Onko normaalia että välillä haluaisi olla "kuollut"?
Ei oo mitää mt-ongelmia, mutta välillä vaan iskee olo, että viiltäis ranteet auki tms. Kokeilu mielessä, ei muuta, miltä se tuntuisi.
En minä halua kuolla vaan kokeilla vaikka sit sitä viiltelyä.
Joo kuulostaa sekolta.
Mikäs se psyk.osaston numero onkaan...
Kommentit (23)
Mä haluaisin olla sekopää ja esittää osastolla jotain skitsoa.
?
Jaa meinaat, että toi on tervettä?
Mikäs sairaus se olisi jos pari kertaa vuodessa miettii, että miltä tuntuisi viillellä?
Ei ole normaalia, puhu jollekin kuka kuuntelee ja varo ottamasta todesta idiootti kommentteja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sairaus se olisi jos pari kertaa vuodessa miettii, että miltä tuntuisi viillellä?
En ala diagnoosia tekemään, aika usein liittyy ahdistukseen tai masennukseen, voi olla muutakin. Jotkut tietty vaan apinoi muita. Ammattilaisen kanssa puhumaan.
Samanlaista itsensä satuttamista se tupakointikin on, joten miksei viiltelykin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ala diagnoosia tekemään, aika usein liittyy ahdistukseen tai masennukseen, voi olla muutakin. Jotkut tietty vaan apinoi muita. Ammattilaisen kanssa puhumaan.
Ap.
No ehkä ahdistusta, mull on add ja just sain tietää ettei mua voi lääkkeillä hoitaa joten...
Kerro mulla koko sun stoori eikä vain, että haluat viillellä ranteesi auki.
Itse ainakin välistä pohdin ihan oikeasti, että olisi kivaa olla kuollut. Oletan, että kuolema on sama asia kuin nukkuminen ilman unien näkemistä. Silloin ainakin minulla on hyvä olla, ei tarvitse miettiä maailman paskuutta, tai sitä miten olen taas tuottanut pettymyksiä olemalla oma itseni. En vaan oikein sovellu tähän maailmaan, joten kuolema pyörii kyllä mielessä varsin usein. Se oli helpotus itselleni ja ehkä jollain tasolla läheisillenikin kunhan shokistaan toipuisivat.
Terveisin Naispelko26
Melko normaalia. Useimmat meistä haluaisivat joskus olla kuolleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
No ehkä ahdistusta, mull on add ja just sain tietää ettei mua voi lääkkeillä hoitaa joten...
Ymmärrän. Munkaan sairauteen ei lääkkeet tehoa riittävästi. Silloin ainoa keino on yrittää järjestää se elämä vähemmän kuormittavaksi. Mun lapsella on add ja tärkeintä sillä on se, että on mielenkiintoista tekemistä ja sen jälkeen lepoa. Jos taas on liikaa yksikseen, niin alkaa ajatukset miettimään vaikka mitä.
Toisaalta add:llä on alhainen vireystila, nii viiltely voi saada sen nousemaan, mutta pitäs siihen parempi tapa keksiä. Musiikki toimii meillä. Viiltelystä tulis luultavasti vaan addiktio.
No kyllä se minun mielestäni sellaisena "pakoajatuksena" on ihan ymmärrettävä ja yleinenkin jopa. Eli kun vaikka hävettää aivan kamalasti, kokee todella stressaavan tai väsyttävän tilanteen, epäonnistuu itselle tärkeässä asiassa, niin mieleen voi tulla kuolisinpa pois jne. Samaan aikaan sitä toivoo, mutta jotenkin tietää ettei kuitenkaan huomenna enää haluaisi kuolla.
Minun mielestäni vain ihmisyyttä, jonkun toisen mielestä varmaan mielenterveydellinen ongelma.
Itse mietin itseni tappamista joka päivä, mutta en koe olevani mielisairas. Olen vain realisti. En ole minkään arvoinen ihminen.
Haluaisit viillellä, mutta et ole vielä tehnyt sitä? Hyvä. Hae apua ennen kuin vahingoitat itseäsi! Viiltoarvet on perseestä, eivät lähde ikinä pois.
Masentuneena normaalia ei muuten. Varaa aika psykiatrille.
Viimeksi tänään tuntui siltä kun asiakas huusi minulle puhelimessa että "Fiverrissa osaavat kympillä tehdä parempaa jälkeä, ja sinä stna rahastat ja et osaa mitään! Mähän en maksa sulle stna" Tätä on freelancer-graafikon elämä "unelma-ammatissa", ei ollut eka kerta että asiakkaat v-ttuilevat Fiverrista.
Haluaisin kyllä kuolla, mutta en haluaisi viillellä.
Mä haluaisin olla sekopää ja esittää osastolla jotain skitsoa.
?