Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi asti teillä syötiin yhdessä?

Vierailija
09.08.2019 |

14v ei halua enää syödä mun kanssa kun on kavereillaan. Tai sit vaan irtaantumassa äidistään :D Me asutaan kaksin mutta mulla on itellä 3 sisarusta ja syötiin aina illalla yhdessä kunnes muutettiin kotoa. Tavallaan ois kiva nytkin mut välillä tytär yllättää ja haluaa kokata ja syödä yhdessä :)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär on 15 v eikä vielä olla lopetettu yhdessä syömistä, ellei päivän aikataulut vaadi eri aikaan syömistä. Useimmin syödään yhdessä kyllä.

Vierailija
2/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meillä on syöty yhdessä, iästä riippumatta. Miehenkin kanssa syötiin yhdessä silloinkin kun ei vielä ollut lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa,a. - Kyllä niin kauan kuin asuin kotona (21 -vuotiaaksi) asi, niin pyrimme syömään ainakin joitain kertoja viikossa yhdessä koko perhe. - Aina se ei toki ollut mahdollista mutta monta kertaa kuitenkin. Ihme -kyllä, kun kuitenkin molemmat vanhemmat olivat kodin ulkopuolella töissä ja meillä jokaisella sisaruksella omat harrasuksemme ja päivät menivät koulussa. - Silloin tämä yhteinen tapa ruokailla tuntui normaalilta ja vasta monta vuota jälkeenpin olen tajunnut, että millaista aikataulutusta se on vaatinut.   

Vierailija
4/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syödään yhdessä, mutta toki ok jos joskus on kaverilla ja syö myöhemmin kuin muut. Onko tämä satunnaista vai joka päiväistä?

Vierailija
5/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että ruoka maistuu monta kertaa paremmalta silloin kun sen voi  nauttia ja syödä yhdessä jonkun tai joidenkin toisten (läheisten) ihmisten kanssa. - Siä voi syödä palan vaikka sitten kääretorttua ja kupin kahvia ja olo hyvä ja kylläinen. - Ny sinkkuna tein saman ja olo oli hieman haikea (johtuee varmaan osaksi säästäkin).  Otin lisää ja otin vielä kolmannen palan kääretorttua ja olen hän mennessä syönyt palat ja juonut puolipannullsta kahvia; arvakaa onko hyvä olo...  

Vierailija
6/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun kotona asuvat. (enää 1 kotona) Joskus on joku hyvä juttu kesken tai lukee kokeisiin ja syö huoneessaan. Päivällinen on yhteinen ateria ja menee harrastusten edelle.

Vierailija
7/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kotona asuin eli 19 vuotiaaksi asti.

Vierailija
8/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syöty yhdessä juuri koskaan

Vierailija
9/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään yhdessä eli lapsilla on ruoka-aika tiedossa. Jos ei ole paikalla, ei saa ruokaa eli en lämmittele sitä illalla. Vaihtoehdoksi jää tällöin porkkanat ja hedelmät, herkkuja meiltä ei löydy.

Vierailija
10/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14v ei halua enää syödä mun kanssa kun on kavereillaan

Jos hän on kavereillaan, niin oletko sinä siellä sitten kanssa, jotta edes voisitte syödä yhdessä?

Vai tarkoitatko, että 14-vuotiaanne pitäisi keskeyttää vierailu ja piipahtaa kotona syömässä, sitten voi tulla takaisin?

Lapsuudenkodissani syötiin yhdessä niin kauan kuin asuin siellä, eli kaksikymppiseksi. Yleensä heti neljän jälkeen isäni tultua töistä. Jos olin kavereillani niin en sieltä lähtenyt kotiin syömään, vaan söin ensin ja vasta sitten sinne kavereille. Yleensä tulin koulustakin vasta puoli neljän maissa, eli en oikeastaan olisi minnekään ehtinytkään ennen sitä.

Vierailija
11/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin syödään yhdessä, mutta toki ok jos joskus on kaverilla ja syö myöhemmin kuin muut. Onko tämä satunnaista vai joka päiväistä?

Ainakin lisääntymään päin. Muuten on vielä yhteistäkin aikaa niin tärkeintä mulle että tytär syö. Aina jos on myöhään menossa niin syö kun tulee ja meillä toimii tämä :)

AP

Vierailija
12/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti joka päivä kun asuin kotona eli 16-vuotiaaksi. Nykyisin useasti viikossa sillä vanhempani asuvat viereisessä kerrostalossa. Äitini on entinen kokki joka tekee ruokaa aina kerralla liikaa. Joten syömme yhdessä 4-5krt/vko vaikka olen 31-vuotias.

T. Sinkku jonka ruokakulut on aika minimaaliset

Vierailija
13/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota skypeyhteys sinne kaverin luokse niin voitte syödä yhdessä.

Meillä syötiin aina yhdessä kun oltiin kotona, 16.30-17.00 oli ruoka-aika kun iskä tuli töistä :D Muistan kun iskä/äiti saatto soittaa että laita perunat kiehumaan 16.00, niin oli valmista kun iskä tuli pihaan :)

Vierailija
14/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14v ei halua enää syödä mun kanssa kun on kavereillaan

Jos hän on kavereillaan, niin oletko sinä siellä sitten kanssa, jotta edes voisitte syödä yhdessä?

Vai tarkoitatko, että 14-vuotiaanne pitäisi keskeyttää vierailu ja piipahtaa kotona syömässä, sitten voi tulla takaisin?

Ei kumpaakaan :D Tällanen vaan on muotoutunut meillä toimivaksi kun ruoka on aina muutenkin ollut sivuosassa ts. syödään nälkä pois ja jatketaan hommia :)

AP

Vierailija
15/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt näyttää että moni luulee että haluan pakottaa tyttären syömään kanssani :D Tarkoitin aloituksessa että ois toetty kivaa mutta ei mua haittaa vaikka hän syö kun syö kunhan syö! Mut tällainen on meidän arkea ja kiinnosti miten muilla!

AP

Vierailija
16/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko syödä yhdessä?

Nykyaika on kaikkine menoineen niin hektistä, että jos olis pakko syödä edes yksi ateria yhdessä, se voisi mennä jonnekin klo 21 tienoille.

Ja vuorotöitä tekevälle ei välttämättä sopisi mikään aika.

Vierailija
17/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko syödä yhdessä?

Nykyaika on kaikkine menoineen niin hektistä, että jos olis pakko syödä edes yksi ateria yhdessä, se voisi mennä jonnekin klo 21 tienoille.

Ja vuorotöitä tekevälle ei välttämättä sopisi mikään aika.

Ei kai se mikään eriyinen pakko ole syödä yhdessä. - Mutta ésimerkiksi lapsuudenkodissani tapa syödä yhdessä oli muuakin kuin mekaanista syömistä;  samalla vaihdettiin kuulumisia, suunniteltiin ja pohdittiin tulevia menoja ja velvotteita. Oltiin kiinnostuneita siitä mitä oli viime aikoina tapahtunu joko itselle tai ympärillä muille tai, mitä oli ollut esim uutisissa jne. Uskon tai ainakin luulen, että tämä tapamme yrittää syödä yhdessä on lähenäny meiä perheenä enemmän kuin se, etä kukin vuorollaan olisi yksin ai saunnaisesti jonkun toisen kanssa käynyt jääkaapilla ja syöny mitä olisi löytänyt.       

Vierailija
18/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna, itse nautin yksin syömisestä varsinkin, jos voin katsoa mielenkiintoista ohjelmaa televisioista tai lukea nettiä.

Vierailija
19/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan. Äitini ei halua syödä minun kanssani. Syödään me yhdessä :)

Vierailija
20/40 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdetaan. Äitini ei halua syödä minun kanssani. Syödään me yhdessä :)

Tervetuloa! :D

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän