Ristiriitaiset ohjeet testin tulkinta-ajasta
Tilasin netistä liuskaraskaustestejä, ranskalaiselta sivulta kun Ranskassa asun. Oli positiivinen yllätys et ne tuli jo päivässä, eilen tilasin!
Mut oon hiukan hämmentynyt ku testikääreessä lukee englanniksi, et tulos näkyy 5 min kuluessa ja 30 min jälkeen ei saa enää lukea tulosta. Mukana tulevassa erillisessä ohjelapussa lukee toisaalta et 10 min jälkeen ei saa lukea tulosta, toisessa kohdassa taas et " tulosta ei tule lukea 5 min jälkeen, koska tulos voi muuttua vääräksi positiiviseksi joitakin minuutteja tuosta 5:stä minuutista."
Että tuota öö. Oliko se sit 5 vain 10 vai kenties 30 min?? Luulis et testikääreessä lukis paras ohje, kun tuo mukana tuleva lappuhan ei välttämättä ole just tuon kyseisen testin ohje, vaan yleinen ohje niille testeille mitä myyvät. Mutta oon saanut monesti aikaan haamuja samantyyppisiin testeihin sen 10 min jälkeen, uskallanko sit luottaa niihin jos sellasia tulee? Miten tulkitsisitte tämän?
Kiitän jo etukäteen...
Majita
Kommentit (2)
Näin mäkin vähän ajattelin. Testin merkkiäkään en löytänyt, pakkauksessa lukee vain One Step (mut näitä One Stepejähän on useita merkkejä). Myöskään herkkyyttä ei mainita! :D Kai se on se 20-25 kun ei erikseen mainita et ois herkempi...
Onpas tosiaan sekava käyttöohje. Luulisin, että se voisi olla niin, että 5 min. sisällä täytyy tulos lukea, mutta jos se on vielä epäselvä, niin odota vielä 5 minuuttia. Oiskohan näin? Tuo 30 min. on jo varmaan liian pitkä aika. Eli itse varmaan luottaisin tuohon 10 minuuttiin.