Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko likaiset lapset syy tehdä lasu?

Vierailija
07.08.2019 |

Kyse on siis mulle todella läheisen ihmisen lapsista. Vanhemmat ovat oikeasti tosi mukavia ihmisiä. Ovat töissä molemmat ja oikeasti hyvätuloisia. Perhe on keskivertoa varakkaampi. Perhe harrastaa ja vanhemmat ihan fiksuja muuten.

Tytöt 8v ja 6v ovat olleet AINA siis ihan vauvasta asti olleet aina likaisia ja resuisissa vaatteissa. En ole koskaan nähnyt heitä puhtaana. Jopa meidän häissä oli toisella rikkinäinen mekko, rikkinäiset kengät ja toisella tahrainen paita. Vaatteet aina todella epäsiistit, monta päivää putkeen samat, välillä rikki yms. Korvat Välillä valuu vaikkua ja ajoittain hiukset todella limaiset. Kaikki lasten tavarat pyörät yms mukaan lukien on mallia "vanha rämä".

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne oikeasti likaisia ne lapsetkin?

Vai onko vaatteet vaan vähän enemmän kirpputori- ja boheemia tyyliä?

Vaatteet saa mielestäni lapsilla likaantua päivän mittaan ja niin käy kaikilla.

Toiset sitten vaihtaa puhtaat useammankin kerran päivässä, toiset ei niin välitä muutamasta tahrasta kun ne kuitenkin likaantuu uudelleen.

Onko se vanhempien valinta vaikkapa jonkun ekologisemman elämäntavan takia ja iloiset takkutukat hyppelee?

Silloin ok.

Vai välinpitämättömyyttä niin, että lapset itsekin ovat oikeasti likaisia eikä vain sen näköisiä eikä suihkussakaan käydä?

Ja tämä ei ole ok.

Lastensuojelu-ilmoituksen sijaan ensin kysyisin vanhemmilta, miten menee?

Kertoisin, että olen huolissani, hienovaraisesti, jotta vanhemmat uskaltavat vastata jos on jotain mistä ehkä voisivat kertoa, jotain vaikeaa.

Niin toimisin ennen nimettömiä ilmoituksia.

Meillä on lähipiirissä tällainen ekologisesti, boheemisti, kirppistyylillä ja allergioita ehkäisevästi valintoja tekevä iloisten takkutukkien perhe. Lapset vaikuttavat voivan henkisesti ihan ok, mutta ovat todella epäsiistejä, usein vaatteet tilanteeseen tai säähän epäsopivia,  haisevat sekä vaatteet että usein myös lapset todella likaiselta, pahimmillaan voi haistaa alusvaatteet, joita ei ihan lähiaikoina ole vaihdettu.  JOs lapset ovat jossakin tilassa hetken, heidän ominaishajunsa täyttää koko tilan, sen verran voimakas on haju. Vanhemmat eivät itse haista mitään, hajuaisti turtunut, eivätkä vastaanota minkäänlaista vihjettä siitä, että kaikki ei ehkä ole ihan ok.  Heidän mielestään on. Lapsille sattuu myös paljon vahinkoja,  jalat haavoilla, lyövät päänsä jne tosi usein. Vanhempien mielestä sekin ok, kuuluu heidän elämäntyyliinsä. Ovat sen verran hyökkääviä omassa oikeassaolemisessaan, etteivät vastaanota yhtään mitään.  Koska lapset näyttävät voivat henkisesti ihan ok, niin olen antanut olla. Mut ihan järkyttävää tuo siisteyden ja puhtauden puute. Ja se tyhmyys, etteivät tajua, että vaikka heidän oma hajuaistinsa on turtunut sille kaikelle lialle, muut ihmiset kyllä haistavat sen.

Ap kyllä kertoi että nämä hänen silmätikkunsa eivät haise.

Vierailija
62/64 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle päiväkodinhoitaja sanoi, että siitä on parempi, kun lapsella vähän kuluneita vaatteita, niin niitä ei tarvitse niin varoa. Lisäksi joskus ollut vanhempia, jotka lähes kieltää hiekkalaatikolla leikkimisen, etteivät kalliit vaatteet sotkeennu. Lapsen tulee saada olla lapsi ja sotkea vaatteensa leikkiessä

Sehän on tärkeää lasten motoriikan kehityksellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni tyttö on juuri epäsiisti takkutukka, jolla ei ole koskaan puhtaita vaatteita. Mä vien tytön ostoksille joka vuosi ennen kerhojen ja koulujen alkua. Pitkin vuotta ostan kirpparilta vaatteita. Mummot ostavat myös. Jos ostan vaikkapa tytön valitsemat legginsit ja mekot ja farkut ja hupparit, niin ei niitä silti näe puhtaana päällä. Ne on sen hetken puhtaat ja tuskin eksyvät pesukoneeseen. Tai sitten ne uudet farkut on yhdistetty vanhaan likaiseen reikäiseen huppariin.

Vierailija
64/64 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne erään naisen, jonka lapsella AINA likaiset hiukset ja sotkuiset vaatteet. Asunto on kuin sikalauman jäljiltä, näkisittepä keittiön.....En ole sanonut tehnyt/mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä