Miksi monella nelikymppisellä on edelleen ysärikulmakarvat?
Sellaiset kapeat viivat. Eikö ne karvat kasva enää?
Kommentit (46)
Nykyjengi on saanut ne pilalle microbladingilla.
Olen nelikymppinen ja huomannut saman omassa kaveripiirissä ja tutuissa!
Tiedän, että asia on triviaali mutta minulla on pari kaveria, jotka todella nyppivät vielä sellaiset ysärikulmakarvat ja asia kävi siksi mielessäni joskus. Minusta syitä ysärikulmakarvojen pitämiseen on monia.
Osalla liiallisen nyppimisen takia kulmakarvat ovat akanneet kasvamasta tai kasvavat ainakin huonosti. Osa taas on todennäköisesti tottunut näkemään omat kasvonsa tietynlaisina, ja kulmakarvojen muuttaminen vaikuttaisi tietysti todella paljon kasvojen ulkonäköön. Osa on ehkä vain piintynyt tapoihinsa eikä huomaa (tai välitä), että muoti on muuttunut. Myös se voi vaikuttaa, että kulmakarvojen kasvattaminen takaisin/tuuheammaksi on hankalaa. Itse tein niin, että en nyppinyt ollenkaan muutamaan kuukauteen (joo, oli ihan kauheat silloin, siellä täällä yksittäisiä karvoja, jotka eivät yhdistyneet kulmakarvoihin), ja nyt minulla on luonnolliset kulmakarvat. En siis mitään puskia saanut kasvatettua, mutta näyttävät luonnollisimmalta kuin ne aimmat nypityt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ysärillä nypitty kulmia. Väärä tieto. Pitää palata 70-luvulle.
Todellakin nypittiin ysärillä. - 95 aloitin yliopiston ja olin yksi harvoista joka ei nyppinyt. Sen ajan julkkiksia katsomalla näkee trendin hyvin.
Juuri 90-luvulla nypittiin! Vuosikymmenen alussa on vähän juuri 70-luvunhenkiset viivat ja myöhemmin haettiin ohutta kaarta (joka joillain meni ns. spermaviivoiksi!)
Täällä on hauska sivu, jossa nykyisille julkkiksille on vaihdettu 90-luvun ohuet kulmat:https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/g29821/what-todays-celebs-…
Ja täällä taas on vertailtu samojen julkkisten kulmia 90-luvulla ja nyt:
https://www.revelist.com/hair/90s-eyebrows/10915/gwen-stefanis-super-th…
(Olen juuri sairauslomalla enkä voi liikkua ja jotenkin tämä aihe toi mieleen eri vuosikymmenten ulkoasuja ja huvitti näinkin pienen yksityiskohdan muistelu!)
En tiedä, mitä tyylisuuntaa minun kulmakarvani ovat. Nypin ne pari yksittäistä väärään paikkaan eksynyttä karvaa ja tummennan kulmat kulmavärillä niiden luonnollista muotoa pitkin. Pitäisikö niitä leventää sentin verran, että olisi muodikas?
Onko oikeasti väliä jollain kulmakarvoilla? Nelikymppisenä pukeudun mukavasti enkä välitä, mitä muut ajattelevat ulkomuodostani, saati kulmakarvoistani. Meikkaan, jos meikkaan ja nypin, jos nypin. Huomaan kyllä, että joskus ihmiset nyrpistelevät nenäänsä, mutta turha luulla, että välitän heidän mielipiteistään. Mitä he ovat minulle? Eivät mitään.
En ole koskaan nyppinyt kulmakarvojani, enkä nypi. Keskellä kasvaa muutama ylimääräinen karva ja ne vetäisen samalla höylällä kun kainalokarvat ja säärikarvatkin, alapää on myös ihan samanlainen karvoineen kuin aina.
En ole koskaan ymmärtänyt sitä että vähän aikaa sitten oli muotia sellainen että nypittiin omat kulmakarvat kokonaan pois ja sitten piirrettiin jollain kynällä ihan eri kohtaan oudot viivat, sitten tulikin muotiin sellaiset pensselisedän kulmat että ei sellaisiakaan kellään naisella oikeasti ole kuin jollain itäeurooppalaisella mummolla jolla on myös parta. Kerran oikein pelästyin kuin menin ärrälle ja kassatytöllä oli sellaiset puolitoistasenttiä paksut puskat silmien yläpuolella.
En kyllä muista että ysärillä olis ollut mitään kovin erikoista kulmakarvamuotia, kyllä se on ollut joskus kymmenen vuoden sisään kaikki oudot ja rumat hömpötykset.
N44