Tuttavani, joka ei itsekkään osaa ajaa alkaa opettaa tytärtään ajamaan.
Siis oikeasti. Tämä tuttavani on ehkä huonoin tuntemani kuljettaja. Hänen ajamisensa on järkyttävää koheltamista, jossa ei ole oikeasti mitään järkeä. Pari kertaa ollaan yhdessä käyty päiväreissulla Tampereella ja molemmilla kerroilla hän halusi, että minä ajan koska hän ei osaa niin vilkkaassa ympäristössä ajaa. Olen häntä parempi kuski. Siinä olen samaa mieltä, mutta en olisi todellakaan tarpeeksi hyvä opettamaan ketään nuorta hyväksi kuljettajaksi. Viimeksi kun nähtiin niin tämä tuttava oikein mainosti miten edulliseksi heidän likan kortti tulee kun hän itse opettaa... pelottaa oikein millainen kuski tästä neidistä tulee... Onko oikeasti niin, ettei omaa osaamista tarvitse mitenkään todistaa vaan voi vain alkaa opettaa? Järkyttävää!
Kommentit (12)
Tuttava on kuitenkin suorittanut koulutuksen ajo-opetusta varten?
Vierailija kirjoitti:
Etkö yhtään tohtinut mainita, että kannattaako noilla taidoilla lähteä toista opettamaan?
Yritin kyllä, mutta se on hänelle ihan yhden tekevää
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuttava on kuitenkin suorittanut koulutuksen ajo-opetusta varten?
Ei siihen vaadita mitään tuollaista!
Opetuslupa voidaan myöntää, kun
Opetettava on täyttänyt 16 vuotta.
Opettaja on täyttänyt 25 vuotta.
Opettajalla on ollut Suomessa tai muussa EU- tai ETA-valtiossa annettu B-luokan ajokortti vähintään viiden vuoden
Opettaja ei ole ajokiellossa tai väliaikaisessa ajokiellossa.
Opettaja on henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan sopiva opetustehtävään. Soveltuvuuden arviointi tehdään Traficomissa viranomaisrekistereistä saatavien tietojen perusteella.
Opetuslupaa myönnettäessä tarkistetaan jokaisen hakijan henkilökohtaiset ominaisuudet ja saaduista tiedoista voi muodostua este luvan myöntämiselle. Ajokorttilain mukaisesti opetusluvan hakijaa ei pidetä henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan opetustehtävään sopivana, jos hän:
luvan myöntämistä edeltäneen viiden vuoden aikana on ollut ajokiellossa rattijuopumuksen, törkeän rattijuopumuksen, törkeän liikenteen vaarantamisen tai sellaisen liikenneturvallisuuden vaarantamisen takia, joka osoittaa vakavaa piittaamattomuutta liikenneturvallisuutta kohtaan
viimeisen vuoden aikana ollut ajokiellossa muihin liikennerikoksiin syyllistymisen takia (esim. toistuvat liikennerikkomukset, kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta)
rikosrekisteriin tai poliisin pitämään rekisteriin sisältyvien tietojen perusteella muutoin toiminnallaan osoittanut olevansa ilmeisen sopimaton opetustehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava on kuitenkin suorittanut koulutuksen ajo-opetusta varten?
Minkä koulutuksen? Ei siihen mitään koulutusta tarvii 😂
Vai tarkoitko ehkäpä tätä:
"Traficom voi myöntää sinulle ajokorttiluvan, jos
täytät ajokorttiluokkakohtaiset ikä- ja terveysvaatimukset
asut vakinaisesti Suomessa tai opiskelet Suomessa ja opiskelusi on jatkunut vähintään 6 kuukautta
et ole ajokiellossa tai väliaikaisessa ajokiellossa Suomessa etkä muussa EU- tai ETA-valtiossa.
Ajokorttilupa voidaan myöntää aikaisintaan vuotta ennen kuin hakija täyttää ajokortin luokkaa vastaavan ikävaatimuksen. B-luokan ajokorttilupa voidaan kuitenkin myöntää aikaisintaan kaksi vuotta ennen ikävaatimuksen täyttymistä.
Ajokorttilupa on voimassa 1.7.2018 alkaen 3 vuotta. Suoritettavalle luokalle myönnetyn ajokorttiluvan tulee olla voimassa, kun tulet teoria-, käsittely- ja ajokokeeseen."
Eikös se niin mene, että ne tekee, jotka osaa ja ne, jotka ei osaa, opettaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se niin mene, että ne tekee, jotka osaa ja ne, jotka ei osaa, opettaa?
Kyllä vain.. Ja ne ketkä ei osaa edes opettaa ottavat inssejä vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se niin mene, että ne tekee, jotka osaa ja ne, jotka ei osaa, opettaa?
Kyllä vain.. Ja ne ketkä ei osaa edes opettaa ottavat inssejä vastaan
Ehkäpä.
Yleisemmin niin, että ne, jotka eivät osaa edes opettaa, konsultoivat?
Siinähän yrittää. Voi tulla pidemmän päälle kalliimmaksi kuin autokoulu.
Mieheni laski, että jos huomioi polttoainekulut, ja opetustunteja (jotka eivät ole hyötyajoa) on saman verran kuin autokoulun minimi, ei hintaeroa autokouluun verrattuna juurikaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän yrittää. Voi tulla pidemmän päälle kalliimmaksi kuin autokoulu.
Mieheni laski, että jos huomioi polttoainekulut, ja opetustunteja (jotka eivät ole hyötyajoa) on saman verran kuin autokoulun minimi, ei hintaeroa autokouluun verrattuna juurikaan tule.
Hyötyhän on se, että ajoja voidaan helposti järjestää huomattavasti enemmän kuin autokoulussa.
Ajamaan oppii vain ajamalla.
Etkö yhtään tohtinut mainita, että kannattaako noilla taidoilla lähteä toista opettamaan?