Jos sukupuolta voi vaihtaa, sitten voi myös ikääkin
En enää tottele biologista ikääni, vaan nyt olen 10v. Jos sukupuoli määritellään tunteen mukaan, sitten myös ikäkin.
Kommentit (123)
Olin aikuinen nainen 11-vuotiaana kun menkat alkoi. Nyt 17 vuotta myöhemmin raihnainen kuin mikä ja keski-ikä kolkuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Paitsi että oho, ikä on biologinen ominaisuus ja sukupuoli (siinä mielessä kuin sitä vaihdetaan, eli englanniksi gender) on sosiaalinen ja psykologinen ominaisuus. Hupsista heijaa, osoittautui että transfoobisten öyhöttäjien paskapuhe olikin paskapuhetta.
Luettele mulle muita sukupuolia kuin mies tai nainen, ja mistä kyseiset sukupuolet tunnistaa. Kukaan sukupuolen moninaisuuden kannattaja ei koskaan vastaa minulle tähän.
Tässä on aika pitkä lista
http://thepbhscloset.weebly.com/a-list-of-genders--sexualities-and-thei…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Paitsi että oho, ikä on biologinen ominaisuus ja sukupuoli (siinä mielessä kuin sitä vaihdetaan, eli englanniksi gender) on sosiaalinen ja psykologinen ominaisuus. Hupsista heijaa, osoittautui että transfoobisten öyhöttäjien paskapuhe olikin paskapuhetta.
Luettele mulle muita sukupuolia kuin mies tai nainen, ja mistä kyseiset sukupuolet tunnistaa. Kukaan sukupuolen moninaisuuden kannattaja ei koskaan vastaa minulle tähän.
Mielenterveysongelmat esiintyvät eri aikakausina eri tavoin. Tällä hetkellä on ihmisille annettu mahdollisuus valita sukupuolensa, tottakai osa tähän tarttuu. Aikaisemmin tämä ei ollut mahdollista ja mt-ongelmat näyttäytyivät eri tavoin.
Toki voi jokin hyvin marginaalinen osuus ihmiskunnassa kokea olevansa väärässä kehossa, mutta tämä nykyvouhotus on lähtenyt käsistä. Siskoni halusi pienenä myös olla poika, mutta ei siihen kiinnitetty sen enempää huomiota tai sitä lähdetty "tukemaan" millään tavoin. Nykyisin on ihan normaali heteronainen. Ehkä tänä päivänä olisi vakuuttunut haluavansa vaihtaa sukupuolen, kun vanhemmat "tukevat" lastensa oikeutta olla sitä sukupuolta kun haluavat.
Lapset ovat niin manipuloitavissa, että kenet tahansa saa kyllä uskomaan olevansa jotain, mitä ei oikeasti ole ja haluamaan mitä tahansa. Uskonto on tästä hyvä esimerkki. Pienenä kerrottu, että taivaassa asuu jokin yliluonnollinen olento ja tähän sitten uskotaan vielä aikuisena. Koulutuskaan ei aina auta tähän, vaan muuten rationaalisetkin ihmiset uskovat tähän ihmeolentoon koko elämänsä.
Mä tunnen itseni mustaksi jazz-laulajattareksi. Miksi mua kohdellaan valkoihoisena virkanaisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun nuo ovat ihan perseestä ja tekaistuja, monta asiaa mainittu hieman eri tavalla ja jokainen laitettu omaksi sukupuoleksi. Eikä noita sukupuolia voi todistaa edes oleviksi, ne ovat vain pään sisäisiä tuntemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ikää ei voi muuttaa. Moni toivoisi sitä, mutta elämä kulkee toisin laein. Teit mitä hyvänsä.
Kaikki ei saa tasapuolista kohtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsista heijaa, takas biologiantunnille transhullu.
Ihmiset eivät biologisesti vanhene samaa tahtia. Se on fakta. Ja esimerkiksi astronautin keho on aivan täysin varmasti nuorempi kuin maanpinnalla olleen kaksoisveljen.
En tiedä mitä tällä sönkötyksellä ajat takaa, mutta kyllä niin on että jokainen vanhenee samaa tahtia, yhden sekunnin sekunnissa (noin suunnilleen ja keskimäärin, ihmisen pää on hieman vanhempi kuin jalat) oman paikallisen kellonsa mukaan. Suhteellisuusteorialla neppailu ei muuta mainittua pointtia miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun nuo ovat ihan perseestä ja tekaistuja, monta asiaa mainittu hieman eri tavalla ja jokainen laitettu omaksi sukupuoleksi. Eikä noita sukupuolia voi todistaa edes oleviksi, ne ovat vain pään sisäisiä tuntemuksia.
No miten itse määrittelet oman sukupuolesi? Miten sukupuoli-identiteettisi muodostui lapsena ja nuorena?
Ethän näe kuin ulkoiset sukuelimesi kun sukupuoli-identiteettisi muodostuu. Ethän lapsena ja nuorena tiedä mikä on hormonitasosi, et tiedä oletko XX vai XY (ehkä sen tietää jos on joku muu kuin noi?), etkä tiedä (ennen lapsen hankintaa) mitkä elimet sulla on kehon sisällä.
Sä menet sen mukaan mitä sulle on sanottu lapsena ja jos se tuntuu susta ookoolta, sitten se on sukupuoli-identiteettisi, eli tuntemustesi mukaan siinäkin mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ei ole sosiaalinen ominaisuus, sukupuoliroolit ovat.
Ei, kyllä sukupuolikin määrittyy hyvin pitkälle sosiaalisesti.
Emmehän voi tietää mikä kenenkin biologinen sukupuoli on, koska biologinen sukupuoli määräytyy usean eri tekijän kautta, niistä suurin osa ovat vain lääketieteelisellä tutkimuksella havaittavissa. Lisäksi nämäkin tekijät voivat antaa eri vastauksen tai vastaus voi olla vaikeasti tulkittavissa.
Lähdenkin kohta uimahallille ja menen jatkossa naisten puolelle. Jos joku väittää että mulkkuni perusteella olen mies, kehoitan heitä painumaan helvettiin fobioineen.
Toivottavasti siellä on niitä parikymppisiä misuja suihkutilassa, pidän lesbona naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmehän voi tietää mikä kenenkin biologinen sukupuoli on, koska biologinen sukupuoli määräytyy usean eri tekijän kautta, niistä suurin osa ovat vain lääketieteelisellä tutkimuksella havaittavissa. Lisäksi nämäkin tekijät voivat antaa eri vastauksen tai vastaus voi olla vaikeasti tulkittavissa.
Lähdenkin kohta uimahallille ja menen jatkossa naisten puolelle. Jos joku väittää että mulkkuni perusteella olen mies, kehoitan heitä painumaan helvettiin fobioineen.
Toivottavasti siellä on niitä parikymppisiä misuja suihkutilassa, pidän lesbona naisista.
Tämä on transfoobikkojen ajattelun taso.
Kukaan ei voi syntyä väärään kehoon. Jokainen syntyy omaan kehoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta tuo taitaa olla muuten minun keho. Anna se takas.
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri. Sinä synnyt omaan kehoosi, jonka haluat määritellä itse. Mutta kun jo sairaalassa lääkärit ja hoitajat määrittelevät sinut, ja sen jälkeen vanhempasi, neuvolan tädit, päiväkoti, koulut, kaverisi sun muut.
Mietipä mitä jos sinun käsityksesi onkin eri kuin noiden muiden tahojen? Uskotko itseesi vai noihin muihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on transfoobikkojen ajattelun taso.
No mutta sehän on ihan loogista translogiikalla. Jos kerta sisäinen tuntemus määrää sukupuolen eikä värkit, silloin itsensä naiseksi tunteva henkilö voi mennä naisten pukuhuoneen vaikka hänellä olisi penis.
Voisipa aivojakin... 😞 sitä odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli kyllä paras! :D :D
No tämähän oli helpottava tieto ikikselle, ei ole enää ikäeroja, ikäkokemus ratkaisee.
Hupsista heijaa, takas biologiantunnille transhullu.
Ihmiset eivät biologisesti vanhene samaa tahtia. Se on fakta. Ja esimerkiksi astronautin keho on aivan täysin varmasti nuorempi kuin maanpinnalla olleen kaksoisveljen.