Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen kouluun taksilla, olenko huono äiti jos en mene mukaan ensimmäisenä päiv'nä kun taksiin ei huolita eikä minulla ole autoa ajaa taksin perässä

Vierailija
06.08.2019 |

Jos annan vain halin, toivotan hyvää ekaa koulupäivää ja saatan taksille.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli taksikyytiläinen ensimmäisenä vuonna, enkä todellakaan mennyt koululle. Saatoin lapsen taksiin ja olin vastassa kun tuli kotiin. 

Vierailija
22/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lapset pääsee aina taksilla kotiovelta koulun ovelle ilmaiseksi!

Toiset lapsetjoutuvat taapertamaan vaarallisiakin koulumatkoja.

Juu ja taksi odottaa pihassa kun lapsi myöhästyy, kuski näkee kun aamu pala syödään kaikessa rauhassa. Taksissa on monta lasta ja tätä yhtä puetaan ja pusutellaan. Jotkut perheet asuu kesämökillä, sieltäkin yhteiskunta hakee lapset ilmaiseksi taksilla.

Usein tilanne on vielä se että pihalla on väh.kaksi autoa, mopoautoa ym, taksi ei mahdu pihassa kääntymään, mutt silti on ihan oven eteen ajettava. Tää on tosi.

Kaikki kuskit ei koulukyytejä ajelekaan kun ottaa pannuun kun omat lapset ei tätä luksusta saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse menin ensimmäiselle luokalle. Vain yhden lapsen vanhempi oli saattamassa tenavaansa kouluun asti. Ja me muut katsottiin oudoksuen, että mitä tuon äiti täällä tekee.

Mitä ilmeisimmin ajat muuttuu...

Vierailija
24/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita opettajalle viesti ja kysy, onko taksikyytiläisillä ollut ekana päivänä saattaja. Veikkaan ettei kaikilla ole.

Jos ope vastaa, että hyvä olisi olla niin menette yhdessä taksilla kouluun.

Mietin nimittäin oman koulun taksikyytiläisiä.. siellä on avustajat vastassa ja lapset ohjataan sisälle, huoltajat eivät tule sisälle koulurakennukseen. En ole nähnyt kyllä huoltajia siellä taksiparkissa vilkuttelemassa.

Eli toimi opettajan vastauksen mukaan, hän tietää parhaiten, mikä on parasta.

Ihan yhtä hyvä on halit ja pusit lapsen noustessa taksiin.

Vierailija
25/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoissa kouluissa huoltajat pääsevät sisälle eli huoltajat jäävät pihalle. Pihalla on yli.ääräisuä opettajia katsomassa, että kaikki pääset sisään. Vanhemmat eivät siis setvi siellä asioita.

Verkostoitumaan pääsee ensimmäisessä vanhempainillassa.

Vierailija
26/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 km menee pyörällä vaikka pää kainalossa, jos yhtään lasta ajattelet.

Varmaan tarkoitti sitä, ettei ehdi samaan aikaan sinne koululle taksin kanssa. 

Miksei ehtisi? Kuvitteleeko joku että koulutaksi ajaa suoraan?

Voi olla mahdollista. . Aikoinaan olin viimeinen joka otettii kyytiin ja taksi ajoi suoraan koululle 15 km.

Vierailija
27/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh??? käykö joku saattamassa ekaluokkalaisen kouluun?!?!?

Taksikuljetus se on meidänkin lapsilla, eikä ole ikinä tullut pieneen mieleenikään, että olisi pitänyt saattaa kouluun. Töissähän ihmiset on ja on muutakin tekemistä, kun saattaa lapsia.

Minä olin, pieni, ihana kyläkoulu, saatoin molemmat, säästin lomastani, että pystyin olemaan kotona. Mutta ei sinne vanhemmat jääneet, opettaja otti lapset luokkaan ja vanhemmat lähtivät kotiin. Mukava muisto jäi, ja kivat valokuvat. Tämä tapahtui vanhaan kunnon aikaan, eli 80-luvulla.

Vierailija
28/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja taksi odottaa pihassa kun lapsi myöhästyy, kuski näkee kun aamu pala syödään kaikessa rauhassa. Taksissa on monta lasta ja tätä yhtä puetaan ja pusutellaan. Jotkut perheet asuu kesämökillä, sieltäkin yhteiskunta hakee lapset ilmaiseksi taksilla.

Usein tilanne on vielä se että pihalla on väh.kaksi autoa, mopoautoa ym, taksi ei mahdu pihassa kääntymään, mutt silti on ihan oven eteen ajettava. Tää on tosi.

Kaikki kuskit ei koulukyytejä ajelekaan kun ottaa pannuun kun omat lapset ei tätä luksusta saa.

Mikähän sun ongelma on. Laki on aika yksiselitteinen, jos on tarpeeksi pitkä koulumatka, lapsi saa koulukyydin. Yksikään taksi ei odota lasta. Jos hakuaika on vaikka 8.05 ja lapsi ei ole siihen mennessä tullut sovittuun paikkaan, taksi jatkaa matkaa. Siinä vaiheessa on vanhempien ongelma miten saada lapsi kouluun. Eikä normilapset edes saa hakupaikkaa kotiovelle. Ollaan asuttu kahdella eri paikkakunnalla, jossa lapsi saanut koulukyydin. Ensimmäisessä paikassa lapsi käveli noin kilometrin hakupaikalle (oli onneksi vähän liikennöity reitti). Toisella paikkakunnalla käveli 1,5 kilometriä hakupaikalle (josta iso osa matkaa autotien vieressä, eikä ollut jalkakäytävää). Eikä tämän ole tarkoitus olla valitus, meitä ei haitannut lapsen "pakkoliikunta" aamuin ja iltapäivisin jotta pääsee koulukyytiin. Vaan tarkoitus kertoa kommentoijalle, ettei kaikki lapset todellakaan saa koulutaksia kotiovelle.

Vierailija
29/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain että jos siellä on muitten vanhemmat ja oma yksin :(

Ap

Ihan varmasti on kaikkien muiden vanhemmat saattamassa koulutielle. Ikimuistoinen tapahtuma jonka muistaa aina.

Vierailija
30/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmena syksynä löytänyt eksyneen ekaluokkalaisen etsimässä iltistään.

Omani saatoin ekana päivänä ja saatoin myös iltikseen.

Vierailija
31/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, mun 9-luokkalainen matkustaa kouluun ilmaisella lipulla. Kun meni ekalle, tarjottiin taksikyytiä vaikka asutaan vajaan 10 minuutin kävelymatkan päässä koulusta. Revi siitä.

Vierailija
32/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eka luokan ekana aamuna viety lapsi itse kouluun. Saatettu sinne asti. Seuraavana päivänä saatettu sitten taksiin. Ei ole tullut mieleenkään kysyä mahtuisiko taksiin.

Täällä opet vastassa taksilla tulijoita ja iltapäiväkerhosta tullaan vastaan ekaluokkalaisia, ei tarvi yksin löytää perille.

Vierailija
33/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset aloittaneet koulunsa vuosina 2000, 2002 ja 2004. Jokaisen olen saattanut luokkaan asti, ja niin tekivät muutkin ekaluokkalaisten äidit. Pieni hetki oltiin siinä ja lähdettiin pois. Tosin kyseessä pieni maalaispaikkakunta..

Vierailija
34/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eka luokan ekana aamuna viety lapsi itse kouluun. Saatettu sinne asti. Seuraavana päivänä saatettu sitten taksiin. Ei ole tullut mieleenkään kysyä mahtuisiko taksiin.

Täällä opet vastassa taksilla tulijoita ja iltapäiväkerhosta tullaan vastaan ekaluokkalaisia, ei tarvi yksin löytää perille.

Noi mun löytämät eksyneet oli juurikun iltiksissä joista haetaan. Oli haettukin muut mutta jätetty nää hakematta. Että en luottaisi.

Vierailija
35/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean paljon erityislasten äitejä tällä palstalla. Ap taas yksi.

Vierailija
36/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä aloitin koulun, se oli kieleen erikoistunut koulu, niin ensimmäisenä päivänä saatettiin ratikkapysäkille Helsingissä aamulla. Sen jälkeen sain kulkea itsekseni sen puolen tunnin ratikkamatkan. Näin 1970-luvulla.

Vierailija
37/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsella on varmasti ihan joka päivä aikuinen ottamassa vastaan siellä koululla. Ei voi olettaa että hän itse edes tietäisi minne mennä. Mun lapsi ei osannut edes puhua koulun alkaessa.

Vierailija
38/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan varmasti on kaikkien muiden vanhemmat saattamassa koulutielle. Ikimuistoinen tapahtuma jonka muistaa aina.

Näin opettajana pakko korjata, että läheskään kaikilla ei ole saattajaa. Huoltajat jäävät pihalle lasten lähtiessä sisälle.

Vierailija
39/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin opettajana pakko korjata, että läheskään kaikilla ei ole saattajaa. Huoltajat jäävät pihalle lasten lähtiessä sisälle.

Kai tajuat että kouluja on erilaisia.

Vierailija
40/143 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean paljon erityislasten äitejä tällä palstalla. Ap taas yksi.

Ja kommenttisi pointti oli?