Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhusten palvelutaloissa soitetaan vain todella vanhaa musiikkia? Nyky asukit on syntyneet kumminkin

Vierailija
04.08.2019 |

jotain 40luvulla ja olleet nuoria 60luvulla. Ei kai vanhanakaan tarvi kuunnella jotain karjalaismummojen itkuvirsiä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma jos vanhainkodeissa ei pauhaa esim. Hurriganes. Onhan se monien asukkien nuoruuden musiikkia.

Vierailija
42/47 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä inhoon sanoja asukki,hoidokki :(((((((((  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä vouhkataan, että 40-luvun ihmiset ovat vanhainkodeissa, juuri äsken he olivat tukkona työmarkkinoilla.

Nyky hoitokoteihin ei pääse kuin puolikuolleet, suurin osa 9-kymppisiä, ellei itse maksa 4000e kk-maksuja ja jos siihen on varaa, niin voi tilata vaikka Dingon paikan päälle soittelemaan.

Vierailija
44/47 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaan aiheeseen liittyen, miksi kaikilla vanhuksilla on sellaiset mummovaatteet? Suorat housut, pörröinen neulepusero ja tikkitakki. Onko tuo muka ollut näiden nuoruudessa muotia? Ja tulenko minäkin vanhana käyttämään jotain kasari/ysärivaatteita vai siirtyvätkö kaikki ikäluokat tuohon mummolookiin? 

Vierailija
45/47 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palvelutaloissa ole mitään levystöä josta hoitajat valitsevat mieleistään soitettavaa. Voi olla että musiikki kuunnellaan lähinnä radiosta tai sitten vanhukset kuntelee omassa huoneessa omaa musiikkia jota ovat tuoneet kotoa tai jota omaiset ovat heille tuoneet. Joitakin lähinnä lahjoitettuja levyjä saattaa yksikössä olla niitä voidaan joskus kuunnella.

Myös vaatteet on pääasiassa vanhusten omia. Joskus jos vanhuksella jostakin syystä ei ole niitä voidaan käyttää "perittyjä" lahjoitus vaatteita.

Vierailija
46/47 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaan aiheeseen liittyen, miksi kaikilla vanhuksilla on sellaiset mummovaatteet? Suorat housut, pörröinen neulepusero ja tikkitakki. Onko tuo muka ollut näiden nuoruudessa muotia? Ja tulenko minäkin vanhana käyttämään jotain kasari/ysärivaatteita vai siirtyvätkö kaikki ikäluokat tuohon mummolookiin? 

Ei farkkuja saa kiskottua vanhan päälle. Vaatteet on mitä on, omaiseni palvelukodissa on paremmat varastettu ja loput pesty pilalle. Leggarii ja verkkarii hänelle päälle, vaikka siviilissä pukeutui ihan tyylikkäästi. Telkussa pyörii Ylen ohjelmat, mikä onkin ihan oikein, koska maksavat kaikki siitä veroa. Tarjonta on mitä on.

Vierailija
47/47 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin samaa, kun meillä töissä saatiin oikeen kalliilla rahalla tällainen kuvalaatikkoa (jos sen ostaisi kotiin, se maksaisi melkein 200 €).

Ne toimintakykyiset vanhukset, joilla on eväitä jotain kuvia käydä läpi, ovat syntyneet 1940 -luvulla ja heille joku kuva Sikurista tai heinäseipäästä on ihan yhtä vieras kuin vaikka nykylapsille.

Yksikin sanoi minulle, että en minä näitä tiedä kun olen syntynyt Tehtaankadulla.

Musiikissa on enemmän ikivihreitä, Joululaulut on aina suuri hitti meillä vanhuksilla. Mutta kun he saavat toivoa, niin kuuntelevat ihan radiota, yksikin haluaa aina kuunnella Aamulypsyä. Ei todellakaan mitään Olavi Virtaa ja sota-ajan lauluja halua nämä kuunnella, ei he olleet edes syntyneet Eldankajärven jään aikaan.

Tämä ei liity mitenkään aiheeseen, mutta Kätilöopisto oli tosiaan Tehtaankadulla aika kauan siten.