Menisitkö 5v lapsen kanssa Rammsteinin keikalle?
Kyseessä olisi toisen päädyn ikärajaton istumakatsomo, josta ei varmasti mitään epämääräisyyksiä näkisi selkeästi, jos lavashowssa olisi jotain hurjaa. Tykkää kovasti Rammsteinin musiikista ja muista hevi/rock-yhtyeistä. Hyvät kuulosuojaimet tottakai päähän ja molemmat vanhemmat mukana. Itse en Rammsteinista välitä, niin ei olisi niin väliä, jos joutuisimme poistumaan kesken pojan kanssa. :-) Suomessa jengi ei riehu istumapaikoilla, ennemminkin yleensä vain istuu kuin kirkossa (olen käynyt paljon keikoilla Suomessa ja ulkomailla ja ero on huomattava... ;-) ). Kännisiä siellä toki on, mutta ei varmasti sen pelottavampaa kuin jossain Helsingin rautatieasemalla ym.
Metallicaa poika tykkäsi seurata seisten tunnin ajan eikä meteli pelottanut. Tykkäsi vaan kovasti mm. ilotulituksista ja eri valotehosteista. Ei oltu kylläkään keikka-alueella, mutta paikassa, josta oli muuten hyvä näkö- ja kuuloyhteys ja paljon muitakin ihmisiä. Keikka-alueen takaosa oli varmasti kauempana kuin tuo meidän kohta. :-)
Tunnen kyllä lapseni ja lapsikohtaisiahan nää on. Lähinnä ehkä kysyn sillä, kun pelkään aina "mitä muut ajattelee". :-D Tulee sellainen huono äiti -fiilis, kun edes käy mielessä mennä lapsen kanssa.
Kommentit (51)
Tulee 'huono äiti-fiilis' ihan syystä. Onneksi vielä joku ratas vielä jossain alitajunnassa raksuttaa.
Idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia pilaamaan toisten iloa.
Enemmän keikoilla kyllä toisten ilon pilaa ne paikallaan jököttävät jöröttäjät, jotka korkeintaan taputtavat vienosti biisien välissä
Ai että on vain yksi oikea tapa nauttia esityksestä ja se on sun tapa?
Suositeltu ikäraja on 14 kertoo lippu.fi
En ymmärrä muutenkaan, miksi pieniä lapsia pitää raahata nykyään ihan joka paikkaan mukaan.
Minun ukko on metallimuusikko, en ole vienyt ton ikäsinä isin keikalle.
Äiti enemmän huolissaan siitä mitä hänestä ajatellaan kuin lapsestaan. Mutta provohan tämä oikeesti on.
Taisi se musiikki olla toissijainen asia siellä metallicankin keikalla kun ilotulitteet sun muut kerta kiinnosti enemmän. Tykkääkö oikeesti hevistä vai tykkääkö siksi että äitistä coolia kun 5v kuuntelee sitä?
Olisihan se tosi kutkuttavaa kertoa työpaikan kahvitunnilla miten poika 5v nautti ko. bändin keikasta, eikö vain ap?
Tampereella on yksi äiti joka raahasi muutama vuosi sitten n 10v tytön kanssaan hotelli tornin baariin. Olisi pitänyt puuttua asiaan, en älynnyt. Jos tämä äiti on saanut toisenkin lapsen joka on nyt 5v.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se tosi kutkuttavaa kertoa työpaikan kahvitunnilla miten poika 5v nautti ko. bändin keikasta, eikö vain ap?
Ja kuvat tuoreeltaan someen.
Tuollahan niitä kaduilla lamosi: tatuoituja, mustiin pukeutuneita, lihavia lyllettäjiä, kananpersetukkia, ketjuja ja nenärenkaita jne. Aika moni taitaa kuulua lompakkoloisiin. Ei kiitos! En halua antaa lapselle tuollaista elämäntyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Sano ettet oo tosissas??! Ei v*ttu TODELLAKAAN minkään ikäisiä pentuja Rammsteinin keikalle! Ne keikat ei ole tarkoitettu lapsille vaikka siellä se ikärajaton katsomo olisikin! Nyt perkl valoja päälle siellä yläkerrassa ääliö!!
Mulla ei ole edes lapsia, mutta ihmettelen muuten vain, että miksi sitten on ikärajaton katsomo olemassa, jos keikka ei voisi olla joillekin lapsille sopiva? Jos sisältö ei sovi lapsille, niin eikö silloin ole aina ikärajat?
Oottekos mammat kuulleet, miten Ruotsin Viktuuriakin vei tyttärensä Metallican keikalle? 7 veekö se oli?
Oho, mun vieressä tais olla parikin jotain ton ikäistä lasta. Ensin järkytti, mutta shown jälkeen tajusin ettei pahemmin mitään seksuaalisia elementtejä tainnut olla. Ehkä vähän raju juttu oli se ihmisen käristäminen tulenheittimillä. Ja en tykkäis et mun lapsi laulais mitään p u s syä ääneen.
Konsertteihin on pantu ihan hyvästä syystä ne ikärajasuositukset.
Luulisin, että 5v ikäisen lapsen päässä liikkuu kaikenlaisia ajatuksia siinä kohtaa, kun lavalla sytytetään isot lastenvaunut palamaan.
Tarkennuksena vielä siis, että tämä oli sellainen ajatusleikki. Emme nyt ihan oikeasti olleet menossa.
Itse en tosiaan edes pidä Rammsteinista muun muassa juuri siksi, koska heidän laulujen sanoitukset ovat mielestäni typeriä ja osittain kamalia (osaan saksaa, poika nyt ei juuri muuta osaa kuin hallo, tschüss, bitte, danke schön ja muistaa joitain numeroita). Tämä aivopieru ajatusleikki lähti siitä, että mies katsoi huvikseen tori.fi:tä eilen illalla ja huomasi siellä myynnissä kolme vierekkäistä lippua illan keikalle tosi halvalla. Ihan jostain todella peräkatsomosta huisin kaukaa. Hämmästys oli suuri, kun niissä oli maininta, että ikärajaton katsomo. Olin olettanut, että tottakai tuonne on korkea ikäraja ja muutenkin sitä mieltä, että eihän sinne lapsia viedä tuollaiseen. Vähän vitsillä osittain heräsi ajatus, että no pitäiskö mennä kokeileen muutaman biisin ajaksi ihan vain, vaikka joku 15-20 minuuttia vain, mitä tykkäisi/miltä vaikuttaisi ja sitten pois. Tai vaikka heti pois, jos näyttäisi olevan vähänkin "liikaa". Lapsi kuitenkin sattuu pitämään tosi kovasti heidän musiikista ja aina heidän biisien kohdalla pyytää radiota kovemmalle autossa mm. Deutschland, Sonne, Links 2 3 4 eli tunnistaa ne ihan alkusoinnuista ja joku niissä vain hänelle kolahtaa, kun bongaa juuri ne, vaikka itse en radiosta niin kuulisi paljon mitään, jos se on ihan hiljaisella ja kuuluu edessä lähinnä vain miehelle. Itse kävin aiemmin tänä vuonna muutamalla lempibändini keikalla yksin ja lapsi kovasti kysellyt pääsisikö hänkin keikalle joskus.
Myönnän, että en ollut tietoinen, että siellä ihan tuollaisia noin kamalia juttuja on, että sytytetään lastenvaunut tuleen ja muuta. Näkyikö se selkeästi sinne takaosaan niin, että siellä kaikki tajusi mistä kyse? No, hyvä ettei menty, vaikkei edes oikeasti oltu menossakaan. :-)
Somea en käytä omien kuvien postailuun laisinkaan ja en todellakaan kenellekään kehuskelisi tällä. Joku pohti, että onko äidistä coolia, että kuuntelee tätä. Ei, ei ole. Mieluisampaa minulle olisi, että ei kuuntelisi Rammsteinia, koska en itse jaksa niiden musiikkia ja saksalaisissa yhtyeissä olisi paljon parempiakin. :-D Toisaalta olen kyllä sen verran utelias, että olisi kyllä vähän kiinnostanut nähdä heidän liveshow edes ihan hetken aikaa ihan ns. nähtävyysmielessä, mutta toisaalta en halua jo ihan periaatesyistä kannattaa heidän koneistoaan. :-)
Aloituksen tein, koska tosiaan hämmästyin sitä ikärajatonta katsomoa ja halusin vähän kokeilla, mitä ajatuksia tämä herättää. Että moniko sinne oikeasti menee jo alle teini-ikäisen kanssa, kun sinne kuitenkin varmasti jotkut menee ja miten lapsilla siellä mennyt. Se on myös pohdituttanut jo aiemmin, että koska olisi ns. sovelias ikä rockkeikoille yleisesti ottaen. Vielä nyt se ei ihan ole.
Ehkä tämä oli vähän sellainen provokin siis. :-)
Ootteko ihan tosissaan??? Tuommoista paskaa tarjoatte lapsille?! Lukekaapa huvikseen laulujen sanoituksia mitä laulavat. Ihan sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Ootteko ihan tosissaan??? Tuommoista paskaa tarjoatte lapsille?! Lukekaapa huvikseen laulujen sanoituksia mitä laulavat. Ihan sairasta!
No siksipä sitä ei enempää kuunnella kuin noita mitä nyt sattuu radiosta autossa tulemaan. Kuten viimeisessä viestissäni kirjoitin, en itsekään pidä sanoituksista eikä lapsi osaa saksaa onneksi, niin ei niitä ymmärrä. Mitään Pussyä ym. ei soitella eikä niitä kuuntele.
Toisaalta myös on paljon lapsia, jotka kuuntelee ja kuulee näitä suomi-rap-biisejä ynnä muita mitä niitä nyt on. Niissä vasta juttuja on ja vielä suomeksi. Meillä ei onneksi niitä kunnella laisinkaan. ;-)
En menisi. Eihän 5v ymmärrä siitä mitään.