Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelen hoitoalaa ja harmittaa kun ei kiinnosta yhtään..

Vierailija
04.08.2019 |

Ei viitsi lopettaa enää kun niin vähän opintoja jäljellä.. harjoittelussa olen aina saanut erinomaista palautetta ja tiedän sinänsä olevani hyvä alalla, mutta en itse tykkää olla siellä enkä koe sitä omakseni. Muutenkin hoitoalasta puhutaan niin hirveästi negatiivista eikä koskaan mitään hyvää, niin suoraan sanottuna vaan mennyt maku koko alaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat kolme lähiaikoina valmistuvaa hoitoalan ihmistä:

Valmistuja 1 = lähti heti jatko-opiskelemaan

Valmistuja 2 = on töissä, mutta harkitsee kokoajan alanvaihtoa

Valmistuja 3 = vaihtoi alaa samantien

Hyvältä vaikuttaa suomalaisten hoitoalan tulevaisuus 😂

Kyllähän tuon ymmärtää erittäin hyvin että miksi.

Kun töissä on pakko olla 8 tuntia päivästä niin miksi ei istuisi vaikka toimistossa omassa rauhassa ja tienata vielä enemmän.

Vierailija
22/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle on aina ihan järkyttävä tunku, siis amk:hon. Hakijoita aivan älyttömästi. Olen itse ajatellut, että ongelma voi olla koulutuksessa. Valmistaako koulutus tarpeeksi työelämään? Paljon kuulee nimittäin, että ei valmista. Moni kokee, ettei opi koulussa juuri mitään ja siellä opiskellaan ihan hömppää ja käytännöstä ollaan täysin vieraannuttu. Sitten mennään harjoitteluun ja ollaan siellä kädet levällään että mitäs nyt. Ei ihme, ettei valmistujat halua mennä töihin kun on niin hiton epävarma olo! Koulutusta täytyy muuttaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hoitaja ja insinööri. Eipä oo insinöörinäkään löytynyt koulutusta vastaavaa työtä. Harjoitteluaikana kaikki meni hyvin mutta sen jälkeen ollut huonoa tuuria. Hoitoalan koulutus on ollut mulle pelastus! Töitä riittää aina ja perheettömänä on ollut helppoa tehdä mahdollisimman paljon pyhäkeikkaa. Käy koulu loppuun, voit vielä hyötyä siitä.

Vierailija
24/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on tosi monia paikkoja jossa on mahdollista työskennellä. Toivottavasti innostut jostain niin paljon että haluat alalla pysyä.[/quote

niin, pankkiin töihin vaa, tai ohjelmistoja koodaan.

oikeasti hoitsun koulutuksella tee mitään jos ei halua vaippoja vaihella vanhainkodissa.

olin hoitsuna yli 10 vuotta ja sitte takas kouluun.

Itse en ole koskaan sairaanhoitajana ollut vanhainkodissa enkä koskaan ole vaippoja vaihtanut eli kaikki sairaanhoitajat ei ole vanhainkodissa töissä. Lähipiirissä en tunne ketään joka olisi.

Vierailija
25/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitoalalle hinku niin tässä vaihtoehdot

Terveydenhoitaja

Röntgenhoitaja

Sairaanhoitaja (hakeudu psyk. Puolelle tai leikkaussaliin!)

Hammashoitaja

Labrahoitaja

Siinäpä ne. Lähihoitajaa ei voi suositella eikä oikein sairaanhoitajaakaa kuin vain tietyissä yksiköissä.

Vierailija
26/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitoalalle hinku niin tässä vaihtoehdot

Terveydenhoitaja

Röntgenhoitaja

Sairaanhoitaja (hakeudu psyk. Puolelle tai leikkaussaliin!)

Hammashoitaja

Labrahoitaja

Siinäpä ne. Lähihoitajaa ei voi suositella eikä oikein sairaanhoitajaakaa kuin vain tietyissä yksiköissä.

Niin ja lisään vielä ensihoitajan!

Vierailija
27/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sinua. Aiemmin tein mainontaa ja nelikymppisenä halusin tehdä muuta. Opiskelen sairaanhoitajaksi.

Kaikenlaista on tullut yrittäjänäkin nähtyä, mutta harjoittelut ovat lyöneet ällikällä.

Viisikymppisen naiset vittuilee ensimmäisessä harjoittelussa opiskelijoille päin naamaa ja harjoittelijat itkee.

Otin kouluun yhteyttä ja tuo asia selvitettiin ainakin silloin.

Jokaisessa harjoittelupaikassa olen joutunut pettymään hoitotyöhön. Uusimmista parhaista hoitokäytännöistä ei edes voi keskustella, kun eläkeikää lähentelevä naistyöntekijä huutaa, että näin on aina tehty.

Nyt kuitenkin jatkan vuoden tauon jälkeen opintojani. Ne tapaamani nuoret hoitajat ja ohjaajat olivat ammattitaitoisia. Sitä kautta alan arvostus muuttuu.

Vierailija
28/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee loppuun jos vain jaksat. Tutkinnosta voi tulevaisuudessa olla hyötyä.

Vierailija
29/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samat mietteet. Toki mahdollisuus on lähteä töihin ulkomaille, missä sairaanhoitajia arvostetaan ja palkkauskin on sen mukainen.

T: Ruotsissa jo tyskennellyt

Vierailija
30/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuo epäkohdat ovat nyt nousseet pinnalle.

Vierailija
31/31 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy koulu loppuun ja hae Ruotsiin tai Norjaan töihin. Toinen mihin voisit harkita urapolkua, on terveysteknologia-ala tai terveydenhuollon laitteiden ja tarvikkeiden myynti.