Huoh tori.fi tinkijät
Muutama vaate siellä myynnissä, eikä ne hinnat alkujaankaan ole paljon.
Kommentit (29)
Ensin kerrot hinnat kahdella ja sitten mainostat että "Nyt -30 % ALE vain rajoitetun ajan!"
Vierailija kirjoitti:
Ensin kerrot hinnat kahdella ja sitten mainostat että "Nyt -30 % ALE vain rajoitetun ajan!"
Pitää tehdä näin ensi kerralla! :D
Tinkiminen on kuitenkin ihan yleistä, niin mistäpä ostaja arvaisi, että juuri tämä myyjä ei halua. Myös halvoista hinnoista aina joku on valmis vielä vähän helpottamaan. Kannattaa laittaa ilmoitukseen selkeästi ”en tingi, hinnat ovat jo valmiiksi halvat” tjso.
Vierailija kirjoitti:
En myy enää mitään tori.fissä typerien tinkijöiden ja jänkkääjien takia. Halvemmat alle satkun tavarat menee suoraan kaatikselle, kalliimmat lahjoitan pois tai myyn fb:n harrasteryhmissä.
Tämä maa on täynnä persaukisia ja aivottomia tinkijöitä jotka tinkaavat täysin hävyttömän törkeästi niinkuin sisäsiittoinen keskisuomalainen huutokauppias.
Tämä.
Mies möi aikoinaan tavaraa, hinta taisi olla 2300 €. Ok, on sellainen asia, jota useimmat eivät osta kertaakaan elämänsä aikana, joten ostajakunta rajattu. Yksi hyväkäs oli sitä mieltä, että 150€ on se hinta jota hän maksaa, ja lisäksi pitäisi meidän hankkia omakustanteisesti nostokalusto paikalle huomiseksi (sunnuntai). Kovin ihmetteli kun ei tullut kauppoja. Myöhemmin löytyi järkevä ostaja, joka maksoi sen mitä mies halusi (tinki jonkun satkun pyyntihinnasta). Tuo pihiperse soitti vielä uudestaan myöhemmin ja kyseli joko on hinta alentunut. Toiset ne kehtaa...
Ja se, kun hinta on sovittu, mutta paikan päällä ostajan mukana onkin "yhtäkkiä" vähemmän kuin mistä puhuttiin! Joo, saat lähteä tyhjin käsin kotiin, neropatti.
Vierailija kirjoitti:
Ja se, kun hinta on sovittu, mutta paikan päällä ostajan mukana onkin "yhtäkkiä" vähemmän kuin mistä puhuttiin! Joo, saat lähteä tyhjin käsin kotiin, neropatti.
Muuten kyllä ihan ok tinkiä, jos lukee ilmoituksen eikä jankkaa tai yritä kerjätä lahjoituksia satuilemalla sairaista lapsistaan tms. niinkuin törkeimmät yrittävät.
Joo tuli vähän yllätyksenä itsellenikin millasta tuolla on sitten olla myyjänä kun aina vain ollut ostajan roolissa.. sovitaan noudoista ja ei ilmestytäkkään paikalle tai vastata viesteihin.. ihme selityksiä yllättävistä sairauskohtauksista ym. säälillä yritetää laskea hintaa.. huoh en tiennytkään että olen ollut aivan ihanneostaja tuolla näihin verrattuna
Tinkiminenhän on kaupanteon suola. Tosin kun tiedän, ettei suurin osa tätä ymmärrä, jätän suosiolla väliin korkean hinnan tavarat. Ihmetelköön sitten, kun kauppa ei käy.
Mulle tulee välillä ihmeellisiä avautumisviestejä, kuinka elämä on rankkaa, työttömyys vaivaa, iso lääkärilasku maksettavana, lapset oksennustaudissa ja pesukone hajos, joten voisinko myydä pesukoneen 20 eurolla, kun enenpään ei ole varaa. Sääliksi käy, mutta kun ei voi tietää onko tuo ees totta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee välillä ihmeellisiä avautumisviestejä, kuinka elämä on rankkaa, työttömyys vaivaa, iso lääkärilasku maksettavana, lapset oksennustaudissa ja pesukone hajos, joten voisinko myydä pesukoneen 20 eurolla, kun enenpään ei ole varaa. Sääliksi käy, mutta kun ei voi tietää onko tuo ees totta.
Näitä tulee silloin tällöin,mutta minulla ei ole edes mitään niin tarpeellisia kuin pesukone myynnissä.. silti se pitäisi saada ilmaiseksi...esim siis vaikka merkkilaukku.
Joo ja sitten näitä ”katsoin reittioppaasta, että julkisilla kestää 1 h 50 min sinne, voitko tuoda/voinko hakea jostain muualta”. Ilmoituksessa vain nouto. Minullahan ei kestä sitä samaa aikaa niillä julkisilla...
Saa kai niitä tarinoita vaikeasta tilanteesta kertoa ja samalla kuluttaa molempien aikaa. Mutta hinta ei putoa ainakaan mun myymistä tavaroista. En itsekään ala tinkimään jos sanotaan että hinta on se mikä on sanottu. Todella aivotonta touhua alkaa vaatimaan alennusta ja jotkut vielä odottavat että tavarat tuodaan heille.
Ei ihan tinkimistä, mutta törkeää kuitenkin: lahjoitin torin kautta kesällä pois kahdet käyttämättömät naisten villasukat, jotka itselleni väärää kokoa. (Ihan siistiä neulosta olevat perussukat, mutta ei mitkään parhaat mummuni tekeleistä.) eräs varmaan n. 65-vuotias rouva haki ne miehensä kanssa ja toi vielä suklaatakin kiitokseksi. Hyvä mieli kummallekin. Kului varmaan kuukausi, eikä minulla ollut mitään ilmoituksia torissa, niin samainen pariskunta laittoi viestiä ja kysyi, olisiko minulla antaa myös miesten sukkia koossa X. Vastasin, että voin kyllä erikseen tehdä sellaiset, mutta en ilmaiseksi. Sitten ei enää kuulunutkaan mitään. Aika törkeää alkaa pyytämään tuollaista!
Vierailija kirjoitti:
Myin just 92 cm lapsen vaatteita 20 eurolla. Siinä oli kassillinen paitoja, housuja ja parit kengät, osa käyttämättömiä. Ostaja tuli paikalle ja valitteli, kun käteistä oli vain 15 e. Nappasin kassista päällimmäiset pois ja sanoin, että tuossa olisi sillä hinnalla. Alkoi valittaminen, että juuri tiettyjen housujen takia vaatepaketti kiinnosti ja että ei noin voi tehdä, kun kerran pakettia myy. Vastasin, että sama pätee ostajaan eli ei voi laskea hintaa ja olettaa, että myös myyntituote pysyy samana.
Yllättäen taskusta löytyi 20 e.
Pistä hinnat vähän korkeammaksi, mitä niistä haluat, niin on sitten varaa vähän tinkiä.