Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko likaiset lapset syy tehdä lasu?

Vierailija
07.08.2019 |

Kyse on siis mulle todella läheisen ihmisen lapsista. Vanhemmat ovat oikeasti tosi mukavia ihmisiä. Ovat töissä molemmat ja oikeasti hyvätuloisia. Perhe on keskivertoa varakkaampi. Perhe harrastaa ja vanhemmat ihan fiksuja muuten.

Tytöt 8v ja 6v ovat olleet AINA siis ihan vauvasta asti olleet aina likaisia ja resuisissa vaatteissa. En ole koskaan nähnyt heitä puhtaana. Jopa meidän häissä oli toisella rikkinäinen mekko, rikkinäiset kengät ja toisella tahrainen paita. Vaatteet aina todella epäsiistit, monta päivää putkeen samat, välillä rikki yms. Korvat Välillä valuu vaikkua ja ajoittain hiukset todella limaiset. Kaikki lasten tavarat pyörät yms mukaan lukien on mallia "vanha rämä".

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta. Miksi jotkut on noin välinpitämättömiä 😱

Vierailija
2/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella läheisen ihmisen lapsia ja sun ainoa vaihtoehto on lasu. Oletpa hieno ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
4/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä he sanovat kun olet keskustellut asiasta?

Vierailija
5/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, mutta ei koulutus/hyvätuloisuus takaa välttämättä sitä, että olisi taitoja (lasten) arjen jokapäiväisistä asioista huolehtimiseen.

Vierailija
6/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta tuleepa mieleen, että onko sulla tapana ottaa tällaisia asioita puheeksi ihmisten kanssa? Sanotko suoraan, jos mielestäsi vaikka kaveriesi lastenhoito ei ole riittävällä tasolla? Mun mielestä se on aika herkkä aihe ottaa puheeksi.

Vierailija
7/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ovat sitä mieltä, että kyllä lapset ovat ihan siistejä ja aina katsovat minkä näköisenä lähdetään ihmisten ilmoille. Toisinaan "no se on ihan sama mitä niille pukee, lapset sotkee ittensä aina niin nopeasti".

Äiti taas joskua sanoo, ettei jaksa olla tarkka.

Eivät mielestäni näe ongelmaa.

Vierailija
8/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en mä kovin usein tai kovin kärkkäästi uskalla asiaa ottaa puheeksi.

Vierailija
9/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta tuleepa mieleen, että onko sulla tapana ottaa tällaisia asioita puheeksi ihmisten kanssa? Sanotko suoraan, jos mielestäsi vaikka kaveriesi lastenhoito ei ole riittävällä tasolla? Mun mielestä se on aika herkkä aihe ottaa puheeksi.

Mut lasu on susta ok?

Vierailija
10/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Lasu siitä hyvästä, että vanhemmat tekevät lapsilleen palveluksen kun antavat heidän siedättyä kunnolla allergeeneja vastaan ja siinä sivussa saada vielä hyvän suoliston mikrobiomin? Hulluja hourailet ainakin kun aihetta pohdin lääketieteelliseltä kannalta.

Vierailija
11/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on peruste tehdä huostaanotto jos elinympäristö on liian resuinen.

Vierailija
12/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut lasu on susta ok?

Voin vastata kysymykseesi sitten, kun sä oot vastannut tuohon mun kysymykseeni siitä, onko sinulla tapana ottaa tuollaisia asioita puheeksi kavereidesi kanssa.

Vierailija
13/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Lasu siitä hyvästä, että vanhemmat tekevät lapsilleen palveluksen kun antavat heidän siedättyä kunnolla allergeeneja vastaan ja siinä sivussa saada vielä hyvän suoliston mikrobiomin? Hulluja hourailet ainakin kun aihetta pohdin lääketieteelliseltä kannalta.

Googlaa lastensuojelulaki ja mieti sen perusteella.

Vierailija
14/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tilannetta ei toistaiseksi ole vielä eteen tullut mutta jos todella olisi kyse siitä että nyt on lasun paikka, tottakai otttaisin asian läheisen ihmisen kanssa puheeksi. Tarvitseeko läheinen apua? Eiköhän jostakin syystä tiedosta että asia on lasten hyvinvointia uhkaava? jne.

Vierailija
15/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei pääsääntöisesti kai pidä peseytymisestä eikä pukeutumisesta eli siisteys opetetaan lapsille. Lienee vanhemmat vain vähän laiskoja asian suhteen. Tuollaisesta välinpitämättömyydestä seurannee sosiaalisia ongelmia myöhemmin, mutta tuskin sittenpähän oppivat itse siistiytymään. Tosi ikävää, mut lasu olis todella radikaali toimenpide. Hienovarainen vihjailu ja suoraan sanominen ensin.

Vierailija
16/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tilannetta ei toistaiseksi ole vielä eteen tullut mutta jos todella olisi kyse siitä että nyt on lasun paikka, tottakai otttaisin asian läheisen ihmisen kanssa puheeksi. Tarvitseeko läheinen apua? Eiköhän jostakin syystä tiedosta että asia on lasten hyvinvointia uhkaava? jne.

Se on tosi hyvä, että ottaisit, mutta ihan kaikki ihmiset eivät ole niin hyviä ottamaan kipeitä asiotia esille. Kaikilla ei ole myöskään resursseja tarjota toisille kovin konkreettista apua.

Vierailija
17/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi hyvä, että ottaisit, mutta ihan kaikki ihmiset eivät ole niin hyviä ottamaan kipeitä asiotia esille. Kaikilla ei ole myöskään resursseja tarjota toisille kovin konkreettista apua.

No ehkä sitten on parempi mennä kotiin kasvamaan ja jättää muut rauhaan.

Vierailija
18/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti korvat valuu vaikkua ja hiukset on limaiset?

Vierailija
19/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei pääsääntöisesti kai pidä peseytymisestä eikä pukeutumisesta eli siisteys opetetaan lapsille. Lienee vanhemmat vain vähän laiskoja asian suhteen. Tuollaisesta välinpitämättömyydestä seurannee sosiaalisia ongelmia myöhemmin, mutta tuskin sittenpähän oppivat itse siistiytymään. Tosi ikävää, mut lasu olis todella radikaali toimenpide. Hienovarainen vihjailu ja suoraan sanominen ensin.

Miten niin radikaali toimenpide? Lasu voidaan tehdä ja tehdään kaikenlaisista huolenaiheista. Esimerkiksi hammaslääkärit tekevät rutiininomaisesti lasuja vastaanottoajalta myöhästyneistä lapsiperheistä.

Nykyisin lastensuojelussa on käytössä varhaisen puuttumisen strategia joka tarkoittaa sitä, että ongelmiin puututaan jo silloin kun ne ovat vasta nupullaan eikä sitten kun ne ovat oikeasti pahoja. Ts. ajattelu on täysin päinvastainen verrattuna siihen mikä oli voimassa vielä 2000-luvun alussa.

Vierailija
20/64 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Googlaa lastensuojelulaki ja mieti sen perusteella.

Ajaisitko itse perusteluja viitaten lainsäädäntöön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä