Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noutopöytä vai pöytiin tarjoilu häissä?

Vierailija
10.08.2019 |

Vastatkaa pliis! Minusta pöytiin tarjoilu on ainut vaihtoehto mutta mies haluaa noutopöydän. 30 vierasta ja catering tilataan joka tapauksessa mutta minusta närpityt ruuat ei näytä kivalta. Mies ei välitä koska ruoka on sivuosassa ja itse naimisiin meno tärkein (mikä on totta mutta juhlat ne silti on). Minusta on vieraitakin kohtaan huomaavaista että häihin on panostettu kun budjettiin valinta ei vaikuta.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkibuffa loppuun lol

Vierailija
22/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noutopöytä ehdottomasti on parempi! Antaa vieraille enemmän valinnanvaraa niin annoksen sisällön kuin annoskoonkin kanssa.

Pöytiin tarjoillut lautasannokset ovat yleensä todella nuivia häissä. Hyvin harva pitää koko menusta mutta syö sitten kun muuta ei saa. Jollekin jää nälkä. Joku ei syö kuin puolet.

Miten nämä pärjäävät ravintolassa? Ihan tosissasi ihmettelen. Kummallista nirsoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän noutopöydästä enemmän. Saa koota juuri sellaisen annoksen josta pitää. Harvemmin pöytiin tarjoiltavat natsaavat niin hyvin muille kuin menun luoneelle hääparille (=morsiamelle).

Niin minäkin. Noutopöytä on luksusta, kun saa itse koota annoksensa ja ottaa lautaselle enemmän niitä ruokia, joista pitää eniten.

Riippuu mitä tarjotaan. Noutopöytä voi olla täynnä linjastoruuan tyylistä bulkkimoskaa.

Ihan yhtä hyvin pöytiin tarjottava ruoka voi olla baariruoan tasoa. Molemmissa vaihtoehdoissa pitää toki valita ruokatarjoilun järjestäjä hyvin ja sopia sen kanssa kunnon tarjottavat.

Vierailija
24/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häitä ei järjestetä ravintolassa, vaan pitopalvelu on hankittu toiseen tilaan, niin pöytiintarjoilussa on vielä yksi ongelma: ruoka lautasilla ehtii usein jäähtyä ennen kuin lautaset saadaan kaikille ruokalijoille. Noutopöytiä varten pitopalveluilla on yleensä systeemit, joilla ruoka pidetään tarjoiluvadeissa lämpimänä.

Ravintolat pitävät lautasia lämpölamppujen alla, mutta muissa tiloissa tähän ei yleensä ole mahdollusuuksia.

Vierailija
25/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuten en ole buffet-fani, niin niille on paikkansa. Ja ne paikat on mun mielestä häät, aamiainen ja brunssi! En ikinä menis illalliselle buffet-ravintolaan. Mutta häissä se toimii. Häissä vieraita on mahdollisesti vauvasta vaariin, ja tyypillisesti ollaan useita tunteja paikalla. Silloin on hyvä että saa itse määritellä paljonko syö (ja mitä). Buffasta saa myös fiinin. Esim meillä oli häissä härän sisäfileetä pääruokana (toki myös kasvisversio) ja alkupalapöydässä tosi laajasti monenlaista, mutta mm. simpukoita yms ”parempaa” ruokaa. Kuitenkin tarjolla myös lohta ja tällaista helpompaa ruokaa, jos joku sattuu olemaan nirsompi.

Yksissä häissä oli siten että alkupalapöytä oli buffa ja pääruoka tuotiin lautasella. Kiva idea, mutta alkupalapöytä hakkasi kyllä pääruuan 100-0 ja monella vieraalla jäikin pääruoka syömättä lähes kokonaan.

Vierailija
26/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlatilana olisi vaikka ravintola, pöytiin tarjoilu olisi ihan hyvä vaihtoehto. Buffetratkaisussa kannattaa tilata sitä ruokaa, varsinkin niitä kalliimpia raaka-aineita, reilusti yli vierasmäärän. Usein vieraiden annokset kun ovat selvästi isompia kuin ravintolan ehdotukset, vaikka joukossa olisi muutama pieniruokainen. Ja moni tässä keskustelussa onkin sanonut, että mielellään ottaa suosikkiruokiaan enemmän. Jos tarjolla on vaikka lohta ja arvioitu annoskoko olisi noin 150g/henkilö niin surutta tuplana, koska sitä menee ja joku raavaampi sukulaismies voi napata puolikkaan kalan lautaselleen. Varsinkin, jos vieraissa on paljon vähemmän ulkona syöviä ja isoihin annoksiin tottuneita vieraita voi ruuan menekki ja tilausbuffetissa toimiminen (siis eikö buffa tarkoita, että saa syödä rajattomasti) olla yllätys ja kannattaa todellakin varautua. Samoin kakuissa ne arvioidut kakkupalan koot ovat todella pienet niin sielläkin surutta tuplamäärä jos ihmiset pääsevät itse leikkaamaan.

Buffa ei siis välttämättä lopulta tule halvemmaksi, jos haluaa todella varmistaa ruuan riittävyyden. Tarjoilussa sitä ruokaa tulee tietty määrä ja tietysti voi ottaa välimuodon, jossa osa ruumista tarjoillaan pöytään, kuten vaikka pääruoka, ja hääkakku leikataan ja jonotetaan itse. Vieraille buffa ehkä mukavampi, kun saa haluamansa kokoisen annoksen ja valikoida, mutta siinä on nämä riittävyysongelmat.

Vierailija
27/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häitä ei järjestetä ravintolassa, vaan pitopalvelu on hankittu toiseen tilaan, niin pöytiintarjoilussa on vielä yksi ongelma: ruoka lautasilla ehtii usein jäähtyä ennen kuin lautaset saadaan kaikille ruokalijoille. Noutopöytiä varten pitopalveluilla on yleensä systeemit, joilla ruoka pidetään tarjoiluvadeissa lämpimänä.

Ravintolat pitävät lautasia lämpölamppujen alla, mutta muissa tiloissa tähän ei yleensä ole mahdollusuuksia.

Noutopöytäsafka on silti monesti haaleaa.

Vierailija
28/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noutopöytä ehdottomasti on parempi! Antaa vieraille enemmän valinnanvaraa niin annoksen sisällön kuin annoskoonkin kanssa.

Pöytiin tarjoillut lautasannokset ovat yleensä todella nuivia häissä. Hyvin harva pitää koko menusta mutta syö sitten kun muuta ei saa. Jollekin jää nälkä. Joku ei syö kuin puolet.

Miten nämä pärjäävät ravintolassa? Ihan tosissasi ihmettelen. Kummallista nirsoilua.

Ravintolassa voi _valita_, millainen annoksen haluaa.

Vierailija
29/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 Ihan oikeastiko kysyt?

Ravintolaan mennessä ja listalta ruoan valitessa saa itse valita minkälaisen ruoan ottaa. Niin sisällöltään kuin kooltaan.

Ei sitä pöytiin tarjoiltua häiden annosta saa itse valita. Sieltä tulee juuri se annos kun tulee. Piste.

Vierailija
30/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaan mennessä ja listalta ruoan valitessa saa itse valita minkälaisen ruoan ottaa. Niin sisällöltään kuin kooltaan.

Ei sitä pöytiin tarjoiltua häiden annosta saa itse valita. Sieltä tulee juuri se annos kun tulee. Piste.

Yleensä on esim. kala-, kasvis- ja lihavaihtoehdot. Ei niitä raflassakaan montaa sivua ole jos rafla osaa hommansa.

Vierailija
31/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi

Vierailija
32/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ennen kuin se vie sut vuosipäivinä Raxiin.

Vierailija
33/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on esim. kala-, kasvis- ja lihavaihtoehdot. Ei niitä raflassakaan montaa sivua ole jos rafla osaa hommansa.

😂😂😂😂😂😂😂

Ap asialla 😂😂😂😂 taitaa harmittaa kun buffetvaihtoehto voittaa. Et kai sopinut miehen kanssa että laitetaan aaveelle kysely ja tehdään kuten siinä käy 😂😂😂

Vierailija
34/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se ennen kuin se vie sut vuosipäivinä Raxiin.

Rax -häät on uusi musta

Vierailija
35/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂

Ap asialla 😂😂😂😂 taitaa harmittaa kun buffetvaihtoehto voittaa. Et kai sopinut miehen kanssa että laitetaan aaveelle kysely ja tehdään kuten siinä käy 😂😂😂

En ole Ap vaan buffat on yksinkertaisesti rahvaille. Menikö mättöjesi arvostelu tunteisiin?

T. nro 30

Vierailija
36/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂

Aloittaja sanoi ettei hinnalla ole väliä niin oletettavasti haluaa oikeasti eri näkökulmia.

-Eri

Vierailija
37/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂

Voi sua, hymiöiden suoltaminen on argumenttien puutetta.

Vierailija
38/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Tahdon juoda.

Vierailija
39/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperwaret mukaan ettei noutopöytä mee hukkaan

Vierailija
40/62 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupperwaret mukaan ettei noutopöytä mee hukkaan

Nro. 29 laskee viikon ruuat tän varaan. Lautasannos ois katastrofi!