Milloin Twin Peaks tuli Suomessa ekan kerran
Mitä sarjoja meille ei tullut ollenkaan tai tuli paljon muuta maailma myöhässä, kuten Seinfeld?
Kommentit (22)
joskus 60-luvulla kai ensimmäisen kerran
Wikipediasta löytyi: esitettiin ekan kerran keväällä 1991.
Muistan kerran, kun ihmemies mcgyver jäi esittämättä, kun vhs ei saapunut ajoissa suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaksia esitettiin vuoden 1991 alussa, mutta sitä en muista alkoiko se jo vuoden 1990 puolella.
Katsottiin ja fanitettiin Twin Peaksia 12-vuotiaina kaverin kanssa, kuudennella oltiin vuonna 1990-1991. Kaveri sai lahjaksi Laura Palmerin päiväkirjan ja me molemmat kerättiin lehtileikkeitä sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaksia esitettiin vuoden 1991 alussa, mutta sitä en muista alkoiko se jo vuoden 1990 puolella.
Katsottiin ja fanitettiin Twin Peaksia 12-vuotiaina kaverin kanssa, kuudennella oltiin vuonna 1990-1991. Kaveri sai lahjaksi Laura Palmerin päiväkirjan ja me molemmat kerättiin lehtileikkeitä sarjasta.
Apu- tai Seura-lehdessä oli Laura Palmer paperinukke! Itse olin vielä pikkuisen nuorempi kun sarjaa tuolloin -91 aloin katsomaan, en itse asiassa ollut vielä täyttänyt kymmentä.
Ensimmäinen jakso esitettiin 18.2.1991
Olen järkyttynyt, että olette katsoneet sarjaa lapsina :D Ja että jotain paperinukkeja ym. on myyty! Itse sain ikuiset traumat ihan aikuisena. :D
Mutta mahtava sarja <3 Muutti myös täysin televisiosarja-genren.
Jukka Kajava ei ollut Twin Peaksiin ihan tyytyväinen, vaan epäili ettei keisarilla ole vaatteita.
Olin keväällä 1991 viidennellä ja muistan kuinka luokkakaverin kolme vuotta vanhempi veli nauhoitti VHS-kasetille aina uusimman jakson. Jonain päivänä päästiin jo yhdeltä koulusta ja puoli luokkaa meni tälle kaverille katsomaan Twin Peaksin salaa. Muistan, että kaverin isä tuli kolmen jälkeen töistä, joten siihen mennessä piti olla jakso katsottuna ja tupa tyhjänä. Meillä ei kotona ollut mitään videoita, mutta lainasin sen Laura Palmerin päiväkirjan kirjastosta ja muistan olleeni järkyttynyt kun Laura kavereineen sekstaili 13-kesäisinä vanhempien poikien kanssa jossain joella.
Oi niitä viattomuuden aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Jukka Kajava ei ollut Twin Peaksiin ihan tyytyväinen, vaan epäili ettei keisarilla ole vaatteita.
Ja oikeassa oli. Alkaa hyvin ja sitten ei tule mitään. Äärimmäinen pettymys.
Yleensä leffat tuli kuukausia ja sarjat vuosia myöhässä.
Samat nauhat(ei nettiä, digiä) lähetettiin ja tekstitys duunattiin. Luojan kiitos, että ei dubattu.
Nyt asiat tapahtuu hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se joskus johonkin tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ajasta sarjassa syötiin donitsia ja juotiin kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ajasta sarjassa syötiin donitsia ja juotiin kahvia.
So? Jim Jarmusch on tehnyt elokuvan jossa ihmiset juovat kahvia ja polttavat tupakkaa. Elokuvan nimi on Coffee and Cigarettes.
Maailmanhistorian paras sarja. Myös jatko oli tajunnanräjäyttyävä.
Kaunaritkin alkoi neljä vuotta myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kerran, kun ihmemies mcgyver jäi esittämättä, kun vhs ei saapunut ajoissa suomeen.
Tuo oli tekosyy. Oikeasti jätettiin esittämättä, koska siinä jaksossa oli jotain minkä pelättiin aiheuttavan närää Venäjällä. (Mtv3 on myöhemmin myöntänyt tämän, kun tuli joku juhladokumentti, kun täyttivät vuosia).
Twin peaksia esitettiin vuoden 1991 alussa, mutta sitä en muista alkoiko se jo vuoden 1990 puolella.