Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 hengen perheet, paljonko menee ruokaan rahaa kuussa?

Vierailija
04.08.2019 |

Meillä on lähtenyt ihan lapasesta! Saattaa mennä tonnikin, eli varaa on vaikka puolittaakin kulutus.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kokeillaan kotiinkuljetusta vaikka isot kaupat on vieressä. Ei voi olla järkeä käydä kaupassa lähes joka päivä. Siihen se menee vaikka on muuta yrittänyt. Nyt tilasin noin viikon ruuat, jossa vaipat ja pesuaineet 130e. Katsotaan miten käy.

Vierailija
2/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee vähän kuusta riippuen 600-900€. Keskimäärin varmasti n. 700-750€. Kesälomalla ja esim. jouluna enemmän, samoin jos on paljon juhlia jossain kuussa ja sitä myöten paljon ruokavieraita. Ei juurikaan säästellä ja herkutellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3300€ syödään ravintolassa joka päivä.

Vierailija
4/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

900-1000€/kk, 2aik+2 lähes aikuista teiniä.

Vierailija
5/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400,mutta herkut limut yms on ihan minimissä.Ja tuo sis työ eväät,lapset syö tarhassa aamupalan,lounaan ja välipalan.

Vierailija
6/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin meinasin tuota tilaamista kotiin säästömielessä, mutta mies on sitä mieltä, että meidän tulee itse olla järjestelmällisempiä ja suunnitelmallisempia kaupassakävijöitä.

Ap

Vierailija
7/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laskeskelin ja 900e/kk sain tulokseksi. Järkytyin vähän mutta syödään kuitenkin tosi terveellisesti ja tuoreet maksaa. Marjat ja sienet haetaan itse metsästä ja riistaa syödään jonkin verran, pääosin aika normiruokaa kuitenkin. Huh. Pitää kans kokeilla tuota tilaamista kun sitä moni on kehunut.

Vierailija
8/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa se,teettekö ostoslistan tilausjärkkään vai lapulle.Vaatii molemmissa suunnitelmasta toteutukseen ilman soveltamista.

Meillä menee 140€/vko,ei sisällä vanhempien lounasta.Syömme tosi terveellisesti,mut tuo menee vaikka joskus joku linssisipsipussi eksyis kärryyn,ja tuossa mukana pesuaineet yms.

Vierailija
9/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-500 e sis työpaikkaruokailut. Lapset 8 ja 11.

Teen itse ja hyödynnän Resq-sovellusta. Lisäksi haen paikallisesta leipomosta leivät ja muut herkut.

Vierailija
10/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapsi, ruokaan menee noin 700e/ķk. Tykätään syödä tuoretta ja hyvää. Ruoka on itellä kyllä se viimeinen asia mistä lähettäis tinkimään jos rahat ei riittäisi.

Vierailija
11/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää rahat, mutta tuntuu että 1000€ kurkusta alas ON liikaa! Etenkin, kun summa tuntuu vaan nousevan ja nousevan, ja varsinkin kun esim. 600€/kk sijotettuna ruokaan ei tarvitse vielä silloinkaan nälkää nähdä.

Ap

Vierailija
12/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin meinasin tuota tilaamista kotiin säästömielessä, mutta mies on sitä mieltä, että meidän tulee itse olla järjestelmällisempiä ja suunnitelmallisempia kaupassakävijöitä.

Ap

Kumpaakin se vaatii.

Itse sain loppusummaa vähennettyä tilaamalla ruuat kotiin. Mä teen ihan liikaa heräteostoksia ja kaupassa tulee vaikka mitä mieleen... ainiin totakin tarvin kaksi vuotta sitten...

Joten jos ennen meni tonni kauppaan, niin nyt menee 700 euroa. Tähän sisältyy juomat ja hygieniatuotteetkin.

2+2

Vierailija
13/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noin 400e. Ja joka kauppareissulla lähtee mukaan karkkia, kahvileipää jne.

Vierailija
14/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kikka toimii: Kirjaa yhden kuukauden ajan ihan kaikki ostokset ylös. Näin näet, mihin teillä sitä rahaa todella menee ja mistä on vara karsia. 

Vierailija
15/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kumpaakin se vaatii.

Itse sain loppusummaa vähennettyä tilaamalla ruuat kotiin. Mä teen ihan liikaa heräteostoksia ja kaupassa tulee vaikka mitä mieleen... ainiin totakin tarvin kaksi vuotta sitten...

Joten jos ennen meni tonni kauppaan, niin nyt menee 700 euroa. Tähän sisältyy juomat ja hygieniatuotteetkin.

2+2

Itse taas pyrin pitämään heräteostokset hyvinkin minimissä. Eilenkin pähkäilin otanko valmis-tsatsikin mukaan mutta en sitten ostanut kun en ollut varma, tekeekö illalla mieli. Tulee helposti syötyä liikaa jos kaupassa mättää koriin vaan kaikenlaista. Mieluummin menen sitten uudestaan kauppaan jos joku mieliteko kasvaakin liian suureksi. Pysyy kilotkin paremmin kurissa.

Vierailija
16/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noin 400e. Ja joka kauppareissulla lähtee mukaan karkkia, kahvileipää jne.

Mitä syötte? Monta ateriaa lapset syö hoidossa/koulussa? Meillä 2 koululaista eli vain lounas kodin ulkopuolella, kaikki muu kotona.

Ap

Vierailija
17/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on yhteensä viisi aikuista. Siivousaineisiin, vessapaperiin, päivällisiin, kahviin ja leivänpäällysiin menee viikossa vajaa 50 e. 

Päivälliset syödään yhdessä, lounaaksi yleensä leipää, muuten aamu- ja välipalat maksetaan omasta pussista. Keräämme paljon kasveja luonnosta ja syömme muutenkin kasvispainotteisesti. Lihaa kerran pari kuussa. Emme ole Suomessa, vaan Keski-Euroopassa ja täällä on ruoka hieman edullisempaa, mutta ostamme aina luomua, jos se yhtään kompensoi. 

Eli karkeasti menee ehkä n 180 e kk + mun oman kirjanpidon mukaan olen ostanut "omia eväitä" viime kuussa 36,70 eurolla. 

Vierailija
18/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä riittää rahat, mutta tuntuu että 1000€ kurkusta alas ON liikaa! Etenkin, kun summa tuntuu vaan nousevan ja nousevan, ja varsinkin kun esim. 600€/kk sijotettuna ruokaan ei tarvitse vielä silloinkaan nälkää nähdä.

Ap

Meillä 7-henk perhe ja ruokaan meni ennen 2200e, kun siirryttiin kauppakassipalveluun, menee sellaset 1900e eli kyllä sillä säästää. Ei nyt puolitu mutta säästyy. Tossa on mukana siis pesuaineet ja vessapaperit jne markettikama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi