Löysin harvinaisen miehen, joka laittaa lapsensa ja naisystävänsä etusijalle.
Olen tottunut vain itsekkäisiin miehiin, jotka laittavat omat menonsa ja harrastuksensa kaiken muun edelle. Lapsen harrastuksiin osallistutaan, jos aikaa tai jaksamista jää omilta menoilta. Vaimon toiveisiin yhteisistä harrastuksista ei lotkauteta korvaansakaan.
Minua jaksaa hämmästyttää, miten hienosti miesystäväni priorisoi lapsensa ykköseksi ja puuhailee jatkuvasti erilaisia asioita hänen kanssaan. Sen lisäksi hän sovittelee omia menojaan niin, että meillä olisi mahdollisimman paljon yhteistä aikaa. Mies haluaa jopa tulla mukaan yhteen omaan harrastukseeni, mikä vaatii häneltä paljon opettelua. Tämä yhtälö on mahdollista sen ansiosta, ettei hän tuhlaa aikaansa sohvalla makoillen, eikä halua tässä elämäntilanteessa käyttää aikaansa paljon aikaa vieviin omiin harrastuksiin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, asetatko miehesi hyvinvoinnin etusijalle, ylitse omien tarpeiden ja halujesi? Olethan valmis kärsimään ja luopumaan jotta muilla olisi parempi elämä?
Kumpikaan ei ole joutunut luopumaan suhteessamme mistään. Siitä ajasta, mikä ennen seurusteluamme harrastettiin yksin, käytetään nyt osa yhdessä harrastamiseen. Miksi parisuhteessa kenenkään pitäisi kärsiä, en ymmärrä kysymystä lainkaan? Molempien on hyvä olla, kun intressit kohtaavat. ap
Naisen ja lasten intressit = harrastukset, matkailut, ystävät, lepäily
Miehen intressit = palvella naista ja lapsia.
Kuulostaa ankealta. Minä ajattelin nauttia tästä ainoasta elämästäni, ja PALJON. Siksi teen PALJON asioita, harrastuksia ja matkojakin, _juuri_ niinkuin huvittaa.
T. Mies
Koeta nyt päättää, onko se matkustelu sinun vain muun perheesi intressi. Vähän kuulostaa siltä, ettet halua olla osana omaa perhettäsi.
Tottakai elän perheessä, nimenomaan _osana_. En symbioosissa kenenkään toisen kanssa vaan hengittämässä ihan omilla keuhkoilla ja ajatukset syntyvät ihan _omissa_ aivoissa. Siksi mm. matkustan toisinaan juuri niin kuin haluan, yksin, kaksin, perheenä tai vaikka kaverin kanssa.
Mikä siis oli pointtisi? Ei näitä juttuja keneltäkään ole kielletty.
Pointtini oli, että vaikka minä olen tasapainoinen ja rakastava lasten isä ja aviomies, en minä aseta muita etusijalle aina ja kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa narsistille, kuinka kauan tätä on ollut?
Miehessä ei ole mitään narsismiin viittaavaa. Hän ei yritä kontrolloida tekemisiäni, ei nostanut minua jalustalle suhteen alkuvaiheessa, ei ole moittinut minua mistään. Mies on aidosti kultainen ja hyväsydäminen ihminen. ap
Kuulostaa ihan narsistimiehen käytökseltä ensimmäisinä vuosina. Lue kirja ”Kaikki anteeksi”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, asetatko miehesi hyvinvoinnin etusijalle, ylitse omien tarpeiden ja halujesi? Olethan valmis kärsimään ja luopumaan jotta muilla olisi parempi elämä?
Kumpikaan ei ole joutunut luopumaan suhteessamme mistään. Siitä ajasta, mikä ennen seurusteluamme harrastettiin yksin, käytetään nyt osa yhdessä harrastamiseen. Miksi parisuhteessa kenenkään pitäisi kärsiä, en ymmärrä kysymystä lainkaan? Molempien on hyvä olla, kun intressit kohtaavat. ap
Naisen ja lasten intressit = harrastukset, matkailut, ystävät, lepäily
Miehen intressit = palvella naista ja lapsia.
Kuulostaa ankealta. Minä ajattelin nauttia tästä ainoasta elämästäni, ja PALJON. Siksi teen PALJON asioita, harrastuksia ja matkojakin, _juuri_ niinkuin huvittaa.
T. Mies
Koeta nyt päättää, onko se matkustelu sinun vain muun perheesi intressi. Vähän kuulostaa siltä, ettet halua olla osana omaa perhettäsi.
Tottakai elän perheessä, nimenomaan _osana_. En symbioosissa kenenkään toisen kanssa vaan hengittämässä ihan omilla keuhkoilla ja ajatukset syntyvät ihan _omissa_ aivoissa. Siksi mm. matkustan toisinaan juuri niin kuin haluan, yksin, kaksin, perheenä tai vaikka kaverin kanssa.
Mikä siis oli pointtisi? Ei näitä juttuja keneltäkään ole kielletty.
Pointtini oli, että vaikka minä olen tasapainoinen ja rakastava lasten isä ja aviomies, en minä aseta muita etusijalle aina ja kaikessa.
Niin? Ei aloittakaan sanonut, että mies asettaa muut etusijalle AINA ja KAIKESSA.
Vierailija kirjoitti:
Luepa kirja ” Kaikki anteeksi”. Siinä Laura tapaa Mikon, kaikin puolin täydellisen miehen, joka osallistuu jopa harrastuksiin. Mies on hurmaava, kohtelias ja herkkä. Hyvä isä lapsilleen.
Tätä kestää jonkin aikaa ja yhdessä asuminenkin sujuu alkuun hyvin ja kaikki näyttää täydelliseltä.
Vähän kerrastaan miehestä paljastuu hänen toinen puoli.
Tunnistan narsistin. Tämä mies on vaatimaton, aidosti epäitsekäs, eikä tee numeroa itsestään. ap
Ei voi enää flirttailla ja kuulla kehuja toisilta äijiltä. Tyypillinen pettäjä.