Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milleniaaleista (eli tämän päivän 23–38-vuotiaista) 22% sanoo, että "heillä ei ole ystäviä" ollenkaan

Vierailija
06.08.2019 |

Todellinen lukema lienee vieläkin isompi

https://www.vox.com/platform/amp/science-and-health/2019/8/1/20750047/m…

Nykyisin ei ole mitenkään harvinaista, että monella ei ole ystäviä ollenkaan.

Somen ja digitaalisaation myötäkö tämä on mahdollistunut?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksi niistä. Tai no, oli mulla yksi kaveri, mutta se tykkäsi hyväksikäyttää mua niin uskalsin parin vuoden jälkeen lähteä siitä kaverisuhteesta.

N25

Vierailija
2/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun tuohon ryhmään jolla ei ole ystäviä. Ainoastaan onlinekavereita, joihin tutustuin onlinepeleissä ja joiden kanssa höpöttelen vain pelissä ja whatsappissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun tuohon ikäluokkaan. Kavereita saa helposti, mutta läheisiä ystävyyssuhteita on vaikeata muodostaa.

Vierailija
4/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän mistään puhutakaan kuin somesta ja kuinka paljon on fb-kavereita sun muita 'seuraajia', postaillaan kuvien kanssa juttuja festareilta ym. Eikö se nimenomaan ole nykypäivää? Isot frendilaumat, tyttöjen illat jne.

Vierailija
5/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin 38-vuotias on milleniaali? Eikö milleniaali tarkoita suunnilleen vuonna 2000 tai vähän sen jälkeen syntynyttä??

Vierailija
6/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 38-vuotias on milleniaali? Eikö milleniaali tarkoita suunnilleen vuonna 2000 tai vähän sen jälkeen syntynyttä??

Baby Boomers: Born 1946-1964 (54-72 years old) Generation X: Born 1965-1980 (38-53 years old) Millennials: Born 1981-1996 (22-37 years old) Post-Millennials:Born 1997-Present (0-21 years old)

Vierailija
7/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän mistään puhutakaan kuin somesta ja kuinka paljon on fb-kavereita sun muita 'seuraajia', postaillaan kuvien kanssa juttuja festareilta ym. Eikö se nimenomaan ole nykypäivää? Isot frendilaumat, tyttöjen illat jne.

Niin sitä on potentiaalisesti 1000 instagram seuraajaa ja satoja tykkääjiä joka kuvalle jonka lataat sinne, mutta kaiken sen takana todellisessa elämässä on 0 oikeata ystävää ja ei yhtäkään ihmistä joka todella koskettaisi sinua fyysisesti.

Ainakin minä kuulen jatkuvasti, ihan kauniiltakin ihmisiltä kuinka hemmetin yksinäisiä he ovat eikä heillä ole todellisia ystäviä ja ei ole harvinaista sekään että moni näistä on ollut vuosia harrastamatta seksiä.

Sen pitäisi inspiroida ihmisiä lähestymään toisiaan, koska tapaamasi mielenkiintoisen oloinen ihminen voi olla aivan yhtä yksinäinen kuin sinä vaikka ulkoisesti ei siltä näyttäisikään.

Vierailija
8/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se some ystäviä kadota. Ilman internettiä en puhuisi töiden ulkopuolella kenenkään kanssa - nyt edes virtuaalisesti keskustelupalstoilla.

Vierailija
9/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi. Tyttöystävä tosin oli vielä hiljakkoin. Muuten tilanne ei juurikaan haittaa, mutta naisen haluaisin vielä varmaankin jossain vaiheessa.

M 30v.

Vierailija
10/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossahan luki "tämän päivän" 23-38 vuotiaista. Tämän päivän. 

Itse artikkelissa lukikin: "Today, members of the millennial generation are ages 23 to 38."

Vierailija
11/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, valitettavasti se on suomessa mennyt siihen ettei voi lainkaan pitää kavereita. Tuntuu vaan että kaikki on jotain oman navan tuijottelijoita, vetää raivareita ihan oudoista jutuista, käytöstapoja ei ole, haluu vaan hyötyä jollain tavalla jne. Jotain perusystävällisyyttä pidetään small talk paskanjauhantana. Tuntemattomiin ei haluta tutustua.

Naisystäviäkin voi pitää vaan ulkomailla. Ylimielisyys ja miesviha on ne jutut jolla suomalaiset naiset menee.

Vierailija
12/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on koska somet.

Vierailija
13/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös. Mulle ystävättömyys on ihan itse valittu tilanne, en kerta kaikkiaan kaipaa sellaisia ystäviä mihinkään. 

Vierailija
14/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi, kolmekymppinen. Ei ole somet syynä, vaan se että jäin jo koulussa porukasta ulos.

Vierailija
15/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lapsena ja nuorena useampikin todella hyvä ystävä. Sitten muutin valmistuttuani miehen kotipaikkakunnalle monien satojen kilometrien päähän, sairastuin masennukseen ja yhteydenpito ystäviin jäi. Tältä uudelta paikkakunnalta olen muutaman ystävän saanut, mutta kyllä se vaan vanhemmiten on vaikeampaa ainakin mulle ja kausittain viihdynkin näin ruuhkavuosien aikana enemmän omissa oloissani. Olen syntynyt-81.

Vierailija
16/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että käsite ”ystävä” tuntuu vaihtelevan ihmisestä toiseen melkoisesti. Ja mitä sillä tarkoitetaan.

Minulle ystävä merkitsee kaveria läheisempää henkilöä jonka tunnen tosi hyvin, mutta esim. eräs maailmaa syleilevä extrovertti tuttuni kutsuu kaikkia tapaamiaan kavereita ystäviksi. Siis ihan satunnaisia ns. hyvän päivän tuttujakin. Nekin on hänelle ystäviä, suunnilleen ekasta tapaamisesta lähtien.

Minäkin siis todennäköisesti hänen kirjoissaan olen hänen ystävänsä vaikka hän on minulle vain tuttu tai maksimissaan kaveri.

Vierailija
17/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ystävyyssuhteet ovat kovin pinnallisia. Ne perustuvat helppouteen. Hyvin kuvaavaa on juuri tuo somen kautta yhteydenpito. Eivät ne kestä sitä jos ystävä esim. sairastuu. Menee liian vaikeaksi ja toinen koetaan heti raskaana taakkana, jos se helppous yhteydenpidosta häviää. Ja kun noita sairastumisia ym. vastoinkäymisiä kuitenkin sattuu elämänvarrelle, niin ystävyyssuhteet sitten päättyvät. 

Vierailija
18/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni milleniaalit ovat niitä tämän päivän 12-19 vuotiaita teinejä eli 2000-luvun jälkeen, näin ainakin on mediassa asiasta puhuttu. Yli parikymppiset eivötsiis ole enää milleniaaleja, he ovat jo kasvaneet sen vaiheen ohi ja aikuistuneet.

Vierailija
19/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni milleniaalit ovat niitä tämän päivän 12-19 vuotiaita teinejä eli 2000-luvun jälkeen, näin ainakin on mediassa asiasta puhuttu. Yli parikymppiset eivötsiis ole enää milleniaaleja, he ovat jo kasvaneet sen vaiheen ohi ja aikuistuneet.

Olet ymmärtänyt sain täysin väärin. Ekat milleniaalit ovat syntyneet 80-luvulla ja siis eläneet nuoruutensa 2000-luvulla. Nuoremmat ovat jo eri sukupolvea.

Vierailija
20/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen milleniaali, eikä minullakaan ole ystäviä. Ei ole ollut yläasteen jälkeen. Joitain kavereita on, mutta ei kukaan juuri koskaan halua nähdä livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi