Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niin monelle tulee yllätyksenä, ettei digitaalinen palvelu ole korvausvelvollinen, jos olet itse tötöillyt esim. salasanasi suhteen?

Vierailija
10.08.2019 |

Kyseessä voi olla esim. somepalvelu tai verkkopankki. Yleensä näiden käyttöehdoissa sanotaan kyllä hyvin tarkasti, minkä pituinen ja minkä vahvuinen salasana tunnuksillasi pitäisi olla. Sekin kerrotaan, miten salasanaa tulee säilyttää, eli onko oikeutta kertoa sitä kenellekkään toiselle. Sekin kerrotaan, miten oman laitteen tietoturvasta tulee huolehtia sekä se, ettei palvelua tule käyttää, jos koneella on haittaohjelmatartunta. Kerrotaan myös, ettei salasanaa tule antaa mihinkään kalasteluviesteihin.

Mutta sitten kun joku ihminen joutuu vaikeuksiin sen vuoksi, että tili on kaapattu, kun kerroin toiselle salasanan ja joku toinen on tötöillyt sillä tilillä tai verkkopankista on kadonnut rahaa, niin itketään sitä, mitä on tapahtunut ja kun palvelu tai pankki ei korvaa. Niin, ei korvaa, jos palvelun käyttöehtoja ei ole noudatettu! Tai toki palvelulla tai pankilla on OIKEUS korvata jos haluaa, mutta ei ole mitään VELVOLLISUUTTA korvata, kun käyttäjä ei ole noudattanut käyttöehtoja ja vahinko on siksi tapahtunut käyttäjän toimien vuoksi. KorvausVELVOLLISUUS kun pääsääntöisesti kattaa vain tilanteet, jossa vahinko on aiheutunut palvelusta johtuvien virheiden, puutteiden tai haavoittuvuuksien vuoksi.

Oikeasti, vaikka ne palvelujen käyttöehdot ovat helvetin pitkät, niin LUKEKAA NE, ennen kuin laitatte sen täpän "Hyväksyn ehdot" -kohtaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla