Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työväenluokkaiset ihmiset olettavat että klo 7 on "normaali" aika aloittaa työt :)))

Vierailija
10.08.2019 |

Normaali konttoriaika, se jota suurin osa suomalaisista tekee, on 9-17. Ja on aina ollut.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä markkinoinnissa ja työaika liukuu aamulla 8-10. Itse tulen yleensä yhdeksän jälkeen, mutta lähden silti viimeistään viideltä. 

Minulla kun on täysi rauha tehdä töitä myös kotona. Ei ole rääkyviä_kakaroita ja siiderivalasta sohvalla.

Vierailija
22/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkokaulustyöläinen kirjoitti:

Suurin osa konttorityöläisistä tekee kylläkin töitä 8-16 eikä suinkaan 9-17.

Yksikään konttori jossa vastaanotetaan asiakkaita, ei aukea ennen klo 9. Samoin muut kaupat kuin isojen keskusliikkeiden ruokakaupat.

Kaupoissa ja kaikenlaisissa myyntitapahtumissa tehdään töitä myös aukioloaikojen ulkopuolella....

Luuletteko että ne tavarat järjestyy automaattisesti hyllyyn?  :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota aikaa tekevät ainoastaan nipottajat, jotka luulevat olevansa muita pyhempia, mutta ovat oikeasti läskejä persjalkoja.

Itse teen tuota 9-17, mutta ollut kaikissa työpaikoissani vähemmistössä. Jotkut tulevat konttorillekin jo seitsemältä.

Ap on ihan pihalla tai Provo.Kaikki jotka tekevät ns. toimistotyöt tietävät mitä se tarkoittaa , eli siinä on liukuma ja työt voi aloittaa aikana X ja lopettaa aikana X

Vierailija
24/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään konttori jossa vastaanotetaan asiakkaita, ei aukea ennen klo 9. Samoin muut kaupat kuin isojen keskusliikkeiden ruokakaupat.

Konttoreissa ei oteta vastaan asiakkaita. Niitä varten on omat tilansa.

Vierailija
25/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksityisyrittäjänä tehdään töitä lähes aina.Te loiseläjät, joitten ma-pe päivä työaika ja viikonloppuvapaat ja pitkät kesälomat me maksetaan voisitte pitää turpanne kiinni

Et sinä niitä palkkoja maksa, vaan ne asiakkaat ja sinä vedät oman siivusi välistä. Mikä on ihan ok kun olet sentään sen riskin ottanut kantaaksesi...

Vierailija
26/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt koko elämäni bisnesmaailmassa ja normaali työaika on 9-17. Jotkut aamuvirkut tulevat aikaisemmin, mutta heillä onki lyhyempi elämä.

Niin minäkin olen tehnyt, ja valtaosa työstä on 8-16. Klo 16 jälkeen ei kuule juuri mitään missään enää tapahdu.

Vierailija
27/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttorityöntekijä ei ole mikään duunari.

Vierailija
28/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen useesti jo seiskan pintaan toimistolle, ehtii sit illalla vaikka lenkille. Ap on selvä provo, vieläpä aika heikkolahjainen sellainen.

Vierailija
29/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan normaalia et meen 6:00 töihin. Mun hommat varmistaa sen, että ns. "paremmalla väellä" on mahdollisuus tuohon 9-17 työaikaan ongelmitta.

Vierailija
30/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajat toimistoissa ovat nykyään hyvinkin joustavia sekä paikastakin osittain riippumattomia. Meillä on pääsääntö, että päivittäiset työt pitää hoitaa klo 6-21 välisenä aikana.

Vierailija
31/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen aina seiskaksi, niin iltaan jää enemmän aikaa. En ymmärrä, miksi ihmiset televät kasista neljään, jos on mahdollisuus liukumaan. Mielestäni ei ole vaivan väärti istua joka päivä karseissa neljän/viiden ruuhkissa vain sen takia, että saa nukkua tunnin pidempään.

