Mistä löydän oikeasti hyvät petivaatteet?
Ei mitään Finlaysonin höttölakanoita, joihin jää kaikki kissankarvat kiinni, vaan oikeasti laadukkaita tarvitsisin.
Onko jollakin kokemusta esimerkiksi Unikulman SteadyBody-petivaatteista? Ovat niin kalliita, etten uskalla ostaa ihan sokkona.
Kommentit (39)
Syysmarja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Marimekkoa. Kannattaa tunnustella kaupassa kankaita, makuja on monia.
Minä hankin myös Marimekon pussilakanasetit, mutta nyt pitää sitten ostaa niihin omat peitot! Pussilakant on 20 cm liian pitkät ja 15cm liian lwveät meidän tavallisiin peittoihin!
En tykkää marimekon kankaista pussilakanoissa. Liian paksut. Pellavaan ja percaleen ei jää kissankarvat. Kuivaan aina lakanat narulla, tykkään että ovat puhtaana " rapsakat"
Syysmarja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hankin myös Marimekon pussilakanasetit, mutta nyt pitää sitten ostaa niihin omat peitot! Pussilakant on 20 cm liian pitkät ja 15cm liian lwveät meidän tavallisiin peittoihin!
outoa. marimekon pussilakanat on ihan samaa kokoa kuin esim. finlaysonin ja stockan eli 150x210.
teillä on oudot peitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa tunnustelu ei kerro sitä, jääkö kissankarvat tiukasti kiinni petivaatteisiin. ap
Kissa ei saa tulla sänkyyn ja päiväpeitto sängyn päälle kun olet pois. Karvaongelma ratkaistu, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa tunnustelu ei kerro sitä, jääkö kissankarvat tiukasti kiinni petivaatteisiin. ap
Kyllä mä osaan päätellä, tiheä liukas kangas niin ei jää, ellei ole tekokuituinen eli sähköinen. Pörröinen huokoinen kangas niin jää. Itsellä ei tosin ole kissoja enää ollut aikoihin. Väritys kannattaa myös miettiä, jos musta kissa niin ei valkoisia lakanoita jne.
Gantin lakanoissa on lankaluku 340, Hemtexillä on yksi sarja laadukasta puuvillasatiinia, Lexingtonilla on osa lakanoista laadukkaita, H&M:llä on laadukkaimmat korkeaa lankalukua, Elloksellakin on osa lakanoista erittäin laadukkaita. Joten kyllä Suomestakin löytää laadukkaita lakanoita, kunhan ei valitse esim. Finlaysonia tai Familonia. Miten nämä suomalaiset yritykset valmistavat niin huonoa laatua. Ruotsalaiset yritykset pesevät suomalaiset laadussa ihan 6-0. Hävettää suomalaisena.
Mulla on H&M Homesta pellavapussilakanat ja lakana. Pysyneet tosi hyvänä useista pesuista huolimatta. On aika lämpimät kesällä, mutta talvella ihanat. Jos pellavasta tykkää siis :)
Minulla on marimekon tumman violetit pippurikerä-pussilakanat. Olen pessyt ne 60:ssa asteessa joka kerta, edelleen päästävät väriä. Ärsyttävää, jos sekaan menee vahingossa vaalea tyynyliina, niin värjäytyy. Muuten kankaan laatu on hyvä ja tunne iholla miellyttävä.
Lakanoiden silittäminen/mankelointi lisää niiden käyttömukavuutta. Kangas ei pölyä, eikä kissankarvat tartu niin helposti.
Lidlin täyspuuvillaiset ovat ihania
Ööööööööööööööööööööö.. en kyl oo huomannu mitään eroa halpis ja laatupussilakanoiden välillä.
Arpapeliä tuntuu olevan. Se mikä joskus oli hyvä, ei olekaan nyt vaikka on muka sama tuote jne.
Ja mitä ihmettä, tuon yhden linkin takana olevia suositellaan pestäväksi 40 asteessa jotta säilyvät hyvinä?!! 60 on minimi, pitäisi kestää kyllä 95 minun mielestäni jos puhutaan laadusta...
Mun ehdottomasti paras ja pehmein pussilakana on Hästensin klassikkoruuduilla. Niillä on monta sarjaa, muista ei kokemusta kuin tuosta ruudullisesta. Aivan ihana, sileä, viileä. Kissankarvoista ei kokemusta.
Ostin keväällä nuo Unikulman lakanat, pussilakanat, tyynyliinat ja aluslakanan. On ne ihanat. Liukkaat ja sileät, ei hiosta. Ihan parasta niissä on kanssa kun ne on aina siistit, ei tartte silittää ja kuivuu muutamassa tunnissa pyykkitelineessä taiteltunakin. Meillä nukkuu 2 koiraa niissä kanssa, ei tartu karvat. Ne on usein -20% siellä ja itsekin odottelin että tarjous tulee ja sitten vasta raaskin ne ostaa.
Unikulman Steadybodyt on parhaat! Puoleentoista vuoteen ei ole meillä muissa nukuttu, entiset laadukkaat puuvillasatiinit ja perkaalit ovat kaapissa pysyneet.
Ostin noi SteadyBody- petivaatteet vuonna 2018, kun oli se tuskaisen kuuma kesä. Sen jälkeen en ole muita käyttänyt. Pesun jälkeen kuivuvat niin nopeasti, että kun aamulla pistää pesuun ja ripustaa kuivamaan, saa illalla pedata puhtaat sänkyyn.
Peitto ei pysy pussilakanan sisällä, on muhkuralla. Jatkuvaa säätämistä, kun heräät. Hyvää on, ettei tarvi hikoilla.
Ostin H&M jotain "kalliimpia" pellavaisia lakanoita, olivat paljon mukampia kuin nuo perus puuvillaiset. Lapsi sai lahjaksi jonkun tekokuituprinttilakanan, sellaista en suosittele kyllä kenellekään....
Onkos se oikeasti hyvä petikumppani jo löytynyt vai onko tämä vasta sopivan tilanteen valmistelua?