Noutopöytä vai pöytiin tarjoilu häissä?
Vastatkaa pliis! Minusta pöytiin tarjoilu on ainut vaihtoehto mutta mies haluaa noutopöydän. 30 vierasta ja catering tilataan joka tapauksessa mutta minusta närpityt ruuat ei näytä kivalta. Mies ei välitä koska ruoka on sivuosassa ja itse naimisiin meno tärkein (mikä on totta mutta juhlat ne silti on). Minusta on vieraitakin kohtaan huomaavaista että häihin on panostettu kun budjettiin valinta ei vaikuta.
Kommentit (62)
Meillä pienet rennot häät, joissa mukana lapsia.
Päädyttiin sen vuoksi noutopöytään.
Jos vain aikuisia ja juhlavampi tilaisuus,niin pöytiinrarjoilu.
Ei pöytiin tarjoilu ole välttämättä sen halvempaa, jopa päinvastoin.
Annos on silloin tietysti fiinimpi: sisäfilettä jne. Buffeen voi rakentaa jonkun karjalanpaistin varaan pitkälle.
Mä tykkään enemmän tarjoilusta, se on juhlavampaa. Mutta yleensä häissä on kyllä ollut nimenomaan buffa. Siis niissä joissa on ollut. Ehkä vain kaksi kertaa (muistaakseni) on ollut tarjoilu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu juhlan luonteesta. Jos on rennot juhlat niin noutopöytä on parempi. Jos taas juhla keskittyy pääasiassa syömiseen, silloin pöytiin tarjoilu.
Ja jotkut myös yhdistävät niin, että esim. Alkupalat tarjoillaan pöytään.
Mikä hemmetti on tämä "rennot juhlat"? Siis ne, joissa ruokaa on koko ajan jossain sivummalla ja sieltä voi käydä närppimässä? Vai se, että seistään ruokajonossa, kun Hertta-täti tutkii purkki purkilta, mitä hän nyt lautaselle ottaisi ja ennen kuin 15. vieras on ottamassa ruokaa, on lihapullat ja tofurullat loppu. Vai sellaiset juhlat, joissa nyt yksinkertaisesti ei tarvitse välittää sitten niin mistään ja humalainen kaaso voi tehdä hauskan jekun ja kaataa salaattikastikkeet jälkiruokaan?
Itse pidän noutopöydästä enemmän. Saa koota juuri sellaisen annoksen josta pitää. Harvemmin pöytiin tarjoiltavat natsaavat niin hyvin muille kuin menun luoneelle hääparille (=morsiamelle).
Noutopöytä: Haluan itse valita mitä syön/kuinka paljon syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu juhlan luonteesta. Jos on rennot juhlat niin noutopöytä on parempi. Jos taas juhla keskittyy pääasiassa syömiseen, silloin pöytiin tarjoilu.
Mikä hemmetti on tämä "rennot juhlat"? Siis ne, joissa ruokaa on koko ajan jossain sivummalla ja sieltä voi käydä närppimässä? Vai se, että seistään ruokajonossa, kun Hertta-täti tutkii purkki purkilta, mitä hän nyt lautaselle ottaisi ja ennen kuin 15. vieras on ottamassa ruokaa, on lihapullat ja tofurullat loppu. Vai sellaiset juhlat, joissa nyt yksinkertaisesti ei tarvitse välittää sitten niin mistään ja humalainen kaaso voi tehdä hauskan jekun ja kaataa salaattikastikkeet jälkiruokaan?
Ei, noutopöytäkin on tarjolla vain tietyn ajan.
Mutta juhla järjestetään muualla kuin ravintolassa ja siellä saattaa olla muutakin ohjelmaa kuin ruokailu.
Ehdottomasti noutopöytä. Pieniruokainen voi ottaa vähän ja suuriruokainen käydä tankkaamassa. Saa myös itse valita mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti noutopöytä. Pieniruokainen voi ottaa vähän ja suuriruokainen käydä tankkaamassa. Saa myös itse valita mitä syö.
Komppaan tätä 100%.
Noutopöytä ehdottomasti on parempi! Antaa vieraille enemmän valinnanvaraa niin annoksen sisällön kuin annoskoonkin kanssa.
Pöytiin tarjoillut lautasannokset ovat yleensä todella nuivia häissä. Hyvin harva pitää koko menusta mutta syö sitten kun muuta ei saa. Jollekin jää nälkä. Joku ei syö kuin puolet.
Vierailija kirjoitti:
Ei pöytiin tarjoilu ole välttämättä sen halvempaa, jopa päinvastoin.
Annos on silloin tietysti fiinimpi: sisäfilettä jne. Buffeen voi rakentaa jonkun karjalanpaistin varaan pitkälle.
Mä tykkään enemmän tarjoilusta, se on juhlavampaa. Mutta yleensä häissä on kyllä ollut nimenomaan buffa. Siis niissä joissa on ollut. Ehkä vain kaksi kertaa (muistaakseni) on ollut tarjoilu.
Pöytiin tarjoilu on yleensä kallimpaa? Eikä APlle hinta ole ongelma
Noutopöytä haukutaan lyttyyn hääohjelmissa koska se kertoo ettei ole varaa tarjoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän noutopöydästä enemmän. Saa koota juuri sellaisen annoksen josta pitää. Harvemmin pöytiin tarjoiltavat natsaavat niin hyvin muille kuin menun luoneelle hääparille (=morsiamelle).
Niin minäkin. Noutopöytä on luksusta, kun saa itse koota annoksensa ja ottaa lautaselle enemmän niitä ruokia, joista pitää eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Noutopöytä on luksusta, kun saa itse koota annoksensa ja ottaa lautaselle enemmän niitä ruokia, joista pitää eniten.
Riippuu mitä tarjotaan. Noutopöytä voi olla täynnä linjastoruuan tyylistä bulkkimoskaa.
Vierailija kirjoitti:
Avoin baari riittää
Ruokaa ei muista edes kaivata