Huutavat lapset ja lentäminen
Hei,
Tässä oma näkemykseni aiheesta. Lennän pakosti noin 5 kertaa vuodessa, en autolla ym pysty matkustamaan. Ei lapset haittaa lennolla jos ovat nätisti, mutta huutavat kauhu kakarat ärsyttää. Kyllä lapsen pitää totella vanhempien sanaa! Ennenkä käytöstavat on opittu ei mielestäni lennetä.
Eihän se ole suotavaa että aikuinen ihminen alkaa huutaa ja potkia penkkejä? Joka paikassa kuulutetaan sen perään että älkää lentäkö jos ette kestä lapsi. Kyllä lapsiperheiden täytyy ottaa muutkin ihmiset huomioon vaikka kyseessä olisi "lapsen huuto"
Usein lapset myös juoksevat tai kävelevät käytävällä ja se on ihan fine. Sitten kun se lapsi tulee sinun viereesi ja yrittää ottaa sinun tavaroitasi. Äiti sanoo vain että anteeksi ja kieltää lasta noh kohta lapsi tulee taas sekä tarraa tavaroihin. Sama tilanne toistuu useamman kerran! Sitten kun siitä sanoo äidille niin pahastutaan.
Seuraavalla lennolla varmaan itsekkin menen kopeloimaan ihmisten tavaroita ja sanon että lapsiperheetkin näin saavat tehdä niin miksi en minä :)
Olen 30v eikä ole omia lapsia ja turha syyllistää, että olen katkera koska minulla ei ole omia lapsia. Lapsia en halua koskaan saadakkaan.
Kommentit (34)
Täällä nämä alapeukuttajat tietyissä kommenteissa on just näitä laiskoja vanhempia, joiden pennut rääkyy ja ite tuijottaa luuria.
En ymmärrä minä ihmeen pyhättönä lentokonetta pidetään. Se on julkinen kulkuväline, jolla matkustetaan paikasta A paikkaan B, samoin kuin bussi ja junakin. Jostain syystä osa porukasta lataa lentomatkustamiseen hirveän määrän tunteita. Lentokoneessa voi törmätä kaikkiin mahdollisiin ihmisryhmiin, uskomatonta, myös lapsiin.
Lennän entistä innokkaammin lasteni kanssa, enkä kiellä, riehukoot ja itkekööt, jos itkettää. Maksan mielelläni pari köyhää mammakaveriani kolmen lapsosensa kanssa mukaan. Ähäkutti! Sinä et voi asialle yhtään mitään. Buahhaahhaa
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minä ihmeen pyhättönä lentokonetta pidetään. Se on julkinen kulkuväline, jolla matkustetaan paikasta A paikkaan B, samoin kuin bussi ja junakin. Jostain syystä osa porukasta lataa lentomatkustamiseen hirveän määrän tunteita. Lentokoneessa voi törmätä kaikkiin mahdollisiin ihmisryhmiin, uskomatonta, myös lapsiin.
No katsos, kun nuo köyhät lentää silloin tällöin, niin ne luulee, että lentäminen on pyhä toimitus, jossa pitää istua hiljaa ja ihmetellä sormi suussa.
Tämmöinen liki viikottain lentävä ei korvaansa lotkauta, vastamelukuulokkeet on keksitty, eikä kyllä ole isommin ongelmia aiheuttaneet kuin juopot ja pissikset.
Muistan itse selkeän eron. Takanani istui perhe, jossa oli kiltti lapsi. Oman penkkini takana istui perheen äiti. Jossain vaiheessa ihmettelin kun äiti alkoi potkimaan selkänojaani yms. Mutta huomasin, että lapsi oli siirtynyt taakseni. Se oli tosi ärsyttävää, vaikka lapsi muuten käyttäytyi asiallisesti. Hänen jalkansa jotenkin sijoittivat eteen ja osuivat penkkiin, vaikka hän tuskin tarkoituksellisesti potki. Lapset liikkuvat koko ajan, niin myös potkiminen oli jatkuvaa.
Mitä sille voisi tehdä? Lisää tilaa lentokoneisiin ja kalliimmat liput.
Vierailija kirjoitti:
Lennän entistä innokkaammin lasteni kanssa, enkä kiellä, riehukoot ja itkekööt, jos itkettää. Maksan mielelläni pari köyhää mammakaveriani kolmen lapsosensa kanssa mukaan. Ähäkutti! Sinä et voi asialle yhtään mitään. Buahhaahhaa
Enpä usko, mutta tässä se ongelma-asenne juuri kiteytyy. En ihan ymmärrä onko tuo joku kasvatuskierre tai lähinnä kasvatuksen puutteen kierre sukupolvelta toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Lentäminen on monelle jossain määrin epämukavaa eli pelottavaa. Siksi kaikki ylimääräinen epämukavuus korostuu. Pelosta johtuu myös ns.lentoraivo. Lentoärsyyntyminen on sen lievempi muoto.
Ja tosiaan istutaan pienessä tilassa tunteja, niin silloin kirkuminen ja potkiminen lähtökohtaisesti on törkeää.
Joku kielto pitää tulla että vaan tiettyinä aikoina alle 12v lapset saa lentää. Säilyy rauha kaikilla!
Vierailija kirjoitti:
Monilla lapsilla tulee korvat kipeäksi nousun ja laskun aikana. Suosittelen paljon lentäville lasten äänistä ärsyyntyville vastamelukuulokkeita. Saa myös nappimallina.
Jos tiedetään, että lapsilla koskee herkästi koneissa korviin, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen miksi vanhemmat haluaa kiduttaa lapsiaan?
Ohis.
Minä olen komentanut vanhempia ja lasta mikäli ovat penkkiin potkineet. Kertonut vanhemmille kuinka ovat huonosti kasvattaneet lapsensa ja torunut kyseistä mukulaa. Joka kerta potkiminen on loppunut.
Se on ärsyttävää kyllä kun kuka tahansa ihminen ei osaa käyttäytyä. Sekin ärsyttää kun jotkut tuntuu vetävän kaikki lapsiperheet tähän. Joidenkin lapset tosiaan osaa käyttäytyä.
Ei se ole huonoa käytöstä, että lapsi haluaa liikkua. 5 tuntia istumista on ihan kestämätöntä monelle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, mutta tässä se ongelma-asenne juuri kiteytyy. En ihan ymmärrä onko tuo joku kasvatuskierre tai lähinnä kasvatuksen puutteen kierre sukupolvelta toiselle?
Lasten itku ei johdu kasvatuksen puutteesta.
Se, että lapsi ei enää edes itke, johtuu julmuudesta.
Ja sinun kaltaisesi moukat olisi pitänyt abortoida, harmiksi äitisi oli vajaa, eikä ymmärtänyt, että sinustakin tulee sellainen.
Onks ikinä käyny mielessä, että se yks syy asuu siellä kaukana poissa on rääkyvät pennut ja se, että kerrankin on täysi hoitovapaa loppuelämä. Ei soi mummilla ja papalla luuri joka perjantai, että ottakaa ripa ja rapa hoitoon.