Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun keskeyttämään raskauden myöhäisillä viikoilla

Vierailija
06.08.2019 |

Raskaus on juuri alkanut vähän näkyä ja ulkopuolisille ja läheisille kertominen olisi ollut nyt käsillä. Sen sijaan joudun synnyttämään elinkelvottoman sikiön
En jaksaisi puhua asiasta ihmisten kanssa. Tämä on todella rankkaa aikaa. Miten pystyn salaamaan tämän? Joudun viikon sairaslomalle. Esimieheeni en luota eikä hän ole henkilö, jolle haluaisin avautua. Koodin hän tulee kuitenkin näkemään sairaslomalapusta ja on epäilemättä kiinnostunut sen selvittämään. Tuntuu kaiken päälle tosi pahalta, että asiani tulee väkisin ilmi. Olenko kuin ei mitään vai pitäisikö asiasta oikeasti kertoa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä tarvitse hävetä. Kerro reilusti kaikille. Otan osaa ja voimia.

Vierailija
2/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että keskeytys on pakko tehdä ja että toivottavasti siitä ei udella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa jos et itse halua. Pyydä lääkäriä kirjoittamaan koodi, josta ei suoraan tiedä mistä on kyse. Yleensähän koodit ovatkin sellaisia, ettei niistä voi tarkkaan tietää, mikä on ollut. Paitsi nyt joku flunssa tms. Esimerkiksi kun läheiseni kuoli, sairaslomatodistuksessani oli sairasloman syynä akuutti stressireaktio. Voimia haasteelliseen tilanteeseesi! 

Vierailija
4/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimuus voi kannattaa. Ja Toni voit pyytää että ei tuu kyselyitä. Eipähän pääse juorut leviämään kun lyö totuuden tiskiin

Vierailija
5/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä joutunut vaan päätit itse. Raskas asia kuitenkin tottakai.

Vierailija
6/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Jos epäilet, että asia tulee työpaikalla ilmi, vaikka et sitä haluaisi, onko mahdollista lähettää työkavereille sähköpostiviesti, jossa kerrot asian ja sen, että et halua ja jaksa puhua siitä jokaiselle erikseen.

Vierailija
7/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä joutunut vaan päätit itse. Raskas asia kuitenkin tottakai.

Kuolleen lapsen synnyttäminen ei ole oma päätös. Joskus niin on pakko tehdä, halusi tai ei. Täysin idioottimaista lähteä ap:ta syyllistämään asiasta, jolle hän ei ole voinut yhtään mitään. Ihan riittävän kipeää tekee tuollainen tilanne ilman näitä typeriä "oma oli päätöksesi"-kommenttejakin. Joku raja voisi jopa av:lla olla näiden kommenttien kanssa. 

Vierailija
8/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle tai muillekaan työkavereille ei kuulu millään tavalla, miksi olet sairaslomalla. Kerrot jos itse haluat, mutta kukaan ei sinua siihen voi pakottaa. Esimies syyllistyy vaitiolovelvollisuuden rikkomiseen, jos kertoo luottamuksellista tietoa eteenpäin. 

Vierailija
9/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie saikkulappu esimiehen esimiehelle ja kerro, että et luota esimieheesi arkaluontoisessa asiassa. Täysin validi tapa toimia.

Vierailija
10/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Jos epäilet, että asia tulee työpaikalla ilmi, vaikka et sitä haluaisi, onko mahdollista lähettää työkavereille sähköpostiviesti, jossa kerrot asian ja sen, että et halua ja jaksa puhua siitä jokaiselle erikseen.

Asia ei saa tulla ilmi. Jos sitä pelkäät, ota yhteys HR:ään tai esimiehen esimieheen. Myös työterveyshuollon väelle voit kertoa esimiehestä.

Vierailija
11/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies ei voi kertoa asiasta muille. Voit varmistautua vielä tästä sanomalla, että toivot, että tieto syystä ei leviä.

Vierailija
12/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse teet päätöksen päättää toisen ihmisen elämä, tulisi myös kantaa vastuu seurauksista.

Abortissahan ei ole mitään väärää, ei pitäisi olla ongelma kertoa kaikille.

Osaatko sisäistää lukemaasi..? Tuskin.

Vierailija
13/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sait keskenmenon etkä halua puhua siitä. Syitä ei tarvitse selittää.

Vierailija
14/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että sait keskenmenon etkä halua puhua siitä. Syitä ei tarvitse selittää.

Ei tarvitse myöskään keksiä valheellisia syitä. Sairasloman syy ei kuulu kenellekään työpaikalla. Piste.

Vierailija
15/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla olet? RV 12?

Missä tutkimuksessa selvisi vai loppuiko kasvu vain?

Voimia 💕

Voit hakea saikkua esim päivää ennen toimenpidettä viikoksi esim selkäkivun, flunssan tai kaatumisen varjolla ja sit menet toimenpiteeseen.

Ei saa pimeä esimies tietää mitään.

Vierailija
16/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle! Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja olin niin rikki, että en pystynyt asiasta juuri kenellekään kertomaan, ja salasin asian melkein kaikilta. Vain lähipiirini tiesi. Jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä kannattanut olla avoimempi.

Vierailija
17/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle! Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja olin niin rikki, että en pystynyt asiasta juuri kenellekään kertomaan, ja salasin asian melkein kaikilta. Vain lähipiirini tiesi. Jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä kannattanut olla avoimempi.

Niin, no jälkeenpäin on helppo olla viisas. Siinä tilanteessa teit niinkuin parhaaksi koit. Ehkä et silloin kyennyt kertomaan, kuntouduttuasi olisit pystynyt, mutta et siinä tilanteessa.

Psyyke ja keho silloin niin kovilla.

Ei ole kaikken tapa olla omist asioista kaikille avoin.

Ei tarvitse.

Saa tehdä kuten omalta tuntuu.

Vierailija
18/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita esimiehelle menevän lapun päälle, että salassapidettävä.

Sitä se on toki muutenkin, mutta tuo muistuttaa esimiestä siitä, ettei jätä esim. pöydälle lojumaan muiden nähtäväksi.

Vierailija
19/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä viikolla olet? RV 12?

Missä tutkimuksessa selvisi vai loppuiko kasvu vain?

Voimia 💕

Voit hakea saikkua esim päivää ennen toimenpidettä viikoksi esim selkäkivun, flunssan tai kaatumisen varjolla ja sit menet toimenpiteeseen.

Ei saa pimeä esimies tietää mitään.

Nt-ultrassa selvisi. Nyt 15+ ja tilanne todettu toivottomaksi. Kasvu on ok, jopa isompi kuin pitäisi.

Vierailija
20/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen kokenut läpi valitettavasti rv 22+ viikoilla 8kk sitten. Aivan kamalaa, niin rankkaa että!! Kovasti voimia tulevaan! En osaa sanoa miten toimia, kuuntele itseäsi. Omalla kohdalla kaikki töissä tiesi raskaudesta ja oli todella rankkaa palata sairausloman jälkeen. Ekat päivät meni täysin itkiessä töissä. Työkaverit oli ihania kyllä, mutta oli todella rankkaa käydä asiaa koko ajan läpi aina eri työkavereiden kanssa. Valitettavasti viime juhannuksena tuli sitten keskenmeno rv 8 ja oli ihanaa kun töissä ei kukaan tiennyt asiasta. Ei tarvinnut alkaa selittelemään tai kertomaan enempää eikä tullut sääliviä katseita.

Mietin että jos et kerro muille niin miten jaksat olla töissä sitten kun töihin paluun aika on? Miten pitkällä olet? Voi olla rankkaa sekin et yrittää esittää että kaikki ok. Toki riippuu töistä. Itse olin parisen kk poissa kun oon asiakaspalvelutehtävissä eikä olisi tullut mistään mitään jos olisi tarvinnut kuunnella ihmisten huolia ja murheita kun oma elämä oli juuri saanut valtavan särön.

Vertaistukea saat muuten jos sitä haluat multa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi