Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Pyöräily on vaarallista. Paljon kuolleita. Pitäisikö pyöräilyä vähentää?

Herngenvaarallista
09.08.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10899774

Huh huh, miten paljon pyöräilijöitä kuolee vuosittain!!! Tulee heti mieleen, että pitäisikö pyöräilyä rajoittaa erityisesti kaupungeissa ja suosia autoilla liikkumista? Nuokin ihmiset olisivat elossa, jos polkupyörän sijaan olisivat matkustaneet autolla.

Pyöräajokortti ainakin pitäisi vaatia ja polkupyörille polkupyörävero.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää kypärää,älkää kaahatko hullun lailla

Vierailija
2/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään pyörät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttavaa kuitenkin että kaltaisesi trollinpaska lukee ylen sivuja. Jotain tietoa jää väkisin päähän ja samalla tuet punavihreää unelmaamme  :)

Vierailija
4/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot niiden pyöräilijöiden päälle ajavat. Lisäksi autoilussa kuolee liikenteessä enemmän. Eli kielletään autot. Ne vieläpä saastuttavat ja tekevät ihmisistä lihavia. :)

Vierailija
5/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun saataisiin turhat pyöräkuolemat muuttumaan mopokuolemiksi niin olisi hyvä

Ja se että  kääntyvä auto ajaa pyöräilijän yli on aina autoilijan virhe. Kortti pois sellaisilta. 

Mitä AP mieltä noista jotka ajaa suojatien eteen pysähtyneet auton ohi ja samalla ihmisen yli? Joko olet sen lopettanut? Sori, unohdin että ikä ei riitä korttiin... no tarkkana sitten autokoulussa. Näin tärppinä!

Vierailija
6/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörät pitäisi siirtää samaan ryhmään kuin jalankulkijat ja sallia kävelyteillä rauhallinen ajo sekä etuajo-oikeus suojateillä autoihin nähden.

Vierailija
7/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielletään pyörät.

Rasismia!

Vierailija
8/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyöräilen useimmiten metsätiellä, tai on siellä peltojakin ja kauniita vanhoja taloja ja rakennuksia. Yleensä siellä ei kulje ketään muita kuin minä. Tai no peuroja hyppelee pelloilla. Maaseudun iloja ❤️. Välillä tuossa kylällä ja heti saa olla tarkkaavaisempi.

Vierailija
9/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörät pitäisi siirtää samaan ryhmään kuin jalankulkijat ja sallia kävelyteillä rauhallinen ajo sekä etuajo-oikeus suojateillä autoihin nähden.

monessa tapauksessa etuajo-oikeus onkin pyörällä

Autoilevan on väistettävä, kun tämä

1. on kääntymässä, jolloin tulee väistää risteävää tietä ylittävää pyöräilijää

2. tulee kärkikolmion tai stop-merkin takaa

3. tulee pihasta tai

4. on tulossa liikenneympyrään tai poistumassa liikenneympyrästä.

Pyöräilevän on väistettävä, kun tämä

5. tulee pyörätieltä ajoradalle sekä vasemmalta että oikealta tulevaa muuta liikennettä, jollei liikennevaloin tai liikennemerkein ole muuta osoitettu.

katsoo tuolta kuvat:

https://www.liikenneturva.fi/fi/ajankohtaista/liikennevinkki/ovatko-vai…

Vierailija
10/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta: "Onnettomuuksissa kuolee kymmeniä polkupyöräilijöitä ja jalankulkijoia vuosittain".

ja

"Viime vuosina liikenneonnettomuuksissa on kuollut 20-30 pyöräilijää vuodessa ja loukkaantunut 600-900."

"Jalankulkijoita on kuollut 20-40 vuodessa ja loukkaantunut 370-600"

Kielletään siis myös käveleminen!

Vierailija
11/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun monessa muussa maassa pyöräily onnistuu harmoniassa autojen kanssa vaikka väkeä on helvetisti enemmän kuin täällä.

Tai ehkä juuri siksi? Autoilijalla ei ole varaa olla kus*pää.

Vierailija
12/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteykset ja suojatiet ovat tosi vaarallisia. Autoilijat eivät hidasta yhtään suojatietä tai risteystä lähestyessään. Saati pysähdy vaikka näkevät että joku olisi tulossa yli. Se on tämä nykyinen minäminä -kulttuuri.

Itse hidastan aina risteystä tai suojatietä lähestyessäni vaikka se häiritseekin takana tulevia koska heillä on ERITTÄIN TÄRKEÄ KIIRE esim. seuraaviin punaisiin valoihin tai maitopurkkia ostamaan tms. Minulla on perheenjäsen kuollut onnettomuudessa ja minulla on  koko ajan tietoisuudessa se että pahoja onnettomuuksia voi sattua juuri tässä hetkessä eikä vain jossain kaukaisuudessa lehtien palstoilla. Minulle kiire ei ole ihmishenkeä tärkeämpi.

Vierailija
13/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos autolla kulkevia on kuollut?

Vierailija
14/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. tulee pihasta tai

5. tulee pyörätieltä ajoradalle sekä vasemmalta että oikealta tulevaa muuta liikennettä, jollei liikennevaloin tai liikennemerkein ole muuta osoitettu.

katsoo tuolta kuvat:

Mun kokemuksen mukaan tuo kohta 5 on melkeinpä yleisempi kuin nuo kohdat 1-4 yhteensä. En tosin pyöräile kaupungin keskustassa.

Vierailija
15/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risteykset ja suojatiet ovat tosi vaarallisia. Autoilijat eivät hidasta yhtään suojatietä tai risteystä lähestyessään. Saati pysähdy vaikka näkevät että joku olisi tulossa yli. Se on tämä nykyinen minäminä -kulttuuri.

Itse hidastan aina risteystä tai suojatietä lähestyessäni vaikka se häiritseekin takana tulevia koska heillä on ERITTÄIN TÄRKEÄ KIIRE esim. seuraaviin punaisiin valoihin tai maitopurkkia ostamaan tms. Minulla on perheenjäsen kuollut onnettomuudessa ja minulla on  koko ajan tietoisuudessa se että pahoja onnettomuuksia voi sattua juuri tässä hetkessä eikä vain jossain kaukaisuudessa lehtien palstoilla. Minulle kiire ei ole ihmishenkeä tärkeämpi.

Tiesithän, että lähtökohtaisesti suojatiellä ei pyöräilijällä ole etuajo-oikeutta? Auto väistää suojatiellä (p.o. pyörätien jatkeella) pyöräilijää, jos autoilija kääntyy suojatien yli tai jos ennen suojatietä on väistämisvelvollisuutta osoittava liikennemerkki (stop tai kärkikolmio).

Just tänään aamulla tuskailin yhden ammattikuljettajan osaamattomuutta, kun just olin saanut pyörällä hidastettua itseni sellaiseen "mee ohi, niin ylitän tien vasta sitten" -vauhtiin kohdassa, jossa autoilijalla olisi ollut etuajo-oikeus. Jäi sitten kuormurin kanssa odottamaan, että yritän keriä pyöräni takas vauhtiin ja ylitän tien. Olis kyllä varmaan pitänyt vaan ronskisti pysäyttää kokonaan ja pistää jalka maahan. Tai sit jopa taluttaa siitä suojatien yli piruillaankin mahdollisimman hitaasti.

Vierailija
16/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäistapauksia ei saa yleistää. Emme voi tehdä johtopäätöksiä asiasta.

Yle on vajonnut populismiin. Toivottavasti tämä vastuuton uutisointi ei sada autonvalmistajien laariin.

Vierailija
17/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

raiffili kirjoitti:

Käyttäkää kypärää,älkää kaahatko hullun lailla

Opetelkaa liikennesäännöt; käyttäkää järkeänne; katsokaa ympärillenne; pysykää kotonanne, jos ette osaa kulkea kaupungilla ja liikenteessä yleensäkään.

Meille opetettiin jo kansakoulussa: katso vasempaan, sitten oikeaan ja vielä kerran vasempaan - sitten yli. Jos on turvallista.

Opetettiin myös velvollisuudet - ei vain minä minä-oikeuksia.

Vierailija
18/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihän se pitääkin taluttaa suojatiellä. Ei siinä pyörällä saa ajaa.

Tyhymä !

Vierailija
19/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vaarallista jollei ymmärrä mitä on tekemässä. Ihmettelen ettei onnettomuuksia tapahdu enemmän kun katsoo miten jengi koheltaa ja säätää liikenteessä kuin muita ei olis olemassakaan.

Vierailija
20/51 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. tulee pihasta tai

katsoo tuolta kuvat:

Mun kokemuksen mukaan tuo kohta 5 on melkeinpä yleisempi kuin nuo kohdat 1-4 yhteensä. En tosin pyöräile kaupungin keskustassa.

Usein onnettomuus tapahtuu kun pyöräilijä ajaa suoraan ja auto on kääntymässä jolloin se jyrää sen. Samaten liikenneympyrästä poistumisessa on aina helvetin kova kiire kun piti tunkea siihen minimaalliseen rakoon eikä halua saada toista autoa kuskin ovesta sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä