Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko sanoa työhaastattelussa näin työnhakijalle?

Vierailija
04.08.2019 |

"Haluatko sanoa lopuksi vielä jotain itsestäsi tai jotain sellaista, joka meitä voisi kiinnostaa mutta emme voi siitä kysyä?"

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat antaa itsestäsi oudon ja hämärän vaikutelman työnantajana, niin toki. Teekin se, että täyspäiset voivat hakea muualle. Itse asiassa kerro jo tähän firmasi nimi, niin ettei tule turhia hakemuksia sinne.

Vierailija
2/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin tuota kysymystä meidän HR:lle, eivät suositelleet :D

Nykypäivän työhaastattelut ovat ihan pelleilyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun nämä konkurssin partaalla taiteilevat tai starttirahoja kuppaamalla veronmaksajien riesana itseään "elättävät" kioskinpitäjät kuvittelevat, että se paskaduuni heidän firmassaan on joku taivaanlahja. Olet onnekas, jos edes saat sinne ketään muuta kuin jonkun TE-toimiston pakottaman narkkarin töihin. Toivottavasti se narkki kavaltaa kassasi.

Vierailija
4/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat antaa itsestäsi oudon ja hämärän vaikutelman työnantajana, niin toki. Teekin se, että täyspäiset voivat hakea muualle. Itse asiassa kerro jo tähän firmasi nimi, niin ettei tule turhia hakemuksia sinne.

Olisi ollut ihan mukava tietää, että hakijalla on vuodessa rutiinisti 30 päivää sairaslomaa... kaikenlaista pikkukremppaa johon useimmiten lääkärintodistus.

Meillä on pieni tiimi ja nuo määrät poissaoloja kaatuu muiden tehtäväksi. 

Vierailija
5/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi kysyä? Mitään todisteita asiasta ei jää ellei joku nauhoita sitä keskustelua.

Vierailija
6/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi outoa.

Mitä sitten oikeasti haluaisit tietää?

Vierailija
7/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi kysyä, haluaako hakija kertoa vielä jotain itsestään.

Sitä lauseen toista puolikasta ei kannata kysyä.

Vierailija
8/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut ihan mukava tietää, että hakijalla on vuodessa rutiinisti 30 päivää sairaslomaa... kaikenlaista pikkukremppaa johon useimmiten lääkärintodistus.

Jos yhden ihmisen lailliset sairauspoissaolot aiheuttavat tuollaisen kaaoksen niin työnjohtamisessa on puutteita.

Vierailija
9/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi outoa.

Itse haluaisin tietää onko pieniä lapsia, onko paljon sairaspoissasoloja itsellä tai lapsilla. Miten lasten sairaspoissaolojen hoito on järjestetty, hoitavatko myös isä tai isovanhemmat.

Vierailija
10/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voisi kysyä? Mitään todisteita asiasta ei jää ellei joku nauhoita sitä keskustelua.

Typeriin kysymyksiin ja vihjailuihin saa typeriä vastauksia, silloin saa valehdella.

Vierailija
11/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi outoa.

Miespuolinen haastattelija haluaa tietenkin tietää, kuinka monen kanssa nainen on pannut ja nieleekö hän. Naamasta näkee, mitä tekee mieli kysyä.

Vierailija
12/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko että elämäntapasaikuttaja haluaa kertoa tapansa, kun annat siihen mahdolisuuden? Pysyyköhän firmanne jouluun asti pystyssä?

Vierailija
13/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi outoa.

Itse haluaisin tietää onko pieniä lapsia, onko paljon sairaspoissasoloja itsellä tai lapsilla. Miten lasten sairaspoissaolojen hoito on järjestetty, hoitavatko myös isä tai isovanhemmat.

Miten muuten itselläsi? Oletko sinkku? Elintavoissa ei tietenkään ole mitään vikaa eli esimies ei ole urheiluvammojen vuoksi sairaslomilla? Työntekijää kiinnostaa, jos esimies saikuttelee.

Vierailija
14/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainaki pistän puhelimen aina nauhoittamaan tapaamisissa.

Vierailija
15/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että ihmisten, joilla on sairauksia, ei pitäisi päästä töihin lainkaan? Suuntauksenhan pitäisi päinvastoin olla se, että osatyökykyisetkin voisivat tehdä töitä osa-aikaisesti, ettei niin monen tarvitsisi jäädä työkyvyttämyyseläkkeelle tukien varaan, kun kuitenkin voisivat työelämässäkin vielä olla.

Vierailija
16/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhden ihmisen lailliset sairauspoissaolot aiheuttavat tuollaisen kaaoksen niin työnjohtamisessa on puutteita.

Mistä tiedät tavanneesi yrittäjän?

Tapaamisen jälkeen sinä olet syyllinen hänen ongelmiinsa.

Vierailija
17/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyselet tuollaista neuvoa vauvapalstalta, pomosi on epäonnistunut pahasti rekrytoidessaan sinut.

Vierailija
18/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi outoa.

Itse haluaisin tietää onko pieniä lapsia, onko paljon sairaspoissasoloja itsellä tai lapsilla. Miten lasten sairaspoissaolojen hoito on jjärjestetty, hoitavatko myös isä tai isovanhemmat.

Mitä merkitystä on aikaisemmilla sairaspoissaoloilla? Ja eihän kukaan, et edes sinä, oletko ensi vuonna sairaana vai et.

Ja lapsen sairaspoissaolot on ihan yksiselitteisesti kirjoitettu työlainsäädäntöön sana tarkasti. Ei sitä työntekijä voi itse päättää.

Vierailija
19/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen hengen tiimi, yksi lomalla ja toinen taas sairaana. Yksi tekee sen minkä kerkeää, lähinnä vittumainen tilanne.

Vierailija
20/49 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri haastattelussa ja siellä sitten kyseltiin harrastukset jne. Ei oikein ollut kovin mieleiset harrastukset haastattelijalle, kun hän vielä tinkasi, niin mutta onko oikeita harrastuksia. Mitähän v*&€#a se työnantajalle kuuluu mitä teen vapaa-ajallani, jos kuitenkin hoidan työni. Vaikka maksaisin sohvalla kaiken vapaa-aikani.