Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erehdyin tekemään lapsille lounaaksi

Vierailija
05.08.2019 |

tomaattilinssikeittoa ja sain kauheat vihat ja raivot päälleni, kuulemma oksentavat eivätkä pysty syömään :-(
Mitähän sitä keksisi nyt nopeasti jotta söisivät? Ja siis ennen ovat kyllä syöneet ja tykänneet kovasti tästä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tuo tietenkään ole hyvien käytöstapojen mukaista yökkiä, mutta hyviin tapoihin kuuluu myös kysyä lapsilta, mitä ruokaa he haluaisivat syödä.

Joskus joo, mutta ei todellakaan ei todellakaan aina. Lapset eivät ole perheen pomoja eikä heiltä tarvitse tiedustella kaikkeen mielipidettä. Varsinkin pienellä lapsella menee vain pää pyörälle, jos joutuu kaiken päättämään itse. Olen nähnyt kaupassa jopa äitejä, jotka kysyvät pari-kolmevuotailta, että mitä leipää ostettaisiin jne. Kyllä aikuisten tehtävä on päättää tuollaiset asiat. Toiveita voi joskus kysellä, mutta pääosin aikuiset päättävät. Oma lapseni ei söisi muuta kuin nakkeja, jos aina kysyisin, mitä hän haluaa syödä. 

Ehkä ei kannata tehdä olettamuksia. Minä kysyn taaperolta tuollaisia asioita, ja ylipäätään juttelen ääneen hänelle kaupassa. Se ei tarkoita että hän päättäisi. Tai maksimissaan hän päättää otammeko tällä kertaa pyöreitä vai neliskanttisia ruisleipiä.

Vierailija
22/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka ei ota huomioon ruuan syömismukavuutta. Esimerkkejä, vetiset jauhelihapullat joissa liian vähän mausteita, hernekeitto jossa sipulin paloja, kuivahtanut puuro, puoliraaka peruna, jne.. Tehkää ruuat hyvin tai ei ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tuo tietenkään ole hyvien käytöstapojen mukaista yökkiä, mutta hyviin tapoihin kuuluu myös kysyä lapsilta, mitä ruokaa he haluaisivat syödä.

Joskus joo, mutta ei todellakaan ei todellakaan aina. Lapset eivät ole perheen pomoja eikä heiltä tarvitse tiedustella kaikkeen mielipidettä. Varsinkin pienellä lapsella menee vain pää pyörälle, jos joutuu kaiken päättämään itse. Olen nähnyt kaupassa jopa äitejä, jotka kysyvät pari-kolmevuotailta, että mitä leipää ostettaisiin jne. Kyllä aikuisten tehtävä on päättää tuollaiset asiat. Toiveita voi joskus kysellä, mutta pääosin aikuiset päättävät. Oma lapseni ei söisi muuta kuin nakkeja, jos aina kysyisin, mitä hän haluaa syödä. 

Ehkä ei kannata tehdä olettamuksia. Minä kysyn taaperolta tuollaisia asioita, ja ylipäätään juttelen ääneen hänelle kaupassa. Se ei tarkoita että hän päättäisi. Tai maksimissaan hän päättää otammeko tällä kertaa pyöreitä vai neliskanttisia ruisleipiä.

Ei kannata sinunkaan tehdä olettamuksia. Se, että sinä toimit noin, ei tarkoita että kaikki toimisivat samoin. Ihan tosissaan kaupassa näkee äitejä ja isejä, jotka kysyvät pieneltä lapselta tuotevalintoja ja sitten todella jättävät sen päätöksen lapselle. Olen itse vierestä nähnyt esimerkiksi tapauksen, jossa äiti kysyi noin 3-vuotiaalta juurikin leipäosastolla: "Mitäs leipää me ostetaan tänään?" ja kun lapsi jäi miettimään, äiti totesi "Päätä jo. Ei meillä ole koko päivää aikaa tässä miettiä". Että meit on moneks ja moneen junaan. 

Vierailija
24/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka ei ota huomioon ruuan syömismukavuutta. Esimerkkejä, vetiset jauhelihapullat joissa liian vähän mausteita, hernekeitto jossa sipulin paloja, kuivahtanut puuro, puoliraaka peruna, jne.. Tehkää ruuat hyvin tai ei ollenkaan.

Mistä päättelit, ettei ap:n ruoka ollut hyvin tehtyä?

Vierailija
25/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä sun kanssas! Mutta..

Kyllähän hernarissa pitää sipulia olla ja paljon. Tosin se on niin kypsää, ettei sitä huomata syödessä.

vetiset lihapullat, mitä ne on?

Vierailija
26/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesestä haet äkkiä kerrosateriat niille.

Vierailija
27/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä tiennyt, että lapsesi ei tykkää linssikeitosta? En mä ainakaan tee väkipakolla sellaista ruokaa mitä muut inhoavat.

Vierailija
28/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä tiennyt, että lapsesi ei tykkää linssikeitosta? En mä ainakaan tee väkipakolla sellaista ruokaa mitä muut inhoavat.

Aloituksessa luki, että aikaisemmin ovat lapset siitä tykänneet.

Vierailija
29/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin erehdyit. Älä erehdy toiste.

Vierailija
30/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla kannattaa lukea aloitus ennen kommentointia. 

Vierailija
31/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No epäonnistuiko se soppa vai miksi yhtäkkiä eivät syö? Vai ootko tehnyt kaks vuotta sitten sitä viimeksi. Minä kysyn lapselta mitä haluaisi syödä.

Vierailija
32/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No epäonnistuiko se soppa vai miksi yhtäkkiä eivät syö? Vai ootko tehnyt kaks vuotta sitten sitä viimeksi. Minä kysyn lapselta mitä haluaisi syödä.

Mitä jos se lapsi haluaa jotain mihin ei löydy sillä hetkellä tarvikkeita kaapista?

Vierailija
33/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kohtaa voisi sanoa, että jos ruoka ei kelpaa, mitään muutakaan ei ole tarjolla ennen ensi ateriaa.

Keiton ohella voisi tarjota lasten maun mukaan hyviä voileipiä, juustoa, kasviksia ja hedelmiä. Nekin ovat ravitsevaa ruokaa. Paastota ei tarvitse. Aikuinenkaan ei tykkää kaikista ruoista. 

Vierailija
34/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se lapsi haluaa jotain mihin ei löydy sillä hetkellä tarvikkeita kaapista?

Sitten käydään kaupassa.

Vierailija
35/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten käydään kaupassa.

Ok 😊

Vierailija
36/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on myös se äidin toiveruokapäivä.

Vierailija
37/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Sovittiin lasten kanssa että nyt syödään se keitto ja lupasin että en tee tätä enää toiste. Yllättäen lapset tykkäsivät, ottivat jopa lisää! Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Pyysivät jopa että tekisin kuitenkin tätä joskus uudelleen.

Vierailija
38/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos ovat ennen tykänneet...

Noh, Porvoon Prisma lienee vielä avoinna.

Vierailija
39/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä äitejä, joiden kanssa ei halua joutua samaan aikaan kauppaan. KAIKESTA täytyy lakkaamatta jutella sen taaperon kanssa. Ei voi edes yhtä leipäpussia viskata kärryyn ilman sitä kälätystä.

Vierailija
40/41 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvät käytöstavat teidän lapsilla...

Normaaliperheessä tuollaisista oksennuspuheista seuraisi sen sortin puhuttelu ja kuritus, että lapsi tuskin uudestaan sellaista kieltä käyttäisi.

Lapset saavat myös halutessaan kurittaa vanhempia? Viimeistään aikuisina.

Pitäisiko vankilan vangeille myös antaa oikeus halutessaan sulkea vanginvartijat selliin? Tai koululaisille antaa oikeus laittaa opettaja jälki-istuntoon?