Vierailija
32/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras työaika on 7-9. Melkein koko päivän duunit saa siinä tehtyä. 9 jälkeen alkaa tuleen puhelua, postia, palaveria jne ja rauhottuu selkeästi klo 15.30.. Minä teenkin 3 päivää 10 tuntia ja 1 päivän 7,5 tuntia ja viikonloppu on 3 päivänen. 

Vierailija
33/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä ole tutkittua tietoa, että nuo työhönmenoajat ovat pitkälti agraariyhteiskunnan perua? Siirtyivät sittemmin yhteiskunnan teollistumisen myötä kaupunkeihin, eikä niistä ole vieläkään päästy eroon. Sitkaasti elää käsitys kansassa, että koulumenestys on kiinni siitä, kuinka aikaisin sinne koulurakennukseen jaksaa töngertää.

Ei sillä ole mitään merkitystä, mihin aikaan teollisuustuotannossa hommia tehdään, ja monin paikoin hommia paiskitaan vuoroissa. Sen sijaan maaseudulla oli pakko huomioida toiminnassa sekä vuodenajat että vuorokauden valo-olosuhteet, varsinkin kun ei ollut edes sähkövaloa tarjolla. Piti herätä ja aloittaa hommat asap, kun oli vielä pimeää.

Vierailija
34/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konttorityöntekijä ei ole mikään duunari.

Duunari on tympeä, helsinkiläinen murreilmaisu. Nykypäivänä pitäisi puhua palkansaajista, ja yhtälailla se toimihenkilökin sitä palkkaa nostaa.

Vierailija
35/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työaika vuoroissa 7, 8, 9. Toki yksittäisiä päiviä voi vaihdella vapaasti. Työssä ei ole mutään vapaita liukumia koska työn luonteen takia paikalla täytyy olla.

Eikös muuten Irwin g laulanut että seitsemäksi töihin ja neljältä kotiin?

Seiskan vuoro on helpoin, koska väsyttää se kasiinkin meno ja aamu ennen kasia on rauhallinen. Oman kokemukseni mukaan valtaosa konttorityöläisistä tulee kahdeksaksi töihin. Viiden vuorossa alan hajoilla.

Vierailija
36/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mikä tämän aloituksen pointti on? Että aloittaja ei juurikaan käytä muun kuin oman alansa ajattelemiseen aikaa?

Vierailija
37/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudeksi aamulla olen mennyt lähes aina.

Vierailija
38/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin pankissa asiantuntijayksikössä. Meillä on liukuva työaika (7-18) ja ihme kyllä, kymmenen henkilön organisaatiossa on tultu siihen, että vaikka jokainen saa valita työaikansa liukumien puitteissa, aamulla on pari, jotka haluavat tulla seitsemäksi ja lähteä illalla aiemmin pois; ja muutama, jotka tulevat puoli kymmeneksi ja lähtevät puoli kuudelta. Toki palaveriajat ym. rajoittavat, mutta pääosin se menee noin. Projektityössä on erilaisia tehtäviä ja jokainen huolehtii omista töistään. Liukuva työaika on tarkoitettu noudatettavaksi mm. liikenteen helpottamiseksi ja tietysti myös perheiden tilanteiden helpottamiseksi: toinen voi viedä lapset hoitoon aamulla ja toinen noutaa heidät. Lapsille ei tule liian pitkät hoitopäivätkään. Tämä on hieno ratkaisu.

Vierailija
39/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun meidän talon kattorempaa tekevät ovat jo kalkuttelemassa heti aamulla kello 7.00. Taloyhtiöiden hiljainen aika on klo 22-07.

Vierailija
40/50 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla työt joutuu aloittamaan jo klo 7.00. Minusta siinä ei ole mitään normaalia, päinvastoin, niin aikaisin töihin herääminen on täysin epäluonnollista ja suoranaista kidutusta. Joillekin se silti on normaalia, koska jokaisella on oma rytminsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä