Voinko käyttää kuumemittaria mittaamaan lohen lämpötilan?
En omista paistomittaria ja luin juuri, että lohi tulisi kypsentää 42 asteiseksi. Voinko käyttää kuumemittaria?
Kommentit (77)
Tässä ketjussa on klassikon ainesta. 😁 Kohta ap sitten se elohopeamittari kalaan. Pari sivua myöhemmin alat kyselemään, miten elohopeapallerot nypitään kalasta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on klassikon ainesta. 😁 Kohta ap sitten se elohopeamittari kalaan. Pari sivua myöhemmin alat kyselemään, miten elohopeapallerot nypitään kalasta.
Vieläkö jollakin on elohopeakuumemittareita?
Ei ole mikään elohopea kun digimittari! Ja se vain piippasi, kun sen laittoi veteen. Mutta siis kala ei ole vielä mennyt huonoksi niin voisin ehkä laittaa sen tuonne uuniin niin ainakin tänään on varman päälle ruokaa. Ei olisi pitänyt ruveta hienostelemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli minulla vielä neljä vuotta sitten, mutta se tippui lattialla, eikä enää ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on. Olen tosin lapseton poikamies, joten kuumemittarille ylipäänsä on aika harvoin tarvetta.
AP:n lohen ja muidenkin kokkailuiden laadunvarmistukseen sopinee kuitenkin paremmin Geiger-mittari.
Ja on kyllä tosi ikävää, kun tosissaan yrittää kysellä asioita ja täällä vain kettuillaan menemään. Minä kuvittelin, että vedessä tekeminen olisi helppo tapa, mutta sinne pussiinkin meni vettä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja on kyllä tosi ikävää, kun tosissaan yrittää kysellä asioita ja täällä vain kettuillaan menemään. Minä kuvittelin, että vedessä tekeminen olisi helppo tapa, mutta sinne pussiinkin meni vettä. Ap
Ei se siitä pilalle mene. Kala on lillunut vedessä ennenkin.
Päätin leikata sen lohen siivuiksi ja paistaa pannulla, kun tulee nopeammin valmiiksi. Nyt on aika mautonta. Mikä meni vikaan? Ap
Ja laitoin kyllä pippuria ja suolaa. En vieläkään tiedä, uskallanko syödä enempää, kun maistuu oudolle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja laitoin kyllä pippuria ja suolaa. En vieläkään tiedä, uskallanko syödä enempää, kun maistuu oudolle. Ap
Hauduttaminen ei tainnut oikein onnistua. Tosin tuolla konstilla se ei olisi onnistunut edes sen toimivan mittarin kera.
Minä nyt haluan syödä kalaa, kun en ole vuosiin syönyt. Mitähän sitten suosittelisitte? Alkaa olla jo kiljuva nälkä. Ap
Ja tämä epämääräinen yritys ei oikein auttanut. Lohi osoittautui aikalailla syömäkelvottomaksi, lisäksi siinä maistuu pesuaine... Ap
Höyrytä sitä vähän seuraavaksi, jos se vaikka auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Miten? Ap
Illallinen ravintolassa voisi olla sinulle hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Ap
Löytyykö höyrypesuria?
Ei ole nyt ihan rahaa, kun meni tuohon loheen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Ap
Löytyykö höyrypesuria?
En tiedä mistä puhutaan. Näyttää imurilta? Ap
No kyllä voi. Siitä en kyllä ole ihan varma, voiko sitä nautinnolla syödä sen jälkeen, kun sinä olet sen valmistanut.