Mikä on teoksyysi mikset noudata STOP-merkkiä ja/tai liikennevaloja kun autoilet?
Varsinkin tasoristeyksissä riskitekijänä on autoilijoiden piittaamattomuus.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä ennenkään ole ketään tullut....
Famous last words...
Likkennevaloja noudatan aina, mutta stop-merkeissä välillä annan auton liukua, ja katson, ettei ketään tule, ja kiihdytän ennen kuin auto on kokonaan pysähtynyt.
Aina kun risteyksessä on tämä ”mikä on tekosyysi” tyyppi, hurautin päin stop-merkkiä tai punaisia. Koska ko. tyyppi ei ole säästämisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Likkennevaloja noudatan aina, mutta stop-merkeissä välillä annan auton liukua, ja katson, ettei ketään tule, ja kiihdytän ennen kuin auto on kokonaan pysähtynyt.
Et kertonut tekosyytäsi. Mitä siinä pysähtymismerkissä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likkennevaloja noudatan aina, mutta stop-merkeissä välillä annan auton liukua, ja katson, ettei ketään tule, ja kiihdytän ennen kuin auto on kokonaan pysähtynyt.
Et kertonut tekosyytäsi. Mitä siinä pysähtymismerkissä on niin vaikeaa?
Jaa syy. Se, että on aivotonta (ja myös epäegologisempaa) pysähtyä kokonaan, jos näen, ettei ketään tule. Toisekseen, joissain tilanteissa kun autoja on kohtuullisesti liikenteessä, niin kokonaan pysähtymällä saatan joutua odottamaan pitkään, kun taas hitaasti liukumalla ja kiihdyttämällä olisin kerennyt sopivaan väliin.
Olen ajanut autoa 23 vuotta, ja onnettomuuksia, eikä vaaratilanteita tämä tapani ei ole aiheuttanut.
Koska pyöräilijät. Heti kun kaikki pyöräilijät noudattavat liikennesääntöjä niin minäkin alan ajamaan sääntöjen mukaan.
Kai te tiedätte, että pyöräilijän pitää aina taluttaa tien ylitse ja kärkikolmio kevin edessä ei tarkoita, että kevyttä liikennettä pitäisi väistää. Pyöräilijöitä on myös hyvä opettaa olla olemaan, eli viistäen ohittelut ja eteenkiilaamiset ovat ihan must juttu.
Sitä paitsi, peppu puutuu auton penkissä.
Ja ainiin, minä autoilija maksan veroja. Aina autoilijoita sorretaan.
Nääh liikennemerkit on tarkoitettu selville kushkeille. HIK!
Mulla on liian kiire tuollaisiin pysähdyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska pyöräilijät. Heti kun kaikki pyöräilijät noudattavat liikennesääntöjä niin minäkin alan ajamaan sääntöjen mukaan.
Kai te tiedätte, että pyöräilijän pitää aina taluttaa tien ylitse ja kärkikolmio kevin edessä ei tarkoita, että kevyttä liikennettä pitäisi väistää. Pyöräilijöitä on myös hyvä opettaa olla olemaan, eli viistäen ohittelut ja eteenkiilaamiset ovat ihan must juttu.
Sitä paitsi, peppu puutuu auton penkissä.
Ei kyllä pidä yleisesti paikkansa tuo sinun lausunto.
Se nyt on sama onko auto pysähdyksissä vai liikkuuko 10 senttiä sekunnissa. Tarkastan kahteen kertaan ettei ketään tule mistään suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on sama onko auto pysähdyksissä vai liikkuuko 10 senttiä sekunnissa. Tarkastan kahteen kertaan ettei ketään tule mistään suunnasta.
Mitä epäselvää liikennesäännöissä on?
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on sama onko auto pysähdyksissä vai liikkuuko 10 senttiä sekunnissa. Tarkastan kahteen kertaan ettei ketään tule mistään suunnasta.
Ideana on, että pysähtymisestä tehdään rutiinisuoritus, jolloin homma menee oikein myös silloin kun jokin häiriötekijä sotkee ajatuksia juuri kriittisellä hetkellä.
Ei sieltä ennenkään ole ketään tullut....