Bisnesmuoti nyt: miten pukeutuu tyylikäs keski-ikäinen naisjohtaja nykyään?
Niin, otsikossa olikin melko tyhjentävästi aihe, mistä toivon keskustelua 👍🙂
Kommentit (129)
Hölmöt kirjoitti:
Naisjohtajat tuskin täällä kyselevät neuvoja tai ylipäänsä käyvät näitä lukemassa, miksi tämä juttuidea täällä?
Olen naisjohtaja (siis ihan iso johtaja) ja käyn usein täällä. Parasta viihdykettä ja välillä toki vähän säälittävääkin. Mutta olen siis ihan normi nainen joten miksi en viihtyisi täällä niinkuin te muutkin?
Ps. Yhteen kommenttiini toisessa ketjussa vastattiin: "WT!!!"
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ennen kaikkea johtajan tulee osata pukeutua oman vartalotyyppinsä mukaisesti.
Otettasko nyt kuitenkin askel taaksepäin. Ennen kaikkea johtajan tulee osata johtaa ja olla asiantuntija.
Jos tämä sujuu, pukeutuminen voi olla plussaa, muttei se firmaa kaada, vaikka pukeutuisi miten. Jos taas johtaminen ei suju eikä alasta tiedä mitään, minkäänlaiset vaatteet eivät pelsta tilannetta.
Paula Risikon pukeutumista ihailen. Tyylikästä ja harkittua, persoonallista myös, mutta ei missään nimessä tylsää. Asut on aina mietitty viimeisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Paula Risikon pukeutumista ihailen. Tyylikästä ja harkittua, persoonallista myös, mutta ei missään nimessä tylsää. Asut on aina mietitty viimeisen päälle.
Osittain samaa mieltä. Paula Risikon vahvuus on mielestäni kaunis vartalo ja pituus (ainakin kuvissa näyttää pitkältä). Hän on siis muutenkin kaunis ja näyttävä nainen. Vaatteet jäävät sivuosaan.
No niin olen minäkin naisjohtaja, olen huvitellut täällä jo parikymmentä vuotta. Ihan parasta viihdettä ja välillä asiaakin. Minkäs takia tänne ei saisi tämmöisiä kirjoittaa?
Mekkoja on muunlaisiakin kuin röyhelömekkoja, ja mielestäni juuri minimalistiset, tyylikkäät mekon sopivat hyvin bisnespukeutumiseen. Esim. Se Marimekko.
Millaisia mekkoja ajattelit, ap? Olisiko kuvalinkkejä?
Edelleen olen sitä mieltä, että jos koet itsesi itsevarmaksi ja pidät itse tyylistäsi niin se vain korostaa osaamistasi ja mielenkiintoasi.
Vierailija kirjoitti:
Aapeelle sanoisin, että jos olet itse juuri noussut johtoryhmään, ÄLÄ TEE MITÄÄN NOPEITA MUUTOKSIA. Teidän firman kulttuuri on ihan oma juttunsa, eikä siihen sopeuduta ottamalla neuvoja jostain nettipalstalta (varsinkaan sellaiselta, jonkka keskimääräinen käyttäjä ei ole itse johtoryhmässä edes sihteerinä). Sitä pitää tunnustella siellä firmassa. Sitäpaitsi todennäköisesti ainakin osa ihmisistä, joiden kanssa teet töitä, tuntee sinut ja tietää aikaisemman ulkonäkösi. Sen muuttaminen kertaheitolla vain paljastaa epävarmuutesi.
Käytä nyt lähviikkoina omista entisistä vaatteistasi niitä asiallisempia ja konservatiivisempia ja katsele ympärillesi, mitä muut saman tasoiset ihmiset firmassasi käyttävät. Sitten vähitellen entraat vaatekaappiasi siihen suuntaan.
Ja muista, ettei sinua ulkonäkösi trendikkyyden takia ole johtoryhmään valittu.
Todella fiksusti kirjoitettu! Olen samaa mieltä.
Isabella Lowengrip on hyvä esimerkki naisellisesta johtajan pukeutumistyylistä
Vierailija kirjoitti:
Anne Berner tuntuu hanskaavan pukeutumisasiat.
Näyttää huomattavasti ikäistään vanhemmalta. 55v (synt -64)
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli tosi kivasti pukeutuva aiemmin, sellainen ruotsalainen rento mutta asiallinen tyyli.
Nyt esittelee vain tissejään kuvissa, vai onko ne feikit sponsoroidut, ja siksi?
Vierailija kirjoitti:
Aapeelle sanoisin, että jos olet itse juuri noussut johtoryhmään, ÄLÄ TEE MITÄÄN NOPEITA MUUTOKSIA. Teidän firman kulttuuri on ihan oma juttunsa, eikä siihen sopeuduta ottamalla neuvoja jostain nettipalstalta (varsinkaan sellaiselta, jonkka keskimääräinen käyttäjä ei ole itse johtoryhmässä edes sihteerinä). Sitä pitää tunnustella siellä firmassa. Sitäpaitsi todennäköisesti ainakin osa ihmisistä, joiden kanssa teet töitä, tuntee sinut ja tietää aikaisemman ulkonäkösi. Sen muuttaminen kertaheitolla vain paljastaa epävarmuutesi.
Käytä nyt lähviikkoina omista entisistä vaatteistasi niitä asiallisempia ja konservatiivisempia ja katsele ympärillesi, mitä muut saman tasoiset ihmiset firmassasi käyttävät. Sitten vähitellen entraat vaatekaappiasi siihen suuntaan.
Ah. Tällaista skeidaa lukiessani muistan aina, miksi perustin oman firman. Inhosin kaikkea tuota lammastelua yli kaiken. Oma tupa, oma lupa.
Vierailija kirjoitti:
Huono esimerkki, kun hehkutti pitkään aitoja turkiksia. Sitten lähti Lontooseen yksityiskoneella johonkin hyväntekeväisyyteen eläinten hyväksi! Ristiriitaista....? Kaikkea tehdään rahan takia. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli tosi kivasti pukeutuva aiemmin, sellainen ruotsalainen rento mutta asiallinen tyyli.
Nyt esittelee vain tissejään kuvissa, vai onko ne feikit sponsoroidut, ja siksi?
Hups! Mistä nuo ovat ilmestyneet?!!
En nyt jaksanut lukea koko ketjua mutta Sp älä suutu mutta mielestäni paras pukeutumisvinkki sinulle on että puotat painoasi.
Toinen neuvo on pukeutua oman tyylin mukaan, sellaisiin vastteisiin jossa tuntee viihtyvänsä.
Miksi pukeutua niin kuin jossain ssemassa kuvitellaan täytyvän pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono esimerkki, kun hehkutti pitkään aitoja turkiksia. Sitten lähti Lontooseen yksityiskoneella johonkin hyväntekeväisyyteen eläinten hyväksi! Ristiriitaista....? Kaikkea tehdään rahan takia. Hyi.
Ei tämä ole mikään ilmastokeskustelu. Rauhoitu kettutyttö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah. Tällaista skeidaa lukiessani muistan aina, miksi perustin oman firman. Inhosin kaikkea tuota lammastelua yli kaiken. Oma tupa, oma lupa.
Ai sunko mielestä on hyvä vaihtaa identiteettiä kertaheitolla?
Nykyajan keski-ikäinen naisjohtaja pukeutuu edelleen konservatiivisesti mutta hame on arkisena työpäivänä vaihtunut suoriin housuihin. Pankkialalla graafisempaa tyyliä kuin muilla aloilla.
Kansainväliset naisjohtajat tarttuvat mielellään kiinni valmiiseen pukukoodiin koska heidän aikansa menee muiden asioiden miettimiseen eivätkä he halua erottautua joukosta pukeutumisellaan. He usein käyttävät ammattilaisten palveluja hankkiessaan vaatteita ja nojaavat paljon myyjän mielipiteeseen. He shoppailevat harvoin mutta turvallisissa paikoissa kuten isojen luksustavaratalojen puolella jossa asiakkaille on tarjolla pukeutumisasistentti joka käy valitsemassa valmiiksi vaatteita ja esittelee erilaisia tyylejä asiakkaille yksityisellä sovituspuolella. He käyttävät myös paljon kauneusalan yrittäjien palveluita kuten kampaamoita ja manikyristejä. He ovat usein käyneet huippuyliopiston ja se tietynlainen tyyli imeytyy jo niiltä ajoilta. Huoleton mutta silti ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Risikko on hyvä esimerkki asiallisesta mutta kauniista jakkupukutyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pukeutua niin kuin jossain ssemassa kuvitellaan täytyvän pukeutua.
Säästää aikaa kun ihmiset tuo sulle kahvin ja tekee tilaa pöydän ääreen sen sijasta että pyytäisi keittämään kahvia ja viimeiselle tuolille istuu joku kolmikymppinen myyntiassistenttipoju.
Anne Berner tuntuu hanskaavan pukeutumisasiat.