Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen kiintyy autoon?

jeesusonherra
09.08.2019 |

Nyt se päivä viimein koitti kun ensiautoni meni romutukseen ja sain tänään käteni romutustodistuksen. Paperilappusta kädessä pidellessäni minulle tuli erittäin aavemainen ja haikea olo0. Aivan kuin tärkeä, läheinen ihminen olisi kuollut ja luen parhaillaan hänen kuolinilmoitusta /-todistusta.

Olen mies mutta en autoihminen/harrastaja yhtään. Auto on aikoinaan hankittu ainoastaan käytännön syistä (8 vuotta sitten). Olin jo yhdessä vaiheessa luopumassa autosta säästämisen vuoksi mutta en pystynyt siihen. Nyt oli pakko hankkia uusi kottero alle koska ensimmäinen oli loppuun ajettu ja tuli tiensä päähän. Miksi koen suorastaan jopa surua vaikka nyt on alla jopa parempi auto?

Kiintyvätkö ihmiset materiaan itsessään vai niihin tunteisiin/kokemuksiin mitä kyseisen materian kautta on voinut kokea? Auto on vain auto, ymmärrän sen mutta tulee myös mieleen kaikki ne matkan sillä. Se vapauden tunne minkä auto aikanaan toi. Jos oli ahdistava tilanne tai tarve olla yksin, eikä se muuten onnistunut, oma auto toi turvaa ja tilan mihin vetäytyä. Sinne pystyit menemään ja olemaan yksin. Siellä pystyi myös nukkumaan. Se oli jollain tavalla jopa enemmän kuin oma koti. Olen asunut monessa talossa/asunnossa mutta mihinkään niistä en ole koskaan tuntenut samalla tavalla kiintymystä kuin autooni.

Miksi autoon kiinnytään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmiset kiintyvät moniin esineisiin.  Niillä kuulemma on tunnearvoa.  Tämä on hyvä kysymys.

Auto kyllä tuo monelle paljon helpotusta elämään.  Ainakin minulle tuo.  Eläköön autoilu, mitä parempi ja hiljaisempi ja kauniimpi, sitä parempi.

2/3 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vähän samanlainen fiilis kun romutin Evandan toissa keväänä. Automaatti ja tykkään ajaa 'raskasta' autoa. Bensaa meni sikana ja isot vakuutukset + vero niin järjen äänen oli voitettava ja vaihtoon. Nyt hämmennän manuaalia ja haaveilen ajasta kun on varaa vaihtaa tämä automaattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutamaan on tullut kiinnyttyä ja yksi taas oli sellainen, että olin TODELLA onnellinen, kun sain sen myytyä. Autossa ei mitään vikaa ollut, mutta jotenkin vain en kokenut sitä omakseni. Nykyinen auto tuntui heti omalta, kun siihen istahdin. Outoja juttuja, mutta kiva, että muillakin on noita kiintymyksen tunteita 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi