Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupoissa pitäisi olla lapsikielto!

Vierailija
06.08.2019 |

Kerrankin olisi jokin alue jonne lapsia ei saisi tuoda ja joka olisi lapsista vapaa, samalla taattaisiin kaikille kaupassakäyville asiakkaille ostosrauha kun ne jaloissa huutavat ja riehuvat lapset on poissa maisemista.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että kauppa on paikka jossa lapset häiritsevät itseäni ehkä kaikkein vähiten maailmassa. En erityisemmin pidä lapsista, mutta tosi harvoin on kaupassa osunut kohdalle mitään kovin häiritseviä tapauksia. Satunnainen huutoitkuraivari ei maailmaani kaada, ja niitä näkyy kyllä yllättävänkin harvoin.

Omasta lapsuudestani muistan, kun iskän kanssa käytiin kaupassa melkein joka päivä. Se oli meidän yhteinen juttu. Olisi ollut kurjaa jos se olisi kielletty.

Ennen vanhaan saattoi todellakin kerran viidessä vuodessa osua kohdalle se satunnainen itkupotkuraivari, joka ei haitannut. Muutama päivä sitten cittarissa kolme kakaraa kiljui kun palosireenit eri suunnista (eri perheiden lapset) ja sitä edellisellä kerralla yksi ulvoi kassajonossa ja toinen yhtyi kuoroon. Ei ole satunnaista.

Ai. Mulle on käynyt sitten tosi hyvä tuuri. Käyn isossa kaupassa joka toinen päivä, ja sen lisäksi pikkukaupoissa satunnaisesti. Käytän vielä kaupassa aika paljon aikaa, sillä menen harvoin paikalle valmiin listan kanssa. Silti näitä huutavia lapsia ei ole kohdalle osunut kuin todella harvoin.

/16

Itse olen töissä valtavassa hypermarketissa, eikä nämä aloituksessa kuvaillut rääkyvät ja juoksevat lapset ole todellakaan arkipäivää. Ehkä meidän kaupassa käy sitten vain ne harvat lapset jotka käyttäytyvät.

Mut hei, lapsen itkun ja kitinän ymmärtää. Aloittajan kaltaiset koliikkiaikuiset ovat aivan perseestä niin asiakkaina kuin ihmisinä.

Vierailija
42/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, mutta muistakaa lasten vihaajat vaihtaa itse omat vaippanne myöhemmin. Ja jos ei riitä eläkkeen ja hoidon maksajia niin se on sitten voi voi ja kevyet mullat vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että kauppa on paikka jossa lapset häiritsevät itseäni ehkä kaikkein vähiten maailmassa. En erityisemmin pidä lapsista, mutta tosi harvoin on kaupassa osunut kohdalle mitään kovin häiritseviä tapauksia. Satunnainen huutoitkuraivari ei maailmaani kaada, ja niitä näkyy kyllä yllättävänkin harvoin.

Omasta lapsuudestani muistan, kun iskän kanssa käytiin kaupassa melkein joka päivä. Se oli meidän yhteinen juttu. Olisi ollut kurjaa jos se olisi kielletty.

Ennen vanhaan saattoi todellakin kerran viidessä vuodessa osua kohdalle se satunnainen itkupotkuraivari, joka ei haitannut. Muutama päivä sitten cittarissa kolme kakaraa kiljui kun palosireenit eri suunnista (eri perheiden lapset) ja sitä edellisellä kerralla yksi ulvoi kassajonossa ja toinen yhtyi kuoroon. Ei ole satunnaista.

Ai. Mulle on käynyt sitten tosi hyvä tuuri. Käyn isossa kaupassa joka toinen päivä, ja sen lisäksi pikkukaupoissa satunnaisesti. Käytän vielä kaupassa aika paljon aikaa, sillä menen harvoin paikalle valmiin listan kanssa. Silti näitä huutavia lapsia ei ole kohdalle osunut kuin todella harvoin.

/16

Itse olen töissä valtavassa hypermarketissa, eikä nämä aloituksessa kuvaillut rääkyvät ja juoksevat lapset ole todellakaan arkipäivää. Ehkä meidän kaupassa käy sitten vain ne harvat lapset jotka käyttäytyvät.

Mut hei, lapsen itkun ja kitinän ymmärtää. Aloittajan kaltaiset koliikkiaikuiset ovat aivan perseestä niin asiakkaina kuin ihmisinä.

Tämä!!! Kiitos tästä.

Vierailija
44/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppoihin kielto nyrpeille veloille, siis niille jotka inhoaa lapsia (kaikki velat ei inhoa). Velat ovat yhteiskunnan vapaamatkustajia vanhuudessaan. Eivät ole tuottaneet veronmaksajia yhtään ja hoidattavat itsensä yhteiskunnalla.

Ja vasta-argumentti ”lapsiperheet ne on vapaamatkustajia” ei toimi. Lapsiperheer on juuri niitä työssäkäyviä joill isot asuntolainat ja pakko käydä töissä ja maksaa veroja.

T. Viiden äiti, brutto 7500e/kk ja tästä maksan jo melkein puolet veroa

Vai vielä vapaamatkustajia? :D Näin velana voin sanoa, että sinä perheinesi olet väistämättä suurempi kulu yhteiskunnalle kuin minä tulen koskaan olemaan. Nostat oletettavasti lapsilisää? Käytät valtion palveluita lapsinesi; päiväkoti, lääkärikäynnit, neuvolatoiminta, synnytyksen hoito, peruskoulu? Kaikki järjettömän kallista puuhaa valtion kukkarolle.

Minä teen töitä ja maksan veroja. Noin kerran kolmessa vuodessa käyn kunnallisella lääkärillä ihottuman tai hammassäryn vuoksi. Kun aikanani olen siinä kunnossa, että en voi itse huolehtia itsestäni, maksan itseni sisälle johonkin yksityiseen palvelukotiin. Kunnallista vanhustenhoitoa tuskin on silloin enää olemassakaan, kuten ei eläkejärjestelmääkään ainakaan nykyisessä muodossaan.

Puhumattakaan siitä, että vaikka kuinka käyttäisit kestovaippoja niin hiilijalanjälkesi on lisääntymisen jälkeen aina tolkuttomasti suurempi kuin minun koskaan.

Lisäänny siis rauhassa ja vihaa veloja siinä ohessa, mutta vapaamatkustajaksi ja valtion taakaksi on turha yrittää leimata.

/16

Vierailija
45/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni yksi lapsi, jonka olen opettanut käyttäytymään. Tosi pienetkin lapset ymmärtää puhetta, kun opettaa käytöstapoja. Vaikka itselläni on lapsi, niin en minäkään siedä huonosti käyttäytyviä lapsia, vauvojen itku yms on asia erikseen, joka ei ole häiritsevää. Käyn yksi tai perheenä kaupassa aina esim klo 7 tai klo 8, riippuen miten kauppa avautuu, syynä se, et en kestä lasten huonoakäytöstä (mm. huuto ja juoksentelu).

Vierailija
46/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät aikuiset pitäisi eliminoida maailmasta. On aikamoista tyhmyyttä aikuiselta ihmiseltä, jos häiriintyy normaaleista elämän äänistä eikä silti osaa empiirisesti valikoida ostoksilla käyntiaikaa siten ettei häiriötekijöitä ole paikalla. Oletko autistinen, kun et pysty rikkomaan kaavaasi?

Sinun huutava kakarasi ei kuuli ”normaaleihin elämän ääniin”. Ja tiedoksesi, kaupassa käymisen ajankohtaan ei pysty välttämättä vaikuttamaan itse, vaan sinne mennään silloin kun sinne ehtii.

Vierailija
47/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuulosuojaimet.

Vierailija
48/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat osaa kasvattaa lapsensa, olen tämän ällistyksellä todennut muutaman kerran. Esim. taidenäyttelyssä isukki sanoi heti kättelyssä lapsilleen, että täällä ei sitten juosta eikä huudeta. Hiljaa olivat, vaikka olin jo etukäteen kironnut, että miksi pitää raahata lapset taidenäyttelyyn.

Vierailija
49/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole aikuisia eikä heiltä siis voi vaatia aikuismaista käytöstä. On ihan normaalia elämää että pieni lapsi itkee, huutaa eikä malta olla aloillaan.

Sen sijaan ei ole normaalia, jos aikuisen ihmisen sietokyky on niin heikko että joku kiljuva vauva kaupassa aiheuttaa suurta häiriintymistä.

T. mamma joka ei saa kiljuvaa pentuaan hiljaiseksi, ja se on muiden syy

Vierailija
50/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppoihin kielto nyrpeille veloille, siis niille jotka inhoaa lapsia (kaikki velat ei inhoa). Velat ovat yhteiskunnan vapaamatkustajia vanhuudessaan. Eivät ole tuottaneet veronmaksajia yhtään ja hoidattavat itsensä yhteiskunnalla.

Ja vasta-argumentti ”lapsiperheet ne on vapaamatkustajia” ei toimi. Lapsiperheer on juuri niitä työssäkäyviä joill isot asuntolainat ja pakko käydä töissä ja maksaa veroja.

T. Viiden äiti, brutto 7500e/kk ja tästä maksan jo melkein puolet veroa

Vai vielä vapaamatkustajia? :D Näin velana voin sanoa, että sinä perheinesi olet väistämättä suurempi kulu yhteiskunnalle kuin minä tulen koskaan olemaan. Nostat oletettavasti lapsilisää? Käytät valtion palveluita lapsinesi; päiväkoti, lääkärikäynnit, neuvolatoiminta, synnytyksen hoito, peruskoulu? Kaikki järjettömän kallista puuhaa valtion kukkarolle.

Minä teen töitä ja maksan veroja. Noin kerran kolmessa vuodessa käyn kunnallisella lääkärillä ihottuman tai hammassäryn vuoksi. Kun aikanani olen siinä kunnossa, että en voi itse huolehtia itsestäni, maksan itseni sisälle johonkin yksityiseen palvelukotiin. Kunnallista vanhustenhoitoa tuskin on silloin enää olemassakaan, kuten ei eläkejärjestelmääkään ainakaan nykyisessä muodossaan.

Puhumattakaan siitä, että vaikka kuinka käyttäisit kestovaippoja niin hiilijalanjälkesi on lisääntymisen jälkeen aina tolkuttomasti suurempi kuin minun koskaan.

Lisäänny siis rauhassa ja vihaa veloja siinä ohessa, mutta vapaamatkustajaksi ja valtion taakaksi on turha yrittää leimata.

/16

Mikähän se valtiota pyörittää ja takaa jatkuvuuden? L A P S E T

Vierailija
51/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole aikuisia eikä heiltä siis voi vaatia aikuismaista käytöstä. On ihan normaalia elämää että pieni lapsi itkee, huutaa eikä malta olla aloillaan.

Sen sijaan ei ole normaalia, jos aikuisen ihmisen sietokyky on niin heikko että joku kiljuva vauva kaupassa aiheuttaa suurta häiriintymistä.

Ei muuten ole normaalia, jos pieni lapsi jatkuvasti itkee, huutaa eikä malta olla aloillaan. Mikä sillä lapsella on ongelma? Eikö tällainen lapsi saa riittävästi rakkautta vanhemmiltaan?

Vierailija
52/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa pitäisi ainakin kieltää veikkauspelien pelaaminen ja tarkastaminen tavarakassalla. Jokseenkin vítuttaa, että muuten ehtisit pois kaupasta kohta pysäkille saapuvaan bussiin, mutta kassalla aikaa meneekin joku 5-10 siihen, että joku 79v mummo tarkastutaa ensin kahdeksan eri lappua, sitten tekee uudet veikkaukset ja lopuksi vielä arpoo 13 eri arvasta mitkä kaikki niistä ostaa.

Noille pitäisi olla kokonaan omat kassat, jotka eivät tavarakassojen yhteydessä.

Samaa mieltä! Kun aikoinani tein itse kassatöitä kesäisin, vitutti myyjänäkin nuo veikkaushullut. Ei ollut siinä kiva katsoa kun eteen lyödään 20 lappua tarkastettavaksi, jokainen pitää varmistaa kahteen kertaan että eihän ollut voittoa sittenkään ja sitten mietitään että mitä pelataan seuraavaksi. Samalla kun jono vain kasvaa kasvamistaan ja ihmiset lounasaterioidensa kanssa huokailevat turhautuneena. Ihan järjettömiä summia välillä laittavat vielä noihin peleihin.

Vierailija
53/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla voidaan kieltää ne keski-ikäiset juoruämmät. Vedetään viisi kärryä rinkiin parkkiin keskelle käytävää ja keskustellaan jostain turhanpäivästestä asiasta. Ja jos vihjaa heidän tukkivan käytävän, niin saa murhaavan katseen päälle. 

Vierailija
54/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kätevää... millähän sitä sitten tällainen kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja hoitaisi kaupassakäyntinsä, jos lapset eivät sinne pääsisi? Jättäisin lapset kuumaan autoon odottamaan? Vai keskenään kotiin? Molemmissa tapauksissa taitaisi tulla lastensuojelu paikalle ja ihan aiheesta.

Ja ei, ei ole niin hyvää tukiverkostoa, että aina löytyisi joku kaupassakäynnin ajaksi lapsia hoitamaan. Eikä täällä syrjäseudulla toimi edes nettiruokakauppojen kotiinkuljetukset.

Ja vielä, ei, en ole eronnut vaan jäänyt yksinhuoltajaksi ihan siksi, että elämässä tapahtuu joskus asioita, mihin ei pysty itse mitenkään vaikuttamaan. Olisin mieluusti pitänyt lasteni isän jakamassa täällä arkea kanssani ja hoitamassa lapsia kaupassakäynnin aikana, mutta joku suurempi voima päätti toisin ja mieheni/lasteni isä menehtyi onnettomuudessa. Että yksin ollaan ja lasten kanssa kaupassa käydään. Ja välillä jopa kiukutellaan.

Vierailija
55/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kätevää... millähän sitä sitten tällainen kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja hoitaisi kaupassakäyntinsä, jos lapset eivät sinne pääsisi? Jättäisin lapset kuumaan autoon odottamaan? Vai keskenään kotiin? Molemmissa tapauksissa taitaisi tulla lastensuojelu paikalle ja ihan aiheesta.

Ja ei, ei ole niin hyvää tukiverkostoa, että aina löytyisi joku kaupassakäynnin ajaksi lapsia hoitamaan. Eikä täällä syrjäseudulla toimi edes nettiruokakauppojen kotiinkuljetukset.

Ja vielä, ei, en ole eronnut vaan jäänyt yksinhuoltajaksi ihan siksi, että elämässä tapahtuu joskus asioita, mihin ei pysty itse mitenkään vaikuttamaan. Olisin mieluusti pitänyt lasteni isän jakamassa täällä arkea kanssani ja hoitamassa lapsia kaupassakäynnin aikana, mutta joku suurempi voima päätti toisin ja mieheni/lasteni isä menehtyi onnettomuudessa. Että yksin ollaan ja lasten kanssa kaupassa käydään. Ja välillä jopa kiukutellaan.

Onko lastensuojelulla valvontakamera teillä kotona? Vai mistä pystyvät saamaan selville pienimmätkin paheksuttavuudet lasun tekoa varten?

Vierailija
56/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lastensuojelulla valvontakamera teillä kotona? Vai mistä pystyvät saamaan selville pienimmätkin paheksuttavuudet lasun tekoa varten?

Joku raja saisi olla tuolla lasujen pelkäämiselläkin.

Vierailija
57/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimennyt erään naapurini lapsen Kirku-Liisaksi. Koko kesän ajan on tullut pihalle leikkimään yhdeksän ja kymmenen välillä illalla. Viettää monta tuntia ikkunani alla olevalla leikkipaikalla, eikä osaa kommunikoida muuten kuin kovaan ääneen kirkumalla. Ihan kouluikäinen on. Kaikille henkiolennoille kiitos, että koulut alkavat. Miten ei voida opettaa olemaan huutamatta 24/7?

Vierailija
58/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nimennyt erään naapurini lapsen Kirku-Liisaksi. Koko kesän ajan on tullut pihalle leikkimään yhdeksän ja kymmenen välillä illalla. Viettää monta tuntia ikkunani alla olevalla leikkipaikalla, eikä osaa kommunikoida muuten kuin kovaan ääneen kirkumalla. Ihan kouluikäinen on. Kaikille henkiolennoille kiitos, että koulut alkavat. Miten ei voida opettaa olemaan huutamatta 24/7?

Eiköhän sen vanhemmat ole yrittäneet opettaa olemaan huutamatta. Mutta se ei useinkaan riitä. Vaikka lapselle selostaisi kuinka, että kirkuminen häiritsee toisia ja haittaa omaakin kuuloa ja kaikkia muita argumentteja, niin lapsi saattaa silti sanoa, että "ei kiinnosta" ja vaan jatkaa kirkumista. Siinä on vanhemmilla sitten keinot loppu aika pitkälti, jos oletuksena on, että sellaista ei tehdä mistä voi tulla lasu.

Vierailija
59/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen vanhemmat ole yrittäneet opettaa olemaan huutamatta. Mutta se ei useinkaan riitä. Vaikka lapselle selostaisi kuinka, että kirkuminen häiritsee toisia ja haittaa omaakin kuuloa ja kaikkia muita argumentteja, niin lapsi saattaa silti sanoa, että "ei kiinnosta" ja vaan jatkaa kirkumista. Siinä on vanhemmilla sitten keinot loppu aika pitkälti, jos oletuksena on, että sellaista ei tehdä mistä voi tulla lasu.

Aikuiset ihmiset on aika tehokkaasti saatu pelkäämään lasuja. Olen luullut, että nykyaikana ei enää tarvitsisi elää auktoriteettien ja rangaistusten pelossa, mutta olin väärässä. Ainoat, jotka saavat elää kuin pellossa nykyään, ovat lapset.

Vierailija
60/67 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset on aika tehokkaasti saatu pelkäämään lasuja. Olen luullut, että nykyaikana ei enää tarvitsisi elää auktoriteettien ja rangaistusten pelossa, mutta olin väärässä. Ainoat, jotka saavat elää kuin pellossa nykyään, ovat lapset.

Lasu rankaiseen vanhempia jos nämä ovat rankaisseet lapsia, koska rankaiseminen on julmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän