Mistä johtuu kiinalaisten järjetön matkustelun tarve?
Tunnen erään Kiinasta Suomeen muuttaneen naisen, joka matkustelee ihan älyttömiä määriä. Joka viikonloppu nyt kesällä ja muutenkin useita kertoja vuodessa. Ihan kuin ois jokin pakkomielle.
Ja varmasti on monella muunmaalaisella sama. Kiinalaiset tuntuu olevan jotenkin stereotyyppisiä tässä. Joka nähtävyyden edessä kaksi sorme pystyyn ja selfie. 😃
Varmaan siinä ei mitään pahaa ole (paitsi ilmaston kannalta). Ihmettelen ja olen aidosti kiinnostunut.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Tosin kiinalaisten matkailu on murto-osa suomalaisten vastaavasta.n.
Oliko tälle väitteelle jokin lähde olemassa vai onko mutuilua?
Nillä on nyt se sama kulutusjuhla-brassailuvaihe päälle kuin mitä meillä länsimaisilla oli 10 vuotta sitten. Tulevat sen verran jäljessä.
Kun kiinalaisten elintaso nousee ja kulutusjuhla laajenee niin tämän maapallon peli on pelattu.
Kiina on hyvin materialistinen yhteiskunta ja ihmiset haluavat näyttää että heillä on varaa matkustella.
Meinasin ahdistua laivalla, kun se oli täynnä kiinalaisia. Tunsin tosin kerrankin itseni pitkäksi. T:157cm
Kiinalaiset valloittavat pian Suomen. Niitä on koko ajan vain enemmän katukuvassa.
Kyllähän Suomestakin keihäsmatkoille torpista ja mökeistä Epsanjaan ja majorkalle.
No ei kai ne niin paljon matkustele.
Kiinalaisia on yli miljardi.
Siksi tuntuu, että heihin törmää joka paikassa.
Oli ärsyttävää laivalla, kun iso lössi kiinalaisia kuvasi minua ja hihittelivät keskenään. Ilmeisesti olin joku näky pitkänä ja vaaleana naisena.
Vierailija kirjoitti:
Oli ärsyttävää laivalla, kun iso lössi kiinalaisia kuvasi minua ja hihittelivät keskenään. Ilmeisesti olin joku näky pitkänä ja vaaleana naisena.
Olisit nähnyt kun menimme Jiangsussa (”pieni” kaupunki Shanghaista pohjoiseen) kaupungille blondin ja sinisilmäisen 1 v. tyttäremme kanssa; siinä kun olisin älynnyt pyytää 5 yuania jokaiselta joka haluaa silittää tytön hiuksia niin ei enää ikinä tarvitsisi tehdä töitä. Oikeasti. Ilman lapinlisää.
Annoimme vain katsoa, ei koskea. Tajusin ansaitsemismahdollisuuden auttamatta liian myöhään... 😅
Koska kiinalaiset tarvitsivat pitkään maastapoistumisviisumin, eivätkä voineet matkustella. Eikä niillä olisi ollut varaakaan. Nyt kun se on mahdollista, yhä useampi yrittää ottaa vahingon takaisin. Tosin kiinalaisten matkailu on murto-osa suomalaisten vastaavasta. Niitä vain on 250 kertaa enemmän kuin suomalaisia, mikä aiheuttaa näköharhan.