Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko miesten parempi itsetunto/vähäisemmät ulkonäköpaineet johtua siitä, ettei suurin osa miehistä käytä meikkiä?

Vierailija
11.08.2019 |

Tämä nyt tuli mieleeni kun taistellut itsetunto-ongelmien kanssa niin kauan kuin muistan. Aloitin meikkaamisen jo ala-asteella ja jatkanut meikkaamista tähän päivään asti. Meikin määrä ja vahvuus on vaihdellut ja sanoisinkin, että ulkonäköpaineet ovat olleet pahimmillaan mitä enemmän olen meikkiä naamaani ladonnut. Nyt olen kulkenut ihmisten ilmoilla täysin ilman meikkiä huolimatta siitä että olen tiedostanut, etten näytä kovin kauniilta, tunnen oloni paljon itsevarmemmaksi ja rennommaksi. Meikattuna alkaa väkisinkin verrata itseään muihin, mutta naturellina ajattelee ettei tarvitse kilpailla kenenkään kanssa, se vapauden tunne on uskomaton.

Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Tai mitä ajatuksia tämä teissä herätti? ☺

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehillä ei kuitenkaan ole vähäisemmät ulkonäköpaineet. 

Naiset voivat raportoida enemmän subjektiivista ulkonäköpainetta, mutta miesten on paljon vaikeampi saada kehuja tai kosketusta. 

Naiset voivat myös olla tutkimusten mukaan maseentuneempia, mutta miesten itsemurhaluvut kertovat ihan eri kieltä. 

Vierailija
2/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ainakin osaksi. Miesten ei tarvitse meikata, heidän ei tarvitse väkisin yrittää näyttää paremmalta kuin ovat "luomuna" jotta kelpaisivat vastakkaiselle sukupuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se menee niin, että teinipojilla on kovat ulkonäköpaineet ja rupeavat käymään salilla ja pukeutumaan "tyylikkäästi". Jossain vaiheessa huomaavat, että lihaksilla/vaatteilla ei saa naisia vaan naama ja pituus merkkaavat. Näille ei voi mitään, joten kukin reagoi tyylillään ja vaikuttaa siltä, että miehillä ei ole ulkonäköpaineita

Vierailija
4/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen mies enkä ole toistaiseksi meikannut, koska en ole kokenu tai tunenu sitä omaksi jutukseni. - Uskon kuitenkin, että meikkaaminen on toden tottta taitoa ja osaamista vaativaa. Hyvällä meikillä saattaa kohottaa itsetuntoa mutta myös päinvastoin.

Itseäni toisinaan hymyilyttää kun moni meistä miehistä sanoo pitävänsä naisista, jotka eivät juurikaan meikkaa. Kuienkin uskon, että en ole ainoa puusilmä, joka ei aina edes huomaa tai erota, etä nainen on mahdollises ehosanut itseään kevyellä meikillä.     

Vierailija
5/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä että mies katsoo ja nainen on se jota katsotaan. Minua ei tippaakaan kiinnosta se mitä sinä ajattelet minusta, mutta minulla voi olla kaikenlaisia ajatuksia sinusta kun näen ja minun ajatukseni sinusta kiinnostaa minua. 

Vierailija
6/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nyt oikein ymmärrä tätä logiikkaa.

Miesten parempi itsetunto johtuu varmaan siitä, että kannustetaan pienestä asti enemmän tekemään ja kokeilemaan, ja katsotaan huonoa käytöstä läpi sormien paljon enemmän kuin tyttölapsilla. Tytöillä on ahtaampi lokero, millainen saa olla, joten oppii tarkkailemaan itseään ja rajoittamaan käytöstä jo pienestä ja oppii, että pienestäkin "virheestä" saa paheksuvaa palautetta. Lisäksi naiset ovat luonnostaan herkempiä huomaamaan pieniä viestejä ja vastaamaan ympäristön paineeseen.

Vierailija
7/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Naiset voivat raportoida enemmän subjektiivista ulkonäköpainetta, mutta miesten on paljon vaikeampi saada kehuja tai kosketusta. 

Naiset voivat myös olla tutkimusten mukaan maseentuneempia, mutta miesten itsemurhaluvut kertovat ihan eri kieltä. 

Ohis, mutta naiset tekevät miehiä enemmän itsemurhayrityksiä, mutta koska eivät halua jättää läheisilleen/löytäjälle sotkua, yritykset ovat ns. siistimpiä ja samalla epävarmempia, ja harvemmin onnistuvat. Miehet taas tekevät harvemmin itsemurhayrityksiä, mutta siihen ryhtyessään eivät ajattele niin paljon jälkeenjääviä/löytäjiä, vaan käyttävät ns. sotkuisempia ja samalla varmempia keinoja.

Kuka niitä naisia muuten koskettelee niin paljon enemmän jos miehet eivät saa kosketuksia, toiset naisetko?

