Kun töihinpaluu suututtaa, itkettää ja masentaa..
Kannattaisiko ottaa vaan lopputili vai jatkaa hammasta purren vuodesta toiseen..?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkään työn takia ei kannata menettää hermojaan eikä terveyttään.
Siksi tuista syystä otan aina määräaikaisen pestin jos paikka ei olekaan hyvä (pk)Just näin minäkin teen, en halua koskaan vakituista työpaikkaa, sillä lähteminen on hankalaa ja kallista, sillä useimmat työpaikat on niin huonosti hoidettu että on kiitollinen kun pääsee helposti pois. Minulle oltiin jopa kateellisia edellisessä työpaikassani, kun pystyin lopettamaan ilman karenssia. Ensin halusin sinne vakityöhön mutta kun tilanne muuttui, huokaisin helpotuksesta kun pääsin pois vain lopettamalla eräänä päivänä. Sanoin pomolle että voi pyyhkiä takalistonsa tarjotulla nollasopimuksella.
tarjottiinko sulle jatkoja soppariin?
Olin kuukauden surkeassa työpaikassa ja ilmoitin eräänä päivänä pomolle, että lähden tänään kiitos ja heihei (koeaikapurku). Olin ylpeä itsestäni ja omasta rohkeudestani. Ja pomokin itse asiassa ymmärsi minua hyvin ja toivotti jopa tervetulleeksi takaisin jos haluan.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla mahdollista sulla heittäytyä tyhjän päälle kun kerran lopputili on vaihtoehtona.
Eli vastaukseni, ota lopputili.Itse tekisin sen heti jos olisi taloudellisesti mahdollista, mutta pakko se vaan on purra hammasta ja jatkaa vuodesta toiseen. Uuttakaan ei näytä löytyvän.
Eikö kaikilla ole ? Suomessa on tuet sitä varten
Oletko kuullut karenssista?
-1
3 kk.. jos on ollut vuosia töissä niin eiköhän ole helposti 3kk palkka säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla mahdollista sulla heittäytyä tyhjän päälle kun kerran lopputili on vaihtoehtona.
Eli vastaukseni, ota lopputili.Itse tekisin sen heti jos olisi taloudellisesti mahdollista, mutta pakko se vaan on purra hammasta ja jatkaa vuodesta toiseen. Uuttakaan ei näytä löytyvän.
Eikö kaikilla ole ? Suomessa on tuet sitä varten
Oletko kuullut karenssista?
-13 kk.. jos on ollut vuosia töissä niin eiköhän ole helposti 3kk palkka säästössä.
paskaduunissa ei tili kerry ku ryyppää vklt...
On muitakin vaihtoehtoja kuin hammasta purren jatkaminen tai loparit & karenssi.
Ajatelkaapa sitä riemun päivää, kun meni ensimmäistä kertaa uuteen opiskelupaikkaan, tai sai tiedon siitä, että pääsi opiskelemaan. Minulla niitä on takana kaksi, teillä ehkä edessä. Ei muuta kuin selaamaan opinto-oppaita. Juuri nyt taitaa olla vielä hakuaikaa korkeakouluihin, ja ammattikouluihin on muutenkin jatkuva haku.
Toinen vaihtoehto on tehdä jotain nykyisessä työpaikassa. Voi aloittaa ottamalla käsiin sellaisen kalenterin, jossa on runsaasti muistiinpanotilaa, mutta mikä tahansa vihko kelpaa. Siihen tehdään tarkat muistiinpanot kaikesta, mikä työpaikassa aiheuttaa pahaa mieltä. Mitä tapahtui, milloin, missä, kuka, mitä siitä seurasi? Tästä on se hyöty, että ei tarvitse märehtiä menneitä kun ne laitettu kirjoihin ja kansiin.
Näiden pohjalta voi tehdä työsuojeluilmoituksen AVI:lle.
Kolmas vaihtoehto on hakea uutta työpaikkaa kaiken aikaa, ja varautua myös muuttamaan tarvittaessa.
Olen itse kokeillut nuo kaikki, ja nykyisessä työssäni vain toivoisin, että se jatkuisi eläkeikään.
Kokemuksesta voin sanoa, että loparit kannattaa ottaa. Jättäydyin pari vuotta sitten työttömäksi ilman tietoa tulevasta. Elin säästöillä noin 3kk, jonka jälkeen aloitin uudessa, vähemmän kuormittavassa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Loistoidea,jäädään kaikki kotiin makaamaan,onhan meillä tuet!
Eiku- kukas ne maksaakaan sitten jos kaikki makaavat kotona?
Minäkään en työstäni varsinaisesti nauti mutta saan siitä sen verran hyvää palkkaa ettei yhtään kiinnostaisi enempää loisimista mahdollistaa.
Vedä vattu päähäsi, sinä sentään saat kunnollisen korvauksen, minä en saa edes sitä ja vihaan työtäni sydänjuuriani myöten. Tekisi mieli järsiä omat kädet poikki ettei tarvitsisi mennä sinne enää koskaan. Ja kyllä, haen kokoajan uutta ja kouluttaudun, mutta tämä pa***a ala jolla työskentelen nyt, ilmeisesti leimaa ihmisen tyhmäksi ja turhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Loistoidea,jäädään kaikki kotiin makaamaan,onhan meillä tuet!
Eiku- kukas ne maksaakaan sitten jos kaikki makaavat kotona?
Minäkään en työstäni varsinaisesti nauti mutta saan siitä sen verran hyvää palkkaa ettei yhtään kiinnostaisi enempää loisimista mahdollistaa.
Vedä vattu päähäsi, sinä sentään saat kunnollisen korvauksen, minä en saa edes sitä ja vihaan työtäni sydänjuuriani myöten. Tekisi mieli järsiä omat kädet poikki ettei tarvitsisi mennä sinne enää koskaan. Ja kyllä, haen kokoajan uutta ja kouluttaudun, mutta tämä pa***a ala jolla työskentelen nyt, ilmeisesti leimaa ihmisen tyhmäksi ja turhaksi.
oletko lähihoitaja?
Vai että elintaso putoaa.. saisikin pudota suurimmalta osalta suomalaisista kun maapallon kantokyky ei kestä meidän kulutusta nytkään.