Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venäjälle muutto avomiehen työn takia?

Vierailija
09.08.2019 |

Miten helposti Venäjällä saa töitä? Avomiehellä on jo, mun pitäisi löytää. Olen nyt logistiikka-alalla. Asunto tulee miehen työpaikan kautta. Puhun hyvin englantia ja olen alkanut opetella venäjää mutta emmin vielä muuttoa kun itse putoaisin aika lailla tyhjän päälle. On asuttu 3v yhdessä niin en halua ajatella kaukosuhdettakaan. Miehen työt alkaa loppusyksystä ja sillon joko muutan hänen mukana tai muualle joka tapauksessa kun yksi en voi pitää nykyistä kämppää. Onko kellään kokemusta nopeasta muutosta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnepäin Venäjää muutatte? Opit varmasti kielen nopeasti, kun pääset paikan päälle. Venäläiset ovat vieraanvaraisia ja heihin on helppo tutustua:)

Vierailija
2/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta mutta ei venäjälle. Olen asunut sveitsissä, italiassa ja pohjois-irlannissa. Hyvin se menee kun asenne on oikea. Venäjä on toki varmasti melko kulttuuri shokki.

Vierailija
4/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri muutti lapsineen kolmeksi vuodeksi Moskovaan miehensä perässä. Sanoi ihan suoraan että hommasta ei olisi tullut yhtään mitään jos he eivät puhuisi kotikielenä venäjää molemmat. Eikä ole kyse siitä että asiat olisi paremmin tai huonommin siellä tai täällä vaan ihan arkisten asioitten hoitamisesta. Ja venäläiset ei puhu englantia kovin laajasti.

Töitä et tule saamaan ilman sujuvaa kielitaitoa. 

Vierailija
5/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, Venäjälle. Aika moneen maahan voisin muuttaa, mutta en kyllä tuonne. Ei siellä juuri englantia puhuta.

Vierailija
6/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnepäin Venäjää muutatte? Opit varmasti kielen nopeasti, kun pääset paikan päälle. Venäläiset ovat vieraanvaraisia ja heihin on helppo tutustua:)

Moskovaan! Kiitos, huolettaa vähän kun ajattelin että pääkaupungissa auttaisi englanti mutta ei sitten Venäjällä kait D:

Ap

Vierailija
7/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moskovaan! Kiitos, huolettaa vähän kun ajattelin että pääkaupungissa auttaisi englanti mutta ei sitten Venäjällä kait D:

Ap

No mutta hei! Et olisi todellakaan mihinkään Timbuktuun muuttamassa. Kyllä Moskovassa akateemisesti koulutetut osaavat puhua ihan englantiakin:)

Vierailija
8/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri muutti lapsineen kolmeksi vuodeksi Moskovaan miehensä perässä. Sanoi ihan suoraan että hommasta ei olisi tullut yhtään mitään jos he eivät puhuisi kotikielenä venäjää molemmat. Eikä ole kyse siitä että asiat olisi paremmin tai huonommin siellä tai täällä vaan ihan arkisten asioitten hoitamisesta. Ja venäläiset ei puhu englantia kovin laajasti.

Töitä et tule saamaan ilman sujuvaa kielitaitoa. 

Kyllä ne asiat hoituu ilman venäjäntaitoakin.

Vierailija
9/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä miehestäsi huolta. Ulkomaalaiset eurooppalaiset miehet on kovassa huudossa venäjällä.

Vierailija
10/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pärjäät,shoppailet miehen rahoilla päivät ja sometat.

Vierailija
11/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjää oppii nopeasti. Kyriiliset koukerot voi näyttää pelottavilta mutta monet sanat kääntyvät lähes suoraan englanniksi, sukulaiskieliä kun ovat. Sen lisäksi se on melko foneettinen kieli joten sanojen ääntämyksen voi usein päätellä tekstistä ja toisinpäin.

Vierailija
12/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä mikään ei toimi mutta kaikki järjestyy :)

Vierailija
13/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Venäjälle voi muuttaa noin vain kun ei avopuolisolla ole mitään statusta siellä?

Vierailija
14/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siellä nyt ulkomaalaisiakin firmoja, joissa ei venäjää puhuta työkielenä. Paljon myös suomalaisia firmoja. Yritä niihin.

Itse en kyllä Venäjälle lähtisi.

Vierailija
15/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjää oppii nopeasti. Kyriiliset koukerot voi näyttää pelottavilta mutta monet sanat kääntyvät lähes suoraan englanniksi, sukulaiskieliä kun ovat. Sen lisäksi se on melko foneettinen kieli joten sanojen ääntämyksen voi usein päätellä tekstistä ja toisinpäin.

Joo, olen kans opetellut venäjää nyt yksikseni, eikä ole niin vaikeaa kuin luulin.

Vierailija
16/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ilman muuta! Voisi olla mahtava kokemus. En ymmärrä suomalaisten Venäjä-kielteisyyttä.

Vierailija
17/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mitenkäs työlupa? Avomiehelläs varmaan on, mutta mitenkäs asia on sinun kohdallasi?

Vierailija
19/30 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lompakkoloisimaan vaan,kaikkihan täällä kannustaa siihen. Mutta jos ois toisinpäin, niin mies lynkattas.

Vierailija
20/30 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Mennä vaikka Kremliin Putinin siivoojaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi