Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko miesten parempi itsetunto/vähäisemmät ulkonäköpaineet johtua siitä, ettei suurin osa miehistä käytä meikkiä?

Vierailija
11.08.2019 |

Tämä nyt tuli mieleeni kun taistellut itsetunto-ongelmien kanssa niin kauan kuin muistan. Aloitin meikkaamisen jo ala-asteella ja jatkanut meikkaamista tähän päivään asti. Meikin määrä ja vahvuus on vaihdellut ja sanoisinkin, että ulkonäköpaineet ovat olleet pahimmillaan mitä enemmän olen meikkiä naamaani ladonnut. Nyt olen kulkenut ihmisten ilmoilla täysin ilman meikkiä huolimatta siitä että olen tiedostanut, etten näytä kovin kauniilta, tunnen oloni paljon itsevarmemmaksi ja rennommaksi. Meikattuna alkaa väkisinkin verrata itseään muihin, mutta naturellina ajattelee ettei tarvitse kilpailla kenenkään kanssa, se vapauden tunne on uskomaton.

Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Tai mitä ajatuksia tämä teissä herätti? ☺

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se menee niin, että teinipojilla on kovat ulkonäköpaineet ja rupeavat käymään salilla ja pukeutumaan "tyylikkäästi". Jossain vaiheessa huomaavat, että lihaksilla/vaatteilla ei saa naisia vaan naama ja pituus merkkaavat. Näille ei voi mitään, joten kukin reagoi tyylillään ja vaikuttaa siltä, että miehillä ei ole ulkonäköpaineita

Tämä :) Kelaa että sulla on 7-8 naama ja lihaksikas kroppa mutta olet vain 176cm pitkä.

Story of my life. Edes lihavat 3 naiset ei kiinnostu. Muualla euroopassa ei ole niin iso homma tuon pituuden kanssa kuin Suomessa. Siellä olen saanut tasoisiani naisia.

Höpö höpö taas kerran. Tuo pituus on erinomainen, se ei varmasti estä kumppanin saantia Suomessakaan. Tunnen alle 170-senttisiä, jotka ovat naimisissa. Ja yli 170-senttisille pituus ei enää ole tekijä. Kyllä nyt joku muu mättää, mitä et jostain syystä halua käsitellä. Esim persoona. Naisille se on ulkonäköä tärkeämpi.

Tuskin on persoonassa vikaa jos kelpaa muualla euroopassa. Voi johtua siitä, että olen puoliksi itä eurooppalainen. Suomalaiset naiset katsoo alaspäin. Olen huomannut kasvoilta sen jos kysyttäessä kerron ja lukenut mielipiteitä tältäkin palstalta. 

Onko sinulla sellainen itä eurooppalainen pallopää? Se on turn off.

Vierailija
22/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olisko sittenkin niin, että miehet eivät käytä meikkiä koska ei ole niin kovia ulkonäköpaineita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se menee niin, että teinipojilla on kovat ulkonäköpaineet ja rupeavat käymään salilla ja pukeutumaan "tyylikkäästi". Jossain vaiheessa huomaavat, että lihaksilla/vaatteilla ei saa naisia vaan naama ja pituus merkkaavat. Näille ei voi mitään, joten kukin reagoi tyylillään ja vaikuttaa siltä, että miehillä ei ole ulkonäköpaineita

Tämä :) Kelaa että sulla on 7-8 naama ja lihaksikas kroppa mutta olet vain 176cm pitkä.

Story of my life. Edes lihavat 3 naiset ei kiinnostu. Muualla euroopassa ei ole niin iso homma tuon pituuden kanssa kuin Suomessa. Siellä olen saanut tasoisiani naisia.

Ulkomailla "tasot" sotkeutuvat, koska sinä et tiedä minkä tasoinen hän on omassa maassaan eikä hän tiedä, minkä tasoinen sinä olet Suomessa. 

Vierailija
24/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on harvoin ollut itsetunto-ongelmia, eivät ole ainakaan ulkonäöstä johtuneet, meikkejä käytän hyvin hillitysti. Tiedän monta miestä kellä on jopa pahoja itsetunto-ongelmia, ei todellakaan johdu siitä etteivät käytä meikkejä.

En anna ulkoisille paineille liikaa tilaa.

Vierailija
25/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olen ap kanssa ihan eri mieltä. Koska: teineillä on samat ulkonäköpaineet oli ne sitten poikia tai tyttöjä. Ja kun ikää tulee lisää ja todelliset parisuhteet alkaa miehille riittää että oma kumppani pitää komeana/haluttavana. Eikä miesten keskuudessa toisten miesten ulkonäköjä arvostella. Taas naiset vertailevat pitkään kaveriporukassa toisia naisia, ja valitettavasti harvalle naiselle riittää että ainostaan oma mies pitää kauniina/haluttavana (miettikää tarkemmin, alitajunnasta ennen kuin annatte p.sk. myrskyn). 🤔

Eli yhteenvetona itsetunnon romutus tapahtuu omasta ystäväpiiristä.

-M38

Kyse on markkina-arvosta. Miehen markkina-arvo nousee jos hänellä on vaimo jota muutkin miehet arvostavat ja haluavat. Jos mies pystyy pitämään kilpailevista ihailijoista huolimatta naisensa, hänen markkina-arvonsa on kiistatta kovempi kuin miehen jonka naista ei kukaan halua. Naisten silmissä miehen markkina-arvo nousee jos tällä on vaimo joka kelpaisi muillekin miehille ja näin ollen mieskin alkaa kelvata useammalle naiselle kuin ilman vaimonsa tuomaa nostetta, koska naiset kilapilevat keskenään. Jos miehellä on vaimo joka ei tuo mitään nostetta, no jaa sinä olet tallukka muiden joukossa ja markkina-arvosi on heikko myös naisille. 

Vierailija
26/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai olisko sittenkin niin, että miehet eivät käytä meikkiä koska ei ole niin kovia ulkonäköpaineita?

Niin, mutta oletko miettinyt sitä, että ulkonäköpaineita ei tarvitse ottaa itselleen? Toki joku voi "käskeä" sinun näyttää tietynlaiselta, mutta miksi siihen käskyyn pitää alistua? Eihän sekään ole hampurilaisketjun syytä, että ihmiset lihovat - ei ne ketjut ketään hampurilaisia pakota syömään, vaan ihan omasta valinnasta ihmiset sinne menevät aterioimaan, vaikka olisi terveellisempiäkin vaihtoehtoja saada maha täyteen. Ihminen itse tekee omat valintansa, ja ulkonäköpaineet koskettavat meitä niin kauan kuin me annamme niiden koskettaa meitä.

Vierailija
27/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle teki hyvää lopettaa meikkaaminen. Oli iso asia uskaltaa alkaa näyttää todelliset kasvonsa paljaana, mutta nyt en haluaisi enää peittää niitä. Jos en kelpaa tällaisena, ei tarvitse kelvata. 

Vierailija
28/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta oletko miettinyt sitä, että ulkonäköpaineita ei tarvitse ottaa itselleen? Toki joku voi "käskeä" sinun näyttää tietynlaiselta, mutta miksi siihen käskyyn pitää alistua? Eihän sekään ole hampurilaisketjun syytä, että ihmiset lihovat - ei ne ketjut ketään hampurilaisia pakota syömään, vaan ihan omasta valinnasta ihmiset sinne menevät aterioimaan, vaikka olisi terveellisempiäkin vaihtoehtoja saada maha täyteen. Ihminen itse tekee omat valintansa, ja ulkonäköpaineet koskettavat meitä niin kauan kuin me annamme niiden koskettaa meitä.

Nyt tuli Nobelin arvoista settiä! Vauvapalstan aihe vapaan ulkonäköpaineketjun kommentoija numero 27 ratkaisi maailmanlaajuisen sosiaalisen ja psyykkisen ongelman. Jos joku kokee ulkonäköpaineita, ne saa poistumaan sanomalla että älä koe enää ulkonäköpaineita!

Tällä uskomattomalla keinolla saamme teinien ja aikuistenkin ihmisten mielenterveys- ja itsemurhaluvut jyrkkään laskuun. Onnea, numero 27!

/23

Vierailija
29/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet varmaan osaavat muodostaa omat mielipiteet kysymättä ensin muilta.

Vierailija
30/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas kerran. Tuo pituus on erinomainen, se ei varmasti estä kumppanin saantia Suomessakaan. Tunnen alle 170-senttisiä, jotka ovat naimisissa. Ja yli 170-senttisille pituus ei enää ole tekijä. Kyllä nyt joku muu mättää, mitä et jostain syystä halua käsitellä. Esim persoona. Naisille se on ulkonäköä tärkeämpi.

Tuskin on persoonassa vikaa jos kelpaa muualla euroopassa. Voi johtua siitä, että olen puoliksi itä eurooppalainen. Suomalaiset naiset katsoo alaspäin. Olen huomannut kasvoilta sen jos kysyttäessä kerron ja lukenut mielipiteitä tältäkin palstalta. 

Onko sinulla sellainen itä eurooppalainen pallopää? Se on turn off.

Ei. Tuo pää on baltialaisilla.

Vierailija
31/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään itsetuntoa ole, ei vaan kiinnosta oma ulkonakö enää. Silloin kun vielä yritti etsiä puolisoa niin panostin, sitten kun luovuin hommasta niin lakkasin välittämästä.

M37

Vierailija
32/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai voisiko tyttöjen ja tai (nuorten) naisten huonompi itsetunto johtua päinvastoin siitä, että tapoja ja mahdollsiuuksia olla nainen ja tai vaikka vain näytää naiselta on useita erilaisia. 

Kun taas se miten on hyväksyttyä ja tässä ny erityisesti näytää pojala tai nuorelta miehetä on vähemmän. - Naisille iskee paniikki ja pakokauhu, kuinka löyää itselle se parhain vaihoehto.

Kun taas miehenä olet joko menesyny tai luuseri; valinta ei ole niin vaikeaa. Hyvin harva mies voi vapaasti ja avoimesti kulkea hameessa saati ympärivuoden lyhylahkeisimmissa housuissa kenkienkin on oltava useimmin matala tai matalahkopohjaiset. kaikkien miesten oletetaan ja uskotaan sisäisäneen nämä vaihoehdot niin hyvin, etei heille otaksuta olevan paineita ulkonäöstään. - Koska ennemmin tai myöhemmin heille myös selviää, etttä bilogiakin sanelee siitä paljon. Niinpä osa miehistä ei sitten uskoo kaiken kohalonsa varaan, eikä viitsi ta halua tehdä ulkoisen olemuksensa eteen, ainakaan mitään erityistä. 

Kun taas nainen pähkäilee, että millaisen (ulkoisen) roolin sitä tänään ottaisi. Yriäsikö olla vauhdikas rock-mimmi vai prinsessa vai ehkä kuienkin pullatuoksuinen kotihiiri. Vaan mien tuo rooli sopisi itselle ja osaisi olla siinä vakuuttava.           

Mainioita pointteja! Tosin uskon että tekemisen tasolla miehille ja pojille jopa naisia enemmän mahdollisuuksia avoinna, istua nyt esimerkiksi jalat levällään metrossa ja esimerkiksi näyttää vapaasti väsyneeltä silmäpusseineen oli tilanne mikä tahansa. Rooli on enemmän "rajaton vapaus" kuin "valitun roolin esitys" kaikkine asusteineen ja yksityiskohtineen. Näyttää kyllä että nuorten naisten kulttuuri on samalla tavoin menossa kohti tuota vapautta ja miesten rooli kohti mahdollisuutta olla jotain "muuta". Naiset riisuvat meikkejä, miehet rynnivät maailmanlaajuisesti ostamaan miesten vaatteita ja kosmetiikkaa. Etenkin jälkimmäinen on mielettömässä nosteessa. Miehet ja naiset ovat lopulta aika samanlaisia.

Vierailija
33/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin Suomessa ei naisen ulkonäöllä ollut niin suurta merkitystä pariutumisessa, mun tuttavapiriissä ja sukulaisista aivan kaikki yli 50-vuotiaat naiset ja miehet, myös ylipainoiset ja tavallisen näköiset tai jopa rumat, ovat naimisissa, joillakin jopa useampi avioliitto ja/tai pitkä suhde takana.

Veikkaan että muutos siihen miten vaativia ollaan, että naisen pitää olla kaunis ja hoikka, on tapahtunut siis joskus 1980-luvulta alkaen. Kun itse kasvoin 1970-luvulla, en muista että olisin edes ajatellut asiaa.

Nykyään voi myös nähdä että ulkonäköpaineet ja pariutumisongelmat koskevat myös miehiä, mutta toki naisilla paineet ovat kovemmat, koska heidän ulkonäköään arvostellaan joka elämänalalla, mikä näkyy vaikka siinä kuinka naispoliitikkojen ulkonäköä ja pukeutumusta arvostellaan, kun miespoliitikkojen yleensä ei.

Nykykulttuuri on lisännyt pinnallisuutta Tindereineen sun muineen, joten sekä naisten että miesten ulkonäöstä on tullut tärkeää. Toivotaan että tälle tyylille alkaa löytyä vastapainoksi muunkinlaista asennetta.

Vierailija
34/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli Nobelin arvoista settiä! Vauvapalstan aihe vapaan ulkonäköpaineketjun kommentoija numero 27 ratkaisi maailmanlaajuisen sosiaalisen ja psyykkisen ongelman. Jos joku kokee ulkonäköpaineita, ne saa poistumaan sanomalla että älä koe enää ulkonäköpaineita!

Tällä uskomattomalla keinolla saamme teinien ja aikuistenkin ihmisten mielenterveys- ja itsemurhaluvut jyrkkään laskuun. Onnea, numero 27!

/23

Et siis ymmärrä, kuinka tärkeää olisi itse psyykata itseään toimimaan tietyllä tavalla ja vähät välittää siitä, mitä yhteiskunta (mahdollisesti vain omassa päässäsi) toivoo? Se, että haluat miellyttää vastakkaista sukupuolta on ihan oma valintasi. Se, että sinut palkattaisiin töihin vain jos näytät hyvältä - haluatko todella sellaiseen työpaikkaan? Minä en. Miksi et käsitä, että ainoa, mikä oikeasti voi muuttua, on oma asenteesi. Et pysty muuttamaan muita kuin itseäsi. Et pysty muuttamaan muiden ihmisten ajattelua, sillä olemme kaikki yksilöitä. Et sinä sitä voi päättää, miten muut ihmiset ajattelevat. Ainoa, mihin pystyt oikeasti vaikuttamaan olet SINÄ ITSE. Sinun ei tarvitse alistua olemaan sellainen, millainen muut sinun haluavat olevan. Sinä saat olla juuri sellainen kuin millaisena itse koet itsesi hyväksi. Jos et uskalla poistua kotoasi ilman meikkiä ja tietynlaista vaatetusta on vain ja ainoastaan sinun oma valintasi. Ei kenenkään muun. Päivittäin kadulla kulkee ihmisiä, jotka eivät välitä siitä, ovatko he hyvännäköisiä muiden mielestä - sinäkin voit olla sellainen halutessasi, mutta vain jos todella haluat sitä, ja oma halusi on sinulle tärkeämpää kuin muiden miellyttäminen.

Vierailija
35/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai voisiko tyttöjen ja tai (nuorten) naisten huonompi itsetunto johtua päinvastoin siitä, että tapoja ja mahdollsiuuksia olla nainen ja tai vaikka vain näytää naiselta on useita erilaisia. 

Kun taas se miten on hyväksyttyä ja tässä ny erityisesti näytää pojala tai nuorelta miehetä on vähemmän. - Naisille iskee paniikki ja pakokauhu, kuinka löyää itselle se parhain vaihoehto.

Kun taas miehenä olet joko menesyny tai luuseri; valinta ei ole niin vaikeaa. Hyvin harva mies voi vapaasti ja avoimesti kulkea hameessa saati ympärivuoden lyhylahkeisimmissa housuissa kenkienkin on oltava useimmin matala tai matalahkopohjaiset. kaikkien miesten oletetaan ja uskotaan sisäisäneen nämä vaihoehdot niin hyvin, etei heille otaksuta olevan paineita ulkonäöstään. - Koska ennemmin tai myöhemmin heille myös selviää, etttä bilogiakin sanelee siitä paljon. Niinpä osa miehistä ei sitten uskoo kaiken kohalonsa varaan, eikä viitsi ta halua tehdä ulkoisen olemuksensa eteen, ainakaan mitään erityistä. 

Kun taas nainen pähkäilee, että millaisen (ulkoisen) roolin sitä tänään ottaisi. Yriäsikö olla vauhdikas rock-mimmi vai prinsessa vai ehkä kuienkin pullatuoksuinen kotihiiri. Vaan mien tuo rooli sopisi itselle ja osaisi olla siinä vakuuttava.           

On tasan yksi tapa olla hyväksytysti nainen: hoikka, isot rinnat, solakat sääret, pitkät hiukset ja kauniit kasvot. Missä tyylilajissa tämä tapahtuu on täysin sivuseikka, rock mimminä, prinsessana vai kotihiirenä. Hyvää ja hyväksyttyä ulkonäköä odotetaan jokatapauksessa ja se tuntuu olevan naisessa pääasia. Vaikka miehilllä on enenevässä määrin ulkonäköpaineita, ne eivät edelleenkään ole mitään verrattuna siihen mitä naiset joutuvat kestämään.

Vierailija
36/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaluulo tuo ettei miehillä olisi ulkonäköpaineita. Nykynaiset erittäin pinnallisia ja sen pystyy todistamaan. Olin ennen hieman ylipainoinen, en kuitenkaan lihava painondeksin mukaan. Kukaan nainen ei lähennellyt ja tinderissäkin huonosti matcheja. Laihdutin normaalipainoiseksi ja heti alkoi monet naiset kiinnostumaan ja tinderissä moninkertaisesti matcheja.

Vierailija
37/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/23

Et siis ymmärrä, kuinka tärkeää olisi itse psyykata itseään toimimaan tietyllä tavalla ja vähät välittää siitä, mitä yhteiskunta (mahdollisesti vain omassa päässäsi) toivoo? Se, että haluat miellyttää vastakkaista sukupuolta on ihan oma valintasi. Se, että sinut palkattaisiin töihin vain jos näytät hyvältä - haluatko todella sellaiseen työpaikkaan? Minä en. Miksi et käsitä, että ainoa, mikä oikeasti voi muuttua, on oma asenteesi. Et pysty muuttamaan muita kuin itseäsi. Et pysty muuttamaan muiden ihmisten ajattelua, sillä olemme kaikki yksilöitä. Et sinä sitä voi päättää, miten muut ihmiset ajattelevat. Ainoa, mihin pystyt oikeasti vaikuttamaan olet SINÄ ITSE. Sinun ei tarvitse alistua olemaan sellainen, millainen muut sinun haluavat olevan. Sinä saat olla juuri sellainen kuin millaisena itse koet itsesi hyväksi. Jos et uskalla poistua kotoasi ilman meikkiä ja tietynlaista vaatetusta on vain ja ainoastaan sinun oma valintasi. Ei kenenkään muun. Päivittäin kadulla kulkee ihmisiä, jotka eivät välitä siitä, ovatko he hyvännäköisiä muiden mielestä - sinäkin voit olla sellainen halutessasi, mutta vain jos todella haluat sitä, ja oma halusi on sinulle tärkeämpää kuin muiden miellyttäminen.

Herranjeesus, hengitä. Minä en koe ulkonäköpaineita. Siitä huolimatta en ole niin yksinkertainen että kuvittelisin voivani poistaa ulkonäköpaineet maailmasta sanomalla ihmisille että olet hyvä juuri noin. Kas kun ihminen on laumeläin ja ulkonäköpaineet on enemmän tai vähemmän meihin sisäänrakennettu ominaisuus. Jotkut miettivät enemmän mitä muut ajattelevat kuin toiset, mutta kaikki varmasti ajattelevat vaikka muuta väittäisivät.

Ps. Lihavoin typerimmän kohdan kommentistasi. Kai ymmärrät, että vaikka sinä piutpaut vilkutat ulkonäöllesi, se vaikuttaa silti elämääsi hyvinkin paljon. Kyllä minä mieluummin käyn töissä kuin olen kotona rahattomana ja kelaan että enhän minä sitä työtä olisi halunnutkaan. Ns. happamia sanoi kettu-tilanne.

/23

Vierailija
38/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/23

Herranjeesus, hengitä. Minä en koe ulkonäköpaineita. Siitä huolimatta en ole niin yksinkertainen että kuvittelisin voivani poistaa ulkonäköpaineet maailmasta sanomalla ihmisille että olet hyvä juuri noin. Kas kun ihminen on laumeläin ja ulkonäköpaineet on enemmän tai vähemmän meihin sisäänrakennettu ominaisuus. Jotkut miettivät enemmän mitä muut ajattelevat kuin toiset, mutta kaikki varmasti ajattelevat vaikka muuta väittäisivät.

Ps. Lihavoin typerimmän kohdan kommentistasi. Kai ymmärrät, että vaikka sinä piutpaut vilkutat ulkonäöllesi, se vaikuttaa silti elämääsi hyvinkin paljon. Kyllä minä mieluummin käyn töissä kuin olen kotona rahattomana ja kelaan että enhän minä sitä työtä olisi halunnutkaan. Ns. happamia sanoi kettu-tilanne.

/23

Pystyn kyllä hengittämään ilman kehotustasi.

Tottakai ihminen on laumaeläin, siksipä juuri me joudumme psyykkaamaan itseämme siihen, ettemme ottaisi niin paljon paineita itsellemme. Se on kuitenkin mahdollista toisin kuin se, että pyrkisimme muuttamaan muiden ihmisten ajattelua. Se oli tekstini pointti.

Vierailija
39/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainioita pointteja! Tosin uskon että tekemisen tasolla miehille ja pojille jopa naisia enemmän mahdollisuuksia avoinna, istua nyt esimerkiksi jalat levällään metrossa ja esimerkiksi näyttää vapaasti väsyneeltä silmäpusseineen oli tilanne mikä tahansa. Rooli on enemmän "rajaton vapaus" kuin "valitun roolin esitys" kaikkine asusteineen ja yksityiskohtineen. Näyttää kyllä että nuorten naisten kulttuuri on samalla tavoin menossa kohti tuota vapautta ja miesten rooli kohti mahdollisuutta olla jotain "muuta". Naiset riisuvat meikkejä, miehet rynnivät maailmanlaajuisesti ostamaan miesten vaatteita ja kosmetiikkaa. Etenkin jälkimmäinen on mielettömässä nosteessa. Miehet ja naiset ovat lopulta aika samanlaisia.

Kiva kun vaikuttaa sille, että viestini pointti on tullut ilm. ymmärretyksi, useista kirjoitusvirheistäni huolimatta. - Hyvä kiteytys on minusa tuo, mitä kirjoitit miesten rooli raskaus "rajaton vapaus" (kunhan vain yleisesti asustaa ja pukee itsensä sovinnaisesti) ja naisilla valitun roolin esitys vapaus. - Kumpainenkin on tietysti hyvin kärjekkäästi ja osoittelevasi todettu. - Ja toteuuu ja tapahtuu ehkä paremmin pohjoiseuropassa kuin islamilaisessa maailmassa, tai vaikka Venäjällä.   

Luulen yleisesti, että esimerkiksi ero/t kahden miehen välillä voi olla suurempi kuin toisinaan ero miehen ja naisen välillä. - Jännää.   

Vierailija
40/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin koko ketjun , eikä (taaskaan) ole sanottu sitä kaikkein ilmeisintä selitystä.

Naiset arvostavat miehissä yli kaken muun rahaa ja valtaa. Miehen ulkonäköpaineet vähenevät iän myötä rahan ja vallan kasvaessa. Mitä enemmän rahaa ja valtaa, sitä vähemmän ulkonäköpaineita ja päinvastoin. Naiset taas huomioivat vain ne eliittimiehet, ja toteavat sitten, ettei miehillä ole lainkaan ulkonäköpaineita. Poikkeuksen tekevät tietenkin sellaisilla aloilla työskentelevät miehet, joilla ura liittyy jollakin tavalla edustamiseen tai ulkonäköön.

Miehet arvostavat naisissa yli kaiken muun nuoruutta ja kauneutta. Siksi naisen ulkonäköpaineet pysyvät aika vakiona jonnekin 40-vuotiaaksi asti, jolloin se tärkein ominaisuus eli nuoruus on enää muisto vain.

Elät amerikkalaisissa viihde-elokuvissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä