Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gonal-F annostuksesta kysyttävää!

28.05.2006 |

Olen menossa IVF:än heinäkuussa ja sain jo reseptit ja piikitysohjeet ja ohjeenani on pistää Gonal-F 900 IU vuoropäivinä 300 ja 262.5 yksikköä! Millaisia annoksia te olette pistelleet? Minusta tämä tuntuu niin kovin suurelta annosmäärältä?? Vai tuntuuko se vaan itsestä?? Ehkä se on tämä ikäni (38v.) joka vähän nostaa annostusta?? Jotenkin vaan pelottaa se hyperi!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Oma Gonal annostukseni on ollut ivf-hoidoissa korkeimmillaan 112,5. Minulla on kyllä ollut aina lääkkeillä tosi hyvä vaste ja hyperiä ollaan poissuljettu matalilla annoksilla. En osaa sanoa sinun tapauksessasi, onko annos jotenkin korkea. Uskon, että lääkäri on kyllä huomioinut annosta määrätessään myös hyperin mahdollisuuden!

Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmaan iällä on osansa. Minulla ekassa ivf:ssä annos oli aluksi 187,5 IU, josta nostettiin huonon vasteen vuoksi 225 IU:hun. Eikä tälläkään annoksella saatu aikaan kuin kaksi munasolua, ja jatkossa päätettiin jo käyttää isompia annoksia heti alusta lähtien, mutta eipä sitten tarvinnutkaan. Hyperiä minunkin kohdallani pelättiin ja sen takia aloitettiin niinkin " pienellä" annoksella, mutta pelko oli ihan turha.

Lääkäri selitti mulle ennen annostuksen määrittämistä, että siihen vaikuttaa ikä, paino ja munasarjojen luonne. Minulla ikä ja pco-maiset munasarjat laskivat annostuksen määrää, paino sit taas nosti.

Onnea hoitoon, toivotaan, että annostus on oikea! Ainahan se vähän arpapeliä on, mutta pääasia on, että saatte edes yhden kunnollisen solun jolla päästään siirtoon!

-Osse nyt jo rv 16+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla