Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemisia työttömiä paikalla? Millaisia "työtarjouksia" olette saaneet työkkäristä?

Vierailija
06.08.2019 |

Onko täällä ketään maisterikoulutettua, joka olisi nyt tai ollut äskettäin työttömänä? Millaisia "työtarjouksia" eli niitä pakkohakupaikkoja olet saaneet työkkäristä? Vain oman ammatin paikkoja tai muuten sellaisia johon vaaditaan maisterikoulutus? Vai jotain mäkkärin kassa-apulaisen paikkoja vajailla tunneilla ja kuuden euron liksalla?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, ettei TE-toimistossa osata arvioida, mihin työhön korkeammin koulutetut solveltuisivat. Pitäisikö siellä olla joka alalta ihminen vai miten tämä ratkaistaisiin?

Esim. niin, ettei näitä "työtarjouksia" läheteltäisi. Jokainen oikeasti töihin haluava työtön osaa etsiä työtä itsekin, ja toisaalta työnantajat eivät halua mitään lusmuja palkata. Työkkäri siinä välissä "tarjouksineen" ei tee mitään hyödyllistä.

Vierailija
62/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kk työttömyyden jälkeen ammattisuoja katoaa, joten sen jälkeen (eduskunnan päätöksellä) työttömän on haettava kaikkia niitä töitä, joita hänen kohtuudella odotetaan oppivan tekemään. Siksi akateeminen 7 kk työttömänä ollut joutuu oikeasti pohtimaan, miksi ei oman alan töihin työllisty ja työllistyisikö vaikka henkilökohtaiseksi avustajaksi.

Joo totta, mutta minua ihan oikeasti kiinnostaa nyt vain se, että millaisia tarjouksia sieltä työkkäristä tulee akateemisille. Ap

Niitä, joita itse on määritellyt. Lakimiehelle lakimiehenpaikkoja, luokanopettajalle luokanopettajanpaikkoja jne. Ihan kiinni työttömästä itsestään, millaisia paikkoja tarjotaan.

Toivotaan ainakin näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kutsun oman alani työhaastatteluun. Kyseessä oli rahat pois valtiolta -henkinen kusetus, jossa sain tehdä lyhyessä pätkässä usean ammattilaisen hommat palkkatuella niin, että pulju pärjää taas seuraavaan huijaukseen saakka.

Tällaisiin poliitikot painostavat ihmisiä.

Vierailija
64/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja miehelleni on tullut vain oman alan paikkoja.

Vierailija
65/67 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kk työttömyyden jälkeen ammattisuoja katoaa, joten sen jälkeen (eduskunnan päätöksellä) työttömän on haettava kaikkia niitä töitä, joita hänen kohtuudella odotetaan oppivan tekemään.

Työnantaja voi olla eri mieltä tästä, sillä rekrytointi on työnantajan - ei työntekijän - toimintaa.

Kuten kirjoitin: työttömän on haettava töitä. En kirjoittanut, että hänet on pakko ottaa töihin.

Eikö ole kaikkien kannalta ajan tuhlausta hakea töitä, joihin ei ole kokemusta tai pätevyyttä? Työnantajat eivät mielellään palkkaa väärän alan tai väärän koulutustason ihmisiä.

Vierailija
66/67 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työttömistä maisterikavereista moni on itse työllistynyt juuri sinne työkkäriin lähettämään näitä työtarjouksia. Joku sanoi, ettei TE-toimistossa osata arvioida, mihin työhön korkeammin koulutetut solveltuisivat. Pitäisikö siellä olla joka alalta ihminen vai miten tämä ratkaistaisiin? Kuitenkin korkeakoulutteja itsekin ne, jotka lappuja lähettävät.

Naurettava ajatuskin tosiaan että työkkärissä pitäisi olla jokaisen henkilökohtaisen cv:n urapolku-asiantuntija, joka valkkaa aikuisen ihmisen puolesta töitä. Samoista paikoistahan on kyse jotka ovat jo 1voimissa työpaikoissa nähtävillä, itsehän ne pitää etsiä.

Työkkäriltä ei tarvitse muuta kuin tarvittaessa apua työllisyyskoulutukseen, palkkatukeen tai vastaavaan liittyen. Kai järkevä ihminen osaa itsekin katsoa avoimet työpaikat?

Vierailija
67/67 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työttömistä maisterikavereista moni on itse työllistynyt juuri sinne työkkäriin lähettämään näitä työtarjouksia. Joku sanoi, ettei TE-toimistossa osata arvioida, mihin työhön korkeammin koulutetut solveltuisivat. Pitäisikö siellä olla joka alalta ihminen vai miten tämä ratkaistaisiin? Kuitenkin korkeakoulutteja itsekin ne, jotka lappuja lähettävät.

Naurettava ajatuskin tosiaan että työkkärissä pitäisi olla jokaisen henkilökohtaisen cv:n urapolku-asiantuntija, joka valkkaa aikuisen ihmisen puolesta töitä. Samoista paikoistahan on kyse jotka ovat jo 1voimissa työpaikoissa nähtävillä, itsehän ne pitää etsiä.

Työkkäriltä ei tarvitse muuta kuin tarvittaessa apua työllisyyskoulutukseen, palkkatukeen tai vastaavaan liittyen. Kai järkevä ihminen osaa itsekin katsoa avoimet työpaikat?

Ap tässä. Ymmärsit aloituksen pointin aivan väärin. Tietenkin akateeminen työtön on itse oman uransa asiantuntija ja tietää etsiä itselleen sopivia paikkoja. Ei kukaan akateeminen odota, että työkkäri järjestää työtä.

Pointti oli ne työkkärin työtarjoukset, joita on pakko hakea tai muuten tulee karenssi. Aloituksessani kysyin tuleeko vain oman alan paikkoja, joita tuntuu järkevältä hakea ja hakisi muutenkin. Vai tuleeko jotain mäkkärin kassa -paikkoja, joita on sitten ihan pakko hakea ettei karenssi iske, vaikka ne paikat ei omaan uraan liity eikä niitä edes saa vaikka hakisi koska on ylikoulutettu. Ap