Miksi pitää syödä korvikkeita
Vegaanit syö lihankorvikkeita, miksi eivät syö kasviksia?
Keliaakikot syövät viljan korvikkeita, miksi eivät syö gluteenitonta ruokaa?
Kommentit (8)
Siis mitä korvikkeita sinun pitää syödä ja miksi? Minun ei ainakaan tarvitse syödä mitään, mitä en halua.
Ap varmaan syö lihan raakana lehmän kyljestä eikä mitään ruokalajeja, eikö?
Ja asuu luolassa eikä luolan korvikkeeksi tehdyssä asunnossa.
Nukkuu puuvillapensaiden kukinnoilla eikä niistä valmistetuissa lakanoissa.
Ja huonoina aikoina juotiin kahvinkorvikkeita. Ja yhdynnän puutteessa käytettiin ja enenevässä määrin käytetään sukuelimenkorvikkeita.
Minustakin se on outoa, että vastustetaan lihansyöntiä mutta sitten kumminkin tehdään ruokaa tuotteista, joilla jäljitellään lihaa maun ja ulkonäön suhteen. Vähän kuin käyttäisi tekoturkiksia.
Vaikka olen vegaani, tykkään monien liharuokien mausta ja rakenteesta. Kun niiden valmistaminen onnistuu kasvikunnankin tuotteista, miksen käyttäisi niitä?
Ilman käden tarjoamaa korviketta seksi olisi täysin naisen varassa. Siis harvinaisempaa kuin avaruusseksi joka on kerran kuussa. Kaiken lisäksi elän maassa että ei edes sen vertaa aargh.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen vegaani, tykkään monien liharuokien mausta ja rakenteesta. Kun niiden valmistaminen onnistuu kasvikunnankin tuotteista, miksen käyttäisi niitä?
Et kyllä kasviksista saa lihaa millään metodilla. Kemianteollisuudella voit saada jotain sinnepäin, mutta sehän ei sitten ole edes ruokaa.
Samaa mieltä!
Miksi ihmeessä pitäisi olla korvikkeita, itse en ole koskaan edes maistanut härkiksiä tms. jos haluan kasvis tai vegaaniruokaa teen sitä aidoista aineksista.
Keliaakikon tilanne on hieman eri, heillähän voi olla leivän tai puuronhimo (vegaanit tms ei himoitse lihaa) mutta silloinkin voi tehdä vaikka mantelileipää tai maissileipää. Meillä ei ole keliakiaa mutta tekemämme ruoka on luontaisesti gluteenitonta.