten keskuudessa toisten miesten ulkonäköjä arvostella. Taas naiset vertailevat pitkään kaveriporukassa toisia naisia, ja valitettavasti harvalle naiselle riittää että ainostaan oma mies pitää kauniina/haluttavana (miettikää tarkemmin, alitajunnasta ennen kuin annatte p.sk. myrskyn). 🤔
-M38
Minä en meikannut ennenkuin 13-vuotiaana toinen tyttö tokaisi halveksuvalla äänellä "oletko *nimi sensuroitu* ikinä kuullut meikkaamisesta?" viitaten siihen että en pukeutunut muodinmukaisesti enkä laittanut hiuksiani tai meikannut. Sitten alko meikkaaminen. En tosin oikeen osannut meikata ja siitäkin sai huutia... muutaman vuoden en voinut mennä ulos ilman meikkiä.
Nykyään meikkaan hyvin vähän ja on se kyllä parempi ettei pakkomielteisesti täydy hirveää pakkelimäärää sutaista naamalle.
Ei S.A.A.T.AN.A.! Olet kyllä todella heikko luonne, jos yhden ihmisen sanat saavat sinut meikkaamaan!
Sinä olet taas niitä uhriutuvia, kitiseviä marttyyrinaisia. Sinä olet niitä naisia, jotka kitisevät "naisten elämä on kamalaa, naisten pitää meikata, miksei miesten tarvitse, miehet pääsevät paljon helpommalla kuin naiset". Oma valintasi se meikkaaminen on. Älä syytä siitä muita ihmisiä. Minuakin on pojat ja miehet haukkuneet koko elämäni, silti ei ole koskaan tullut mieleenikään ryhtyä meikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se menee niin, että teinipojilla on kovat ulkonäköpaineet ja rupeavat käymään salilla ja pukeutumaan "tyylikkäästi". Jossain vaiheessa huomaavat, että lihaksilla/vaatteilla ei saa naisia vaan naama ja pituus merkkaavat. Näille ei voi mitään, joten kukin reagoi tyylillään ja vaikuttaa siltä, että miehillä ei ole ulkonäköpaineita
Tämä :) Kelaa että sulla on 7-8 naama ja lihaksikas kroppa mutta olet vain 176cm pitkä.
Story of my life. Edes lihavat 3 naiset ei kiinnostu. Muualla euroopassa ei ole niin iso homma tuon pituuden kanssa kuin Suomessa. Siellä olen saanut tasoisiani naisia.
Höpö höpö taas kerran. Tuo pituus on erinomainen, se ei varmasti estä kumppanin saantia Suomessakaan. Tunnen alle 170-senttisiä, jotka ovat naimisissa. Ja yli 170-senttisille pituus ei enää ole tekijä. Kyllä nyt joku muu mättää, mitä et jostain syystä halua käsitellä. Esim persoona. Naisille se on ulkonäköä tärkeämpi.
Tuskin on persoonassa vikaa jos kelpaa muualla euroopassa. Voi johtua siitä, että olen puoliksi itä eurooppalainen. Suomalaiset naiset katsoo alaspäin. Olen huomannut kasvoilta sen jos kysyttäessä kerron ja lukenut mielipiteitä tältäkin palstalta.
Yleensä te suomalaisista naisista valittajat paljastutte miehiksi, jotka eivät kestä sitä, että nainen haluaa olla taloudellisesti riippumaton. Taloudellinen riippumattomuus miehestä kun johtaa siihen, että mies ei pystykään niin vain vaatimaan, että naisen pitää yksin huolehtia kodista ja olla vaan nättinä aina valmiina miestä miellyttämään, vaan naisella on muutakin elämää ja enemmän sananvaltaa parisuhteessa. Eli toisin sanoen olette miehiä, jotka eivät hyväksy pohjoismaalaista tasa-arvon ihannetta sukupuolten välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M38
Ei S.A.A.T.AN.A.! Olet kyllä todella heikko luonne, jos yhden ihmisen sanat saavat sinut meikkaamaan!
Sinä olet taas niitä uhriutuvia, kitiseviä marttyyrinaisia. Sinä olet niitä naisia, jotka kitisevät "naisten elämä on kamalaa, naisten pitää meikata, miksei miesten tarvitse, miehet pääsevät paljon helpommalla kuin naiset". Oma valintasi se meikkaaminen on. Älä syytä siitä muita ihmisiä. Minuakin on pojat ja miehet haukkuneet koko elämäni, silti ei ole koskaan tullut mieleenikään ryhtyä meikkaamaan.
Nyt pitää sanoa että kirjoitit kyllä todella rumasti. En tiedä miten olet omassa porukassa pärjännyt teiniaikana. Mutta ei ole helppoa nuorille tytöille tai pojille, kun media puskee kauniita ja komeita ihmisiä joka tuutista ja sitten vielä kun kaverit vihjailevat ja pahimmassa tapauksessa alkavat puukottaan toista jos ei istu ”normeihin”.
En koe että tuon kirjoittajan pitäisi kokea mitään huonoa omaatuntoa siitä että on tehnyt ”sosiaalipaineiden” takia päätöksen (en edes silloin kun kyse on ainoastaan yksittäisestä henkilöstä joka sanoi). Enemmän syyllistän meitä kaikkia aikuisia siitä millaiset sosiaaliset/normi paineet laitetaan nuorisolle, me aikuiset kuitenkin myös ihannoimme kaiken näköisiä ”malleja”. En tiedä saadaanko me koskaan sellaista maailmaa takaisin jossa kaikki voisi näyttää miltä näyttää. Koska se vaatisi että me aikuiset ensiksi muutettaisiin oma ajatusmalli ja näytettäisiin lapsille/nuorille mallia. Plus vaatisi että media siirtyisi pois ”malli” ihannoinnista, mutta eihän ne sitä tee niin kauan kun me ihannoimme noita ”malleja”.
-M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M38
Ja missäköhän olen sanonut että miesten elämä on helppoa? Tiedän että miehillä on omat hankaluutensa ja olen nähnyt poikiakin kiusattavan. Ja olen myös sitä mieltä että poikien ongelmista pitäisi puhua enemmän. Kannattaisi ehkä lukea uudestaan mitä kirjoitin. Kommentoin ap:n sanomisiin että tuntee olonsa paremmaksi kun meikkaus ei ole pakkomielle sekä tuohon edelliseen jossa mainittiin että tytöt saattaa arvostella toistensa ulkomäköä enemmän kuin miehet. Jotkut ihmiset meikkaa ulkonäköpaineiden takia! Samalla lailla jotkut muuttaa itseään muilla tavoin siksi että olisi hyväksytympi.
Ja kyllä, olin heikko ja arka 13-vuotias jonka kotiolot sekä kouluolot oli huonot, ja ajoittain myös nuorisokotiolot. Eikä se tuosta yhdestä kommentista pelkästään johtunut, siihen se vain kulminoitui, olin muutenkin kiusattu koulussa koko yläasteen niin pahasti että joskus jäin pois koulusta kun en sinne voinut mennä kun tunsin itseni arvottomaksi ja halveksituksi. Ja tuon kommentoijan kanssa asuin samassa nuorisokodissa joten jouduin olemaan hänen ja hänen halveksuntansa kanssa tekemisissä päivät pitkät.
En myöskään parjannut naisia jotka meikkaavat, tiedän että on naisia jotka meikkaavat paljonkin eikä se vaikuta heidän itsetuntoon ja joillekin se on itseilmaisun väline.
Ja minä e d e l l e e n k i n meikkaan kuten sanoin, nyt se ei vain ole pakkomielle, joten se meikkaus on terveellä pohjalla. Minkä takia tämän kommentin ylipäätänsä kirjoitin kun halusin jakaa oman kokemukseni missä on samaa ap:n kokemuksen kanssa. Että annoin liikaa muitten mielipiteiden ja ajatusten vaikuttaa siihen että meikkaanko. Nyt meikkaan omaksi ilokseni.
Toivottavasti sait nyt itsellesi hyvän olon ja tunnet itsesi vahvaksi ja hienoksi ihmiseksi kun pääsit haukkumaan jonkun jota et edes tunne. O.o
Se, mikä meille suomalaisille näyttäytyy lähinnä jenkkileffojen ja sarjojen kuvituksena verraten konservatiivisina malleina siitä, mitä tai miten miehen ja naisen tulee tai tulisi käyttäytyä ja toimia ja tai asustaa ja pukea isesnä jotta voisi tulla hyväksytyksi ja mahd. jopa yleisesi arvosetuksi ja kunnioitetuksi on kärjistäen todellisuutta monissa konservatiivisemman kultuurin maissa, kuten kaksinais-moralistisessa Jenkkilässä. - Suomessa taas, niin hyvässä kuin pahassa haasteena on sukupuolten välinen tasa-arvo...