Tilanne äidin kanssa
Tällainen tilanne: olen pitkään harkinnut asunnon ostoa ja löysin juuri sellaisen mitä olin etsinyt. Äitini ei pitänyt asunnosta- en tiedä miksi, ja keksi jatkuvasti syitä minkä takia se ei ole minulle sopiva. Hän ei siis lainkaan ilmeisesti halunnut, että muutan siihen asumaan.
Tänään kävi sitten niin, että olin unohtanut asunnon välittäjän nimen ja yhteystiedot olivat vanhemmillani olevassa esitteessä. Soitin äidilleni kysyäkseni nimeä ja hän kertoi minulle, että hän oli itse ollut yhteydessä välittäjään ja asunto oli poistunut myynnistä. Muistin myöhemmin välitysfirman nimen ja menin tutkimaan heidän verkkosivuja ja ilmoitus oli siellä yhä. Soitin välittäjälle ja hän sanoi, ettei kohdetta ole myyty eikä ilmoitusta poistettu missään vaiheessa. En oikein tiedä, mitä tästä ajatella. Äitini on aina ollut hyvin kontrolloiva ja esimerkiksi entisen mieheni mielestä manipulatiivinen. Mutta tämä, että minun unelmakotini hankkimista sabotoidaan valheita keksimällä menee jo vähän liian pitkälle. Mitä mieltä?
Kommentit (9)
Tiedät itsekin, mitä mieltä olet: äitisi käytös ei ole normaalia.
Jos omilla rahoillasi hankit asunnot, ostat sen ihan, mistä haluat.
Jos äitisi ei pidä asunnosta tai paikasta, älä kuuntele hänen mielipiteitään ja purkauksiaan.
Itseasiassa jos sinulla olisi tarpeeksi itseluottamusta, et kyselisi täällä yhtään mitään asiaan liittyen. Eiköhän siis nyt olisi aika ottaa ohjat omiin käsiin ja päättää ihan itse elämästään.
Äitihullu kehittelee taas omituisia fantasioitansa?
Olet jo niin vanha, että vähintään yksi mies on jo entinen. Tunnet äitisi hyvin pitkältä ajalta.
Miksi ihmeessä tuon kaiken jälkeen vielä päästät äitisi sekaantumaan asioihisi? Tee nyt kaupat siitä asunnosta heti saman tien.
Jos et heiltä lainaa/saa rahaa ostoon tai tarvitse heitä takaajaksi, niin ostat juuri sen asunnon jonka itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi ei pidä asunnosta tai paikasta, älä kuuntele hänen mielipiteitään ja purkauksiaan.
Itseasiassa jos sinulla olisi tarpeeksi itseluottamusta, et kyselisi täällä yhtään mitään asiaan liittyen. Eiköhän siis nyt olisi aika ottaa ohjat omiin käsiin ja päättää ihan itse elämästään.
Juu, tiedän. Kyseessä ensimmäinen asunto ja vanhemmillani on useita sijoitusasuntoja, niin halusin siksi myös heidän mielipiteen ettei mene rahat hukkaan. Mutta taisin todellakin kääntyä väärän tahon puoleen. /ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tiedän. Kyseessä ensimmäinen asunto ja vanhemmillani on useita sijoitusasuntoja, niin halusin siksi myös heidän mielipiteen ettei mene rahat hukkaan. Mutta taisin todellakin kääntyä väärän tahon puoleen. /ap
Ostatko ensisijaisesti sijoitukseksi vai kodiksi? Jos sijoitukseksi kannattaa kiinnittää enemmän huomioita heidän mielipiteisiin. Jos kodiksi, niin ei heitä tarvitse kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatko ensisijaisesti sijoitukseksi vai kodiksi? Jos sijoitukseksi kannattaa kiinnittää enemmän huomioita heidän mielipiteisiin. Jos kodiksi, niin ei heitä tarvitse kuunnella.
Kodiksi ostan, mutta en halua siitä huolimatta tehdä taloudellisesti huonoa päätöstä. Välittäjät kun sanoo melkeimpä mitä tahansa saadakseen kaupaksi ja halusin ulkopuolisen mielipiteen. En ymmärrä mikä äitiäni oikein asiassa vaivasi, melkein alkoi tuntua, että innostukseni sai hänet jotenkin tolaltaan ja hän ei vaan halunnut että tulen onnelliseksi. Vastaavanlaisia tilanteita on tullut ennenkin, mutta näin räikeä valehtelu on uutta. Olen oikeastaan aika järkyttynyt.
Miksi ihmeessä sä olet äidillesi asunnon tai yleensä asunnon oston esitellyt? Miksi jätät tuollaisia papereita vanhempiesi luo pyörimään?