Uuni sammui itsestään! Kummitus?
Olin juuri laittamaisillani lasagnen uunin kun huomasin että joku oli katkaissut virran ja sisällä oli enää 150°c! Olen varma että en sammuttanut ja yksin asustan! Osaako joku antaa teknisen/luonnollisen selityksen vai pitäisikö alkaa uskomaan kummituksiin?
Kommentit (22)
Ei mennyt sulake, vaan jokin/joku oli kirjaimellisesti kääntänyt nuppia niin että uuni oli sammunut. Sulakkeet kunnossa ja uuni lämpenemässä!
Ap
Sulake meni, lämpövastus laukes tai termostaatti on vainaa
Nuppia oli käännetty, ja uunissa ei mitään vikaa! Kuten Ap kirjoitti, jos osaatte lukea! Varmaan kummitus!
Ota taskulamppu ja ryömi kokonaan uunin sisälle. Jos luukku yhtäkkiä sulkeutuu itsestään eikä enää avaudu ja lämmöt kytkeytyvät päälle niin olet kohdannut juuri oikean kummituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ota taskulamppu ja ryömi kokonaan uunin sisälle. Jos luukku yhtäkkiä sulkeutuu itsestään eikä enää avaudu ja lämmöt kytkeytyvät päälle niin olet kohdannut juuri oikean kummituksen.
No onpa mainio idea! Ongelmana vaan että olen aikuisen kokoinen enkä mahdu siihen lootaan!
Ap
Meillä on väännettävät napit uunin etuosassa ja ne pyörivät suht kevyesti. Itse olin kerran hellan edessä seistessäni lääppässyt uunin kiinni kesken paiston.
Sulla on älyuuni. Katkaisee virran kun ruoka on uunin mielestä valmis.
Kyllä se on kummitus! Se on se yks uunien kiusaajahenki, en nyt muista sen nimeä. Olisko ollut Ulla uuninhenki tms.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on väännettävät napit uunin etuosassa ja ne pyörivät suht kevyesti. Itse olin kerran hellan edessä seistessäni lääppässyt uunin kiinni kesken paiston.
Meillä taitaa olla saman valmistajan uuni. Olin laittamassa ruokaa uuniin ja onneksi huomasin, että uuni on lämpeämässä 275 asteeseen. Aina pitää tarkistaa, jos käy uunin edessä, missä asennossa nupit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taitaa olla saman valmistajan uuni. Olin laittamassa ruokaa uuniin ja onneksi huomasin, että uuni on lämpeämässä 275 asteeseen. Aina pitää tarkistaa, jos käy uunin edessä, missä asennossa nupit ovat.
Eihän satu olemaan Rosenlew? Tai no, samaa paskaahan Elektrolux, Saanussia ja AEG! Samalta tehtaaltahan kotoisin...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika ja osta Siemens!
Niinkai pitäis! Olenkin kuullut että henkimaailman meno ei vaikuta Siimensseihin!
Ap
Nyt katolilaispappi paikalle ja manaamaan se uuninhenki pois välittömästi. Voi muuten levitä muihin kodinkoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän satu olemaan Rosenlew? Tai no, samaa paskaahan Elektrolux, Saanussia ja AEG! Samalta tehtaaltahan kotoisin...
Ap
Ei vaan Gorenje. Mikä lie älynväläys ollut, kun epäilytti jo alusta alkaen.
Ymmärrän, että voi kummitella. Meilläkin kummittelee. Televisio tulee päälle keskellä yötä. Alakerrassa käveli joku kopisevilla kengillä yöllä. Asunto on 2- kerroksisen rivitalon pääty. Nukutaan yläkerrassa. Menin kysymään yhtenä yönä, mitä asiaa. Ei vastannut. Minä ajoin kummituksen ulos. Parin viikon päästä oli seinänaapurissa lapsen 7-vuotispäivä. Mentiin juhliin. Siellä tarjottiin kummituskakkua, kun oli pari viikkoa aikaisemmin ruvennut kummittelemaan. Siirtyi naapuriin eikä ole palannut meille . Televisiossa oli tekninen vika.
Vierailija kirjoitti:
Nyt katolilaispappi paikalle ja manaamaan se uuninhenki pois välittömästi. Voi muuten levitä muihin kodinkoneisiin.
Olisi pitänyt uskoa! Nyt leivät sinkoilee leivänpaahtimesta pitkin kämppää!
Ap
Lucifer yleensä sytyttää palamaan kaiken mihin koskee, joten epäilen sulaketta.