Vierailija
8/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se menee niin, että teinipojilla on kovat ulkonäköpaineet ja rupeavat käymään salilla ja pukeutumaan "tyylikkäästi". Jossain vaiheessa huomaavat, että lihaksilla/vaatteilla ei saa naisia vaan naama ja pituus merkkaavat. Näille ei voi mitään, joten kukin reagoi tyylillään ja vaikuttaa siltä, että miehillä ei ole ulkonäköpaineita

Tämä :) Kelaa että sulla on 7-8 naama ja lihaksikas kroppa mutta olet vain 176cm pitkä.

Story of my life. Edes lihavat 3 naiset ei kiinnostu. Muualla euroopassa ei ole niin iso homma tuon pituuden kanssa kuin Suomessa. Siellä olen saanut tasoisiani naisia.

Vierailija
9/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Ohis, mutta naiset tekevät miehiä enemmän itsemurhayrityksiä, mutta koska eivät halua jättää läheisilleen/löytäjälle sotkua, yritykset ovat ns. siistimpiä ja samalla epävarmempia, ja harvemmin onnistuvat. Miehet taas tekevät harvemmin itsemurhayrityksiä, mutta siihen ryhtyessään eivät ajattele niin paljon jälkeenjääviä/löytäjiä, vaan käyttävät ns. sotkuisempia ja samalla varmempia keinoja.

Kuka niitä naisia muuten koskettelee niin paljon enemmän jos miehet eivät saa kosketuksia, toiset naisetko?

Normaaliälyinen ihminen saa kyllä itseltään hengen pois jos oikeasti haluaa. Joko sotkuisesti tai ilman. 

Ilmeisesti noilta naisilta myös unohtui, että paikalle hälytettävä ensihoitohenkilökunta olisi voinut olla tarpeen jossain onnettomuus- tai rikospaikalla tai spontaanin sairaskohtauksen saaneen luona, mutta heidän pitää sitten käyttää se aika buranaa ottaneeseen naiseen. 

Vierailija
10/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Esimerkiksi juhliin miehen ei tarvitse laittaa kuin puku päälle ja vähän hajustetta kun taas jotkut naiset puunaavat itseään tunnin peilin edessä+ hiustenlaitto.

Vierailija
11/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä :) Kelaa että sulla on 7-8 naama ja lihaksikas kroppa mutta olet vain 176cm pitkä.

Story of my life. Edes lihavat 3 naiset ei kiinnostu. Muualla euroopassa ei ole niin iso homma tuon pituuden kanssa kuin Suomessa. Siellä olen saanut tasoisiani naisia.

Höpö höpö taas kerran. Tuo pituus on erinomainen, se ei varmasti estä kumppanin saantia Suomessakaan. Tunnen alle 170-senttisiä, jotka ovat naimisissa. Ja yli 170-senttisille pituus ei enää ole tekijä. Kyllä nyt joku muu mättää, mitä et jostain syystä halua käsitellä. Esim persoona. Naisille se on ulkonäköä tärkeämpi.

Vierailija
12/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisiko tyttöjen ja tai (nuorten) naisten huonompi itsetunto johtua päinvastoin siitä, että tapoja ja mahdollsiuuksia olla nainen ja tai vaikka vain näytää naiselta on useita erilaisia. 

Kun taas se miten on hyväksyttyä ja tässä ny erityisesti näytää pojala tai nuorelta miehetä on vähemmän. - Naisille iskee paniikki ja pakokauhu, kuinka löyää itselle se parhain vaihoehto.

Kun taas miehenä olet joko menesyny tai luuseri; valinta ei ole niin vaikeaa. Hyvin harva mies voi vapaasti ja avoimesti kulkea hameessa saati ympärivuoden lyhylahkeisimmissa housuissa kenkienkin on oltava useimmin matala tai matalahkopohjaiset. kaikkien miesten oletetaan ja uskotaan sisäisäneen nämä vaihoehdot niin hyvin, etei heille otaksuta olevan paineita ulkonäöstään. - Koska ennemmin tai myöhemmin heille myös selviää, etttä bilogiakin sanelee siitä paljon. Niinpä osa miehistä ei sitten uskoo kaiken kohalonsa varaan, eikä viitsi ta halua tehdä ulkoisen olemuksensa eteen, ainakaan mitään erityistä. 

Kun taas nainen pähkäilee, että millaisen (ulkoisen) roolin sitä tänään ottaisi. Yriäsikö olla vauhdikas rock-mimmi vai prinsessa vai ehkä kuienkin pullatuoksuinen kotihiiri. Vaan mien tuo rooli sopisi itselle ja osaisi olla siinä vakuuttava.           

Vierailija
13/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että aloittajan tapauksessa kyse ei ole meikkaamisesta sinänsä vaan hänen omasta henkisestä tilastaan.

Kun nuorena meikkaa, meikkaamista pidetään taikakeinona "ruveta kauniiksi ja suosituksi". Usein taustalla on nuoren epävarmuus omasta ulkonäöstä ja persoonasta, ja meikillä yritetään juuri parantaa tilannetta. Usein siinä pettyy, koska eihän oma persoona siitä muutu, eikä välttämättä edes ympäristön reaktiot sinuun. Tämä aiheuttaa siten epäonnistumisen tunnetta eikä kehitä henkisiä ominaisuuksia, joihin se itsevarmuus lopulta perustuukin.

Kun tottuu kulkemaan ilman meikkiä, pitää vaan hyväksyä olevansa sen näköinen kuin on. Ei siinä olla meikattuna pyrkimässä johonkin rooliin joka et ole sinä. Voi olla oma itsensä. Muutos ei ole niinkään meikissä vaan siinä omassa ajattelussa.

Aikuisena sitten kun meikkaa, pystyy meikkaamisenkin hahmottamaan pelkkänä ehostuksena, eikä taikakeinona.

Vierailija
14/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas kerran. Tuo pituus on erinomainen, se ei varmasti estä kumppanin saantia Suomessakaan. Tunnen alle 170-senttisiä, jotka ovat naimisissa. Ja yli 170-senttisille pituus ei enää ole tekijä. Kyllä nyt joku muu mättää, mitä et jostain syystä halua käsitellä. Esim persoona. Naisille se on ulkonäköä tärkeämpi.

Tuskin on persoonassa vikaa jos kelpaa muualla euroopassa. Voi johtua siitä, että olen puoliksi itä eurooppalainen. Suomalaiset naiset katsoo alaspäin. Olen huomannut kasvoilta sen jos kysyttäessä kerron ja lukenut mielipiteitä tältäkin palstalta. 

Vierailija
15/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen henkilön, joka sai töitä 60-vuotiaana. Todistaako tämä sen, että Suomen työmarkkinoilla ei ole ikäsyrjintää? Jos joku 60-vuotias ei saa töitä, niin vika ei ole iässä vaan persoonassa?

3

Vierailija
16/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ongelmasi on sitten joku muu kuin naama tai pituus. Koska 7 naama ja 176cm pituus ei ole este parisuhteelle. Ehkä se on ne juttusi? Ulkomailla et puhu naisille kuten puhut heille täällä Suomessa?

Vierailija
17/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ongelmasi on sitten joku muu kuin naama tai pituus. Koska 7 naama ja 176cm pituus ei ole este parisuhteelle. Ehkä se on ne juttusi? Ulkomailla et puhu naisille kuten puhut heille täällä Suomessa?

Juttusi? Tarkoitatko puheenaiheita? Ihan samalla tavalla mä puhun täällä, ulkomailla ja vaikka marsissa jos sinne menisin.

Vierailija
18/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, miehissä on selkeästi enemmän rennosti ulkonäköönsä suhtautuvia. Tosin iän myötä ero tasoittunee. Aika auttaa etsimään omaa henkistä paikkaa ja pakottaa hyväksymään muutokset kehossa.

Mutta itse meikkauksen alkusyy voi olla neuroottisuudesta syntyvä epävarmuus, naisethan ovat tutkimusten mukaan biologialtaan alttiimpia käyttäytymään neuroottisesti. Olisiko ollut luonnon tapa varmistaa, että nainen huolehtii tarkasti jälkeläisistä ja kotipesän turvallisesta ympäristöstä. Miehillä on vastaavasti neuroottisuutta vähemmän, mutta kautta linjan apeampi mieliala ja sen yllyttämänä tarve toistuville dopamiinibuusteille.

Vierailija
19/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttusi? Tarkoitatko puheenaiheita? Ihan samalla tavalla mä puhun täällä, ulkomailla ja vaikka marsissa jos sinne menisin.

Tai sitten et? Puhutko heille suomenkieltä? Ovatko aiheesi samat? Ennakkoasenteesi heitä kohtaan sama?

Suomessa miehen keskipituus on 178cm. Jäät siitä vain kaksi cm. Sellaista ei edes noteeraa ja jos on vähän paksumpi pohjaiset kengät menet jopa 180cm pitkästä.

Ei Suomessa luvultaan tämä lähes puolet miehistä, jotka ovat sinun mittaisia tai jopa lyhyempiä ole kaikki ilman puolisoa. Tiedäthän sen?

Ja koska maailman miesten pituuskeskiarvo on 166cm, niin olet sitä jopa 10 cm pidempi. Joten oikeasti olet aika pitkä.

Vierailija
20/49 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti olen ap kanssa ihan eri mieltä. Koska: teineillä on samat ulkonäköpaineet oli ne sitten poikia tai tyttöjä. Ja kun ikää tulee lisää ja todelliset parisuhteet alkaa miehille riittää että oma kumppani pitää komeana/haluttavana. Eikä miesten keskuudessa toisten miesten ulkonäköjä arvostella. Taas naiset vertailevat pitkään kaveriporukassa toisia naisia, ja valitettavasti harvalle naiselle riittää että ainostaan oma mies pitää kauniina/haluttavana (miettikää tarkemmin, alitajunnasta ennen kuin annatte p.sk. myrskyn). 🤔

Eli yhteenvetona itsetunnon romutus tapahtuu omasta ystäväpiiristä.

-M38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän