Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hollantilainen kollega ihmetteli eikö kukaan Suomessa tee työtä

Vierailija
09.08.2019 |

On ollut täällä työmatkalla ensimmäistä kertaa tämän viikon.

Hänen päähän ei vain mahdu, miten Hgin terassit ja muut paikat ovat ihan täynnä paikallisia keskellä päivää ja ihmiset lähtee toimistolta neljältä kotiin.

Kun sanoin, että menevät kauppaan ostamaan ruokaa ja keittämään päivällistä, ei kollega ymmärtänyt. “Is that what they pay you to do?” Meillä on siis sama työnantaja.

“Lazy-ass finns” hänen mielestään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. Hollannissa tehdään eniten osa-aikaista työtä varmaan koko Euroopassa. Olen täällä töissä ja kaikki akat osastollamme tekevät max 32h töitä viikossa. Kello viideltä on toimisto ihan tyhjä. 

Vierailija
22/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, tämän päivän "ulkomaalainen tuttuni" oli sanonut jotain avaus. Ei kai hänellä ollut mielipidettä erikseen suomalaisista naisista. 

Valitsit muuten huonon maan - niin kuin moni on todennut, ei Hollanti ole mitenkään työholisitien maa. 

Jostain syysta kylla tosin itse luulevat olevansa :D Mun piti aluksi taalla toihin tullessa opetella tekemaan hommat hitaammin, muuten olin jo aamu kymmenelta valmis... 

Vahan sama homma kuin koulussa, kutonen on hyva numero kun "riittaa etta paasee lapi" (nk. zesjescultuur, eli kutoskulttuuri). Mitaan kunnianhimoa ja kaikki tehdaan vain sinne pain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinniin. Hollantilainen tunnistaa paikalliset ja erottaa ne muualta tulleista.

0/5

Vierailija
24/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit valinnut muun maan niin olisi ollut uskottavampi. Hollannissa työskennellään vuodessa vähemmän työtunneissa laskettuna.