Mitä erityisruokavalioita tai allergioita teillä on?
Mitä erityisruokavalioita tai allergioita teillä on? Otatko omat eväät mukaan kyläpaikkoihin? Muutakin keskustelua aiheesta.
Kommentit (8)
Mulla tulee tomaatista kieli kipeäksi, mutta ei ole todettu mitään allergiaa.
Ei ole muuta kuin laktoosi-intoleranssi. En ota omia eväitä mukaan kyläpaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee tomaatista kieli kipeäksi, mutta ei ole todettu mitään allergiaa.
Sama. Myös sitrushedelmistä mutta ei aina ja kaikista, joten en ole edes tutkituttanut.
Itselläni ei Ole allergioita, mutta täysimetyksellä olevalla vauvallani on ja paljon, joten se vaikuttaa tietenkin minun ruokavaliooni. Tällä hetkellä poissa ruokavaliostani ovat siis kaikki maitoa sisältävät tuotteet, kananmuna, nauta, palkokasvit, kaalikasvit, soija, pähkinät, banaani ja kirsikat. Omat eväät kulkevat siis kaikkialla mukana, koska nyt ruokavalioni on niin rajoittunutta.
Kurkku, paprika, tomaatti, sipuli ja maapähkinä. Eväiden mukaan ottaminen riippuu siitä, mihin olen menossa. Sukulaiset yleensä vaan kysyy että "mitkäs ne sun rajoitteet olikaan"
Gluteeniton ruokavalio ollut alle kouluikäsestä asti keliakian takia.
Hyvin harvoin otan omia eväitä enää kyläpaikkoihin, nykyään liki poikkeuksetta on aina ees jotain syötävää missä vain saatavilla, vaikka sitten tyyliin salaattia ruuaksi ja jätskiä jälkkäriksi jos ei sen erikoisempaa.
Ulkomaille otan aina paketin näkkäriä ym pientä evästä mukaan koska sopivan ruuan löytäminen on paljon haastavampaa, salaatitkin on yleensä tungettu täyteen krutonkia ja muut tuotteet vehnäpohjasiin kastikkeisiin sun muihin ympättyjä tai muuten vaan vaikea tietää mitä sisältää. Siinä kohtaa omat eväät helpottaa ettei ihan nälissään tarvitse olla.
Maito ja punainen liha (tästä tosin en ole varma onko vain nauta tmv. mutta olen oppinut välttämään kaikkia). En ota omia eväitä, maitoa kestän sen verran etten kuole jos joskus syön vähän, punaista lihaa taas ei nykyään tarvitse missään syödä kun kasvissyönti on niin yleistä.
Todella paha koivuallergia jonka seurauksena ruoka-allergioita;
Peruna porkkana ym juurekset. Peruna pahin vatsalle. Porkkana turvottaa kurkun.
Pähkinät ja mantelit
Herneet pavut
Kaikki hedelmät, sitrushedelmiä pystyn syömään välillä
Ruokavalio koostuu siis yleensä lihasta ja salaatista, jugurtti, ruisleipä ja kananmuna