Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työväenluokkaiset ihmiset olettavat että klo 7 on "normaali" aika aloittaa työt :)))

Vierailija
10.08.2019 |

Normaali konttoriaika, se jota suurin osa suomalaisista tekee, on 9-17. Ja on aina ollut.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun meidän talon kattorempaa tekevät ovat jo kalkuttelemassa heti aamulla kello 7.00. Taloyhtiöiden hiljainen aika on klo 22-07.

No ole ilman remppaa sitten. Parempi varmaan vuotava katto.

Vierailija
42/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun meidän talon kattorempaa tekevät ovat jo kalkuttelemassa heti aamulla kello 7.00. Taloyhtiöiden hiljainen aika on klo 22-07.

Jos itse tekisit remonttia työkseni, tekisit samalla tavalla. Kuljetukset ja muu on paljon helpompi hoitaa aikaisin aamulla kuin keskellä pahinta aamuruuhkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään vuorotyöstöäni, välillä saa pääs aikaisin ja välillä nukkua pitkään. Päivä ei ole 8 tuntia pidempi ikinä eivätkä työt tule kotiin mukaan (vrt. toinen alani). En tee tätäkään kokoaikaisesti, enää ei tarvitse.

Vierailija
44/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokaulustyöläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa konttorityöläisistä tekee kylläkin töitä 8-16 eikä suinkaan 9-17.

Tuota aikaa tekevät ainoastaan nipottajat, jotka luulevat olevansa muita pyhempia, mutta ovat oikeasti läskejä persjalkoja.

Itse teen tuota 9-17, mutta ollut kaikissa työpaikoissani vähemmistössä. Jotkut tulevat konttorillekin jo seitsemältä.

Seitsemältä tulijat lähtevät sitten kolmelta eli ne,  jotka ovat töissä 9-17,  hoitavat suurimman asiakasvirran, olettaen että kyse on asiakaspalvelutyöstä. Asiakaskontaktit alkavat useimmiten vasta klo 9. Seitsemältä tulijat voivat tehdä ennen rumban alkamista kaksi tuntia mitä haluavat.  Koska suurella osalla tämä 7-15 tai 8-16  rytmi on jostain syystä halutuin, niin työpaikoilla on jouduttu asiakapalvelun turvaamiseksi siirtymään vuorolistoihin, vaikka olisikin työpaikka, jossa on liukuva työaika.   

Vierailija
45/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse tekisit remonttia työkseni, tekisit samalla tavalla. Kuljetukset ja muu on paljon helpompi hoitaa aikaisin aamulla kuin keskellä pahinta aamuruuhkaa.

Eikö kuljetuksia voi tehdä myöhemmin? Kun tarpeeksi monella taholla päädytään tällaiseen vaihtoehtoon, loppuvat ne kuuluisat "aamuruuhkatkin".

Suomihan on siitä erikoinen maa, että esimerkiksi juuri tuosta samasta syystä koko maa menee säppiin heinäkuussa. Kaikki pitävät lomansa samaan aikaan, tai ainakin haluavat pitää.

Vierailija
46/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt koko elämäni bisnesmaailmassa ja normaali työaika on 9-17. Jotkut aamuvirkut tulevat aikaisemmin, mutta heillä onki lyhyempi elämä.

Niin minäkin olen tehnyt, ja valtaosa työstä on 8-16. Klo 16 jälkeen ei kuule juuri mitään missään enää tapahdu.

En tiedä millä alalla töitä teet, mutta asiakkaat haluavat kyllä kontakteja paljon  kello 16 jälkeenkin, joten jos firma haluaa pärjätä markkinoilla, pitää asiakaspalvelua olla 16 jälkeenkin. Tietysti, jos kyse on jonkin monopolin palveukonttorista, on eri asia. Tällaisia voisi olla vaikka valtion virasto.

Vierailija
47/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuljetuksia voi tehdä myöhemmin? Kun tarpeeksi monella taholla päädytään tällaiseen vaihtoehtoon, loppuvat ne kuuluisat "aamuruuhkatkin".

Suomihan on siitä erikoinen maa, että esimerkiksi juuri tuosta samasta syystä koko maa menee säppiin heinäkuussa. Kaikki pitävät lomansa samaan aikaan, tai ainakin haluavat pitää.

Millon myöhemmin? Jos päivä alkaa myöhään, se myös päättyy myöhään. Myös isojen autojen poistuminen on hankalaa, kun liikenne on vilkastunut. Teillä on paljon enemmän liikennettä kello 16-18 sitä ennen. Ja aamuvarhaisella on aina helpompaa ajaa ahtaisiin paikkoihin isolla autolla kuin myöhemmin päivän aikana, jolloin on jalankulkijoita ja muuta menoa ympärillä.

Suosituimmat lomakaudetkin tunnetaan myös muualla maailmassa, ei ainoastaan Suomessa. Esim. elokuu on tosi yleinen aika lomailla ja näkyy kaikissa turistikohteissa.

Vierailija
48/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-17 on ihan yhtä paska työaika sekin, ehkä jopa paskempi kuin 7-15. En ymmärrä miksi tätä elämää pitää elää aamuvirkkujen tahtiin, hyi hitto. Just nukuin 12h yöunet koska olen vaan niin rikki 9-17 työviikosta.

Vierailija
49/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normaalia? Mulle se on kello kuusi, koska vuorotyäläisenä alotan sillon.

Vierailija
50/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa konttorityöläisistä tekee kylläkin töitä 8-16 eikä suinkaan 9-17.

Tuota aikaa tekevät ainoastaan nipottajat, jotka luulevat olevansa muita pyhempia, mutta ovat oikeasti läskejä persjalkoja.

Itse teen tuota 9-17, mutta ollut kaikissa työpaikoissani vähemmistössä. Jotkut tulevat konttorillekin jo seitsemältä.

Seitsemältä tulijat lähtevät sitten kolmelta eli ne,  jotka ovat töissä 9-17,  hoitavat suurimman asiakasvirran, olettaen että kyse on asiakaspalvelutyöstä. Asiakaskontaktit alkavat useimmiten vasta klo 9. Seitsemältä tulijat voivat tehdä ennen rumban alkamista kaksi tuntia mitä haluavat.  Koska suurella osalla tämä 7-15 tai 8-16  rytmi on jostain syystä halutuin, niin työpaikoilla on jouduttu asiakapalvelun turvaamiseksi siirtymään vuorolistoihin, vaikka olisikin työpaikka, jossa on liukuva työaika.   

Eivät ne seitsemään tulijat sentään "mitä haluavat" voi tehdä. Monelle se on juuri sitä tehokkainta työaikaa, kun voi keskittyä niihin oman ydinosaamisalueensa töihin ilman keskeytyksiä. Kaikille toimistotöitä tekeville ne asiakaskontaktit eivät ole sitä ydinosaamista, eikä kaikki soittelijat ole asiakkaita. Ja joillakin se työpuhelin on kotona mukana, joten asiakas saattaa soittaa jo aamulla klo 7, jos on kiireellistä asiaa. Myyntimiehet ja muut puhelinkyselijät eivät yleensä soita ennen yhdeksää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän