Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeus lapseen

28.05.2006 |

Kirjoitan ekaa kertaa tänne. Olemme menossa avomieheni kanssa naimisiin 10.6. Tämän jälkeen olisi tarkoitus alkaa yrittää lasta. Kova vauvakuume on ollut jo päällä yli vuoden. Pelottaa vaan hirveästi. Olen nimittäin lyhytkasvuinen (118 cm). Lääkäri on näyttänyt vihreää valoa raskaudelle. Kohtu on normaalin kokoinen ja vauva kuulemma mahtuisi sinne hyvin.

Ei mua pelota odotusaika eikä synnytys vaan aika lapsen kanssa. Mitä jos en pärjää lyhyyteni takia? Mitä jos lasta kiusataan koulussa, kun äiti on lyhyt? Mulla on kyllä todella hyvä tuki/apuverkosto ympärillä. Äitini on luvannut ottaa töistä virkavapaata auttaakseen mua alkuun vauvan kanssa.

Olen nyt tapellut asian kanssa jo useamman kuukauden. Kamalin mikä voi tapahtua, että lapsi häpeää äitiänsä. Sitä en kestäisi. Olen itkenyt tämän asia kanssa jo pitkään. Mitä mieltä te olette: onko minulla oikeus lapseen?

Kommentit (8)

1/8 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksei tulisi?

Vierailija
2/8 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti turhia jos kerta lääketieteelliset edellytykset ovat normaalit.

Varmasti pärjäät siinä missä muutkin:) Ihana äiti sinulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki, että mietit asiaa kaikelta kantilta, niinhän me äidit ja äideiksi tahtovat yleinsä teemme.

Murehdimme asioista etukäteen ja valmiuttamme olla äiti, vastuu pelottaa aina jonkin verran, vaikka kyseessä olisi jo 5. lapsi. :)

Niinhän sen toki kuuluukin olla sillä sehän kertoo siitä kuinka paljon lapsesta välittää jo ennen kuin hänet edes syliinsä saa. =)

Tekisi ihan mieleni rutistaa ja sanoa, että älä suotta anna pelon äläkä syyllisyyden vallata mieltäsi.

Kun lääkärikin on sanonut, että kaikki on kunnossa ja vauva saa tulla niin anna hymyn tulla kasvoillesi ja vauvalle lupa saapua heti kun oikea hetki koittaa.

Miksi lapsi rakastavaa äitiänsä häpeisi?

Ei tietenkään!

Maailmassa on sata ja yksi oikeata syytä häpeään ja huoleen, kuten piittaamattomat ja vastuuntunnottomat vanhemmat jotka päivästä toiseen asettavat omat edut lapsensa edelle tai eivät ajattele edes itseään, kuten huumeiden käyttäjät ja alkoholistit tekevät.

Nyt vain nauttimaan toisistanne ja nautinnollisia häähetkiä! :)

Vierailija
4/8 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedätkö, kuten äiti rakastaa lastaan, niin myös lapsi rakastaa äitiään, ehdoitta! Etenkin kun äiti rakastaa häntä, mutta myös silloin, jos näin ei tapahdu, sillä äiti on aina äiti. Ja murrosiässä kaikki lapset häpeävät vanhempiaan, olivat nämä millaisia tahansa! ;0)

Vierailija
5/8 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen varma, että sinusta tulee hyvä äiti, paras äiti omalle lapsellesi. Toivottavasti saatte lapsen pian ja kaikki menee hyvin.

Yhteiskunta on raaka, ihmiset ovat pahoja. Aina löytyy joku heikko joka haluaa kiusata erilaisia ihmisiä. Olet saattanut sen itsekin kokea. Ehkä sinä voit elämänkokemuksesi avulla opettaa lapsellesi että erilaisuus on rikkautta eikä valtaväestöstä poikkeava ihminen ole huonompi eikä sellaista tarvi hävetä. Varmasti meistä kaikista löytyy jotain jota oma lapsi voisi hävetä, siis jos oikein suurennuslasilla etsitään poikkeavia fyysisiä tai henkisiä ominaisuuksia. Ja monella murrosikäisellä tulee joka tapauksessa kausi, jolloin omia vanhempia hävetään. Se menee kuitenkin ohi. Mutta varmasti se satuttaa vanhempia.

En valitettavasti osaa auttaa sinua tämän tarkemmin. Toivotan vain onnea lapsen hankintaan ja avioliittoon. Toivon, että sinulla on vahva itsetunto jonka voit aikanaan siirtää omalle lapsellesi. Ole ylpeä itsestäsi, ehkä lapsesi huomaa sen ja oppii myös olemaan ylpeä itsestään ja läheisistään.

Vierailija
6/8 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa, itse olen suomalainen muslimi ja siis vähemmistöä täällä. Minua tuijotetaan varmaan yhtä paljon kuin sinua, ja lastani kohdellaan jo nyt puistossa eri tavalla. Hän rakastaa minua yli kaiken ja minä häntä, ja olen varma, että hänestä tulee kelpo ihminen. Minua kiusattiin koulussa vanhojen vaatteiden takia, kaveriani lihavuuden, toista laihuuden ja kolmatta rillien takia. Silti meistä tuli lihna kunnon naisia. Lapsesi saa sinulta suuren lahjan opiessaan heti alusta, että kaiken näköisiä ihmisiä on, ja vain sisäinen merkitsee jotain. Hänestä ei varmaan tule kiusaajaa eikä sortajaa aikuisenakaan, enkä usko, että hän sinua häpeää, jos et itse häpeä itseäsi! Onnea ja kaikkea hyvää, ja rohkeasti vain! Erilaisuus tekee maailmasta rikkaamman!

Vierailija
7/8 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oikein paljon kaikille. Teimme mieheni kanssa päätöksen. Pillerien syönti loppui eilen. Vauva saa tulla jos on tullakseen. Rakkautta sille kyllä olisi jo.

Vierailija
8/8 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sinusta tulee hyvä äiti, älä edes mieti mitään muuta, ei äitiys ole pituudesta kiinni, vaan paljon pintaa syvemmältä, sydämmestä.

vauva